اخبار داغ

توضیحات شهردار سابق قم پیرامون ساخت مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج):

در ساخت مدرسه هیچ رانت و نفوذی صورت نگرفته است

در ساخت مدرسه هیچ رانت و نفوذی صورت نگرفته است
شهردار سابق قم به تشریح نحوه ساخت مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) که اخیرا مورد اعتراض یکی از نمایندگان مجلس قرار گرفته بود، پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد دلبری شهردار سابق قم در گفت وگو با شفقنا در قم در خصوص احداث مدرسه علمیه حضرت ولیعصر ابراز داشت: پروانه ساختمان این مدرسه سال ۹۲ صادر شده و ظاهرا الان به بهره برداری رسیده است.ضمن اینکه معتقدم طرح این موضوعات به این شکل،آب به آسیاب دشمن ریختن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
او با تاکید بر اینکه در ساخت این مدرسه علمیه، ذره ای اعمال نفوذ و رانت صورت نگرفته است، گفت: پروانه این مدرسه قانونی و طبق ضوابط شهرداری صادر شده است، مصوبات مربوطه اخذ و عوارض آن پرداخت شده است ضمن اینکه به دلیل وجود حساسیت، در طول ساخت این مدرسه، اعضای کمیسیون زیربنایی شورای شهر قم از آنجا بازدید کردند.
,
 
,
شهردار سابق قم ساخت مدرسه علمیه حضرت ولی عصر را براساس طرح تفصیلی شهر قم که به تصویب شورای عالی شهرسازی رسیده، دانست و ادامه داد: طرح تفصیلی شهر قم هرچندسال یکبار توسط مشاور تهیه می شود و سرانه های مدنظر اعم از شوارع و خیابان، فضای سبز و… تهیه شده و در شورای عالی شهرسازی تائید می شود.
,
 
,
او ادامه داد: در دهه ۸۰ که طرح تفصیلی شهر قم تهیه گردید، تعریض خیابان معلم دیده شده بود و تا قبل از آخرین طرح تفصیلی شهر قم، هر دوطرف خیابان معلم باید به میزان ۵ متر عقب نشینی صورت می گرفت.
,
 
,
دلبری با اشاره به ثبت مدرسه حجتیه به عنوان میراث فرهنگی در این زمان گفت: براساس قانون، وقتی مجموعه، خیابان یا مکانی ثبت میراث فرهنگی شود، دیگر شهرداری حق هیچگونه دخل و تصرفی ندارد لذا وقتی این مدرسه ثبت میراث فرهنگی شد، در طرح تفصیلی شهر قم مصوب گردید تعریض خیابان معلم از یک طرف صورت بگیرد و از آن تاریخ به بعد شهرداری ملاک صدور پروانه و ساخت و سازها را بَرِ مدرسه حجتیه قرار داد تا خیابان به نحو صاف تعریض شود که در نهایت به میدان روح الله ختم می شود.
,
 
,
او تصریح کرد: زمانی که این مدرسه و مهمانسرای عتبه عباسی درخواست دادند، زمانی بود که طرح تفصیلی قم مصوب شده بود و معیار هم، بَرِ مدرسه حجتیه بود و لذا پروانه ای که صادر شده از بَرِ خیابان حجتیه است.
,
 
,
شهردار سابق قم یادآور شد: مکانهایی مانند دفتر تبلیغات که در این خیابان عقب نشینی کردند، چنانچه دوباره درخواست پروانه بدهند به بَرِ مدرسه حجتیه باز می گردند.
,
 
,
او تاکید کرد: مدرسه علمیه حضرت ولی عصر از نظر عوارض و پروانه کاملا قانونی بوده و حتی از نظر نما رعایت جنبه مذهبی در آن صورت گرفته است.
,
 
,
دلبری با اشاره به شرایط کنونی کشور، جامعه را نیازمند وفاق و انسجام دانست و بیان داشت: یکی از مسائل و مشکلاتی که در قم شاهدیم این است که خیلی موضوعات را درگیر موضوعات دیگر می کنیم و اینها از مجموعه شهر انرژی را گرفته و مردم را دچار ناامیدی می کند. به جای طرح این مباحث بهتر است در جهت حل مشکلات مردم تلاش کنیم.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه