اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

۱۶۱ کودک کار در استان زنجان تحت پوشش بهزیستی هستند/ ارائه خدمات به کودکان کار در مرکز حمایتی- آموزشی کودک و خانواده

۱۶۱ کودک کار در استان زنجان تحت پوشش بهزیستی هستند/ ارائه خدمات به کودکان کار در مرکز حمایتی- آموزشی کودک و خانواده
مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: از جمله برنامه‌هایی که بهزیستی به دنبال تحقق آن است، کاهش حضور کودکان کار در خیابان، توانمندسازی خانواده‌های آن ها و آگاه سازی و توان افزایی این کودکان در مواجه با مظاهر آسیب های اجتماعی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به موضوع کودکان کار اظهار کرد: با توجه به اینکه پدیده کودکان خیابانی و کار به صورت همزمان علت و معلول سایر پدیده های اجتماعی از قبیل فقر، اعتیاد و خشونت است و مطالعه وضعیت اجتماعی کودکان و همچنین محیطی که این کودکان و خانواده ها را در برگرفته است مد نظر بهزیستی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی افزود: لازم است، مددکار اجتماعی مرکز ضمن انجام بازدید حرفه ای از محل سکونت و کار کودکان به مطالعه وضعیت اجتماعی منطقه و شناخت تاثیرات متقابل پدیده کودکان خیابانی و کار بر اجتماع و برعکس بپردازد.

,

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در صورت تشخیص مبنی بر اینکه کودک جزء جامعه هدف بهزیستی است اطلاعات لازم در زمینه چگونگی امکان بهره مندی خود و خانواده از حمایت های بهزیستی به او منتقل می شود و تشویق کودکان به بهره مندی از خدمات مرکز، یک سری خدمات سرپایی اولیه به تناسب نیاز کودکان ( شامل تغذیه ای ، بهداشتی ، ویزیت پزشک ، آموزش های بهداشتی ، و پیشگیرانه و ...) ایجاد زمینه های اشتغال سالم برای سرپرست خانوار و یا تامین بخشی از هزینه های درمان در صورت لزوم (ترک اعتیاد و یا بیماری سرپرست خانوار)، رفع نیازمندی های اساسی زندگی و ایجاد زمینه های بازگشت به تحصیل (در صورت ترک تحصیل کودکان کار به دلیل مشکلات اقتصادی و یا از کار افتادگی سرپرست خانواده)، ارائه می نماید.

,

مدیر کل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: در راستای بالا بردن مهارت های اجتماعی ، حل مسایل فردی و گروهی ، ایجاد روحیه همکاری ، افزایش عزت نفس ، هویت اجتماعی و تخلیه هیجان تشکیل جلسات گروه درمانی از طریق تاثیر متقابل گروه که منجر به تحول و دگرگونی گروه می شود ، امری ضروری است .

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر 161 کودک کار تحت پوشش اداره کل بهزیستی هستند، افزود: خوشبختانه استان زنجان از نظر سلامت اجتماعی در بین سایر استان ها وضعیت مطلوبی دارد و این حاصل کار مضاعف و تعامل همه جانبه دستگاه‌هایی است که در حوزه اجتماعی فعالیت می کنند.  

,

محمدی گفت: مرکز حمایتی- آموزشی کودک و خانواده تنها مرکز فعال ارایه دهنده خدمات به کودکان کار و خانواده هایشان در شهر زنجان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه