اخبار داغ

معاون امور هنری و سینمایی ادره فرهنگ و ارشاد استان همدان:

ذهن و ذائقه مردم را باید با موسیقی فاخر آشنا کنیم/ اجرای 14 گروه موسیقی در جشنواره موسیقی فجر همدان

ذهن و ذائقه مردم را باید با موسیقی فاخر آشنا کنیم/ اجرای 14 گروه موسیقی در جشنواره موسیقی فجر همدان
معاون امور هنری و سینمایی ادره فرهنگ و ارشاد استان همدان با تأکید بر توجه به موسیقی اصیل ایرانی، گفت: باید ذهن و ذائقه مردم را با موسیقی فاخر آشنا کنیم زیرا جامعه بدون موسیقی اصلا متصور نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  نافع، ظهر امروز نشست جشنواره موسیقی فجر استان همدان با حضور معاون امور هنری و سینمایی اداره ارشاد، هیأت مدیره و اعضای انجمن موسیقی استان همدان در مجتمع شهید آوینی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

در ابتدای این نشست معاون امور هنری و سینمایی اداره ارشاد با بیان اینکه موسیقی فجر تاریخچه دیرینه‌ای دارد و همدان هم برای این برنامه و رفتار فرهنگی برنامه هایی تدارک دیده، گفت: موسیقی با فطرت آدمیان و انسان‌ها تناسب دارد و ابن سینا حتی موسیقی را بخشی از علم می‌دانست.

,

هادی فیض‌منش افزود: موسیقی هنر بزرگی است که با روح و روان انسان کار دارد و هیچکس مخالف موسیقی نیست و باید به چیزی که در فطرت همه انسان‌ها نهادینه شده توجه شود

,

وی با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد، متولی برگزاری برنامه‌های موسیقی، آموزش، تقویت و حمایت از گروه هایی فعال در این زمینه است عنوان کرد: انجمن موسیقی همدان با ترکیب جمعیتی جوان، پرکار و با انگیزه در حال پیگیری و رصد کارها هستند.

,

معاون امور هنری و سینمایی اداره ارشاد با بیان اینکه جشنواره موسیقی فجر از یکم تا هفتم اسفند ماه در مجتمع بوعلی سینا برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد:  به دلیل فضای مناسب، پلاتو، سالن کنفرانس، نگارخانه و سالن همایش ۵۰۰  نفره این مکان برای رخداد موسیقی استان مناسب است.

,

فیض منش با بیان اینکه  امسال بیست و یکمین جشنواره موسیقی استان و سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر را برگزار می‌کنیم، افزود:  برای شرکت در این جشنواره 27 گروه در استان اعلام آمادگی کردند و ۱۴ گروه حد نصاب امتیاز داوران را کسب کردند و در ایام جشنواره برنامه اجرا می‌کنند و همچنین سه گروه از تهران مهمان ما خواهند بود.

,

وی اضافه کرد: در این جشنواره صبح‌ها برای نوجوانان و جوانان جهت آشنایی با ملودی و موسیقی برنامه‌هایی تدارک دیده‌ایم.

,

معاون امور هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد همدان با بیان اینکه در این جشنواره نقد و بررسی، افتتاح موزه، نشست‌ها و دورهمی‌هایی خواهیم داشت، بیان کرد:  نکته خوب این جشنواره توجه به موسیقی اصیل ایرانی است. باید ذهن و ذائقه مردم را با موسیقی فاخر آشنا کنیم. جامعه بدون موسیقی اصلا متصور نیست.

,

وی با بیان اینکه نوع موسیقی مهم است، افزود: کنسرت‌های اصیل ایرانی که اجرا می‌شود در همان صحنه خلق هنر اتفاق می‌افتد.

,

فیض‌منش به تاخیر اجرای جشنواره موسیقی فجر اشاره و تصریح کرد:  برنامه جشنواره موسیقی فجر از مدت ها قبل منظم و مدون بسته شده بود اما استعفای آقای درویش نژاد و شهادت ام البنین (ع)  باعث شد این برنامه با تأخیر برگزار شود.

,

, ,

رئیس انجمن موسیقی استان همدان در ادامه این نشست با بیان اینکه موسیقی زبان همه هنرها و تنها هنری است که به ترجمه احتیاج ندارد، عنوان کرد: جشنواره امسال با عنوان شب‌های موسیقی هگمتانه در همدان برگزار می‌شود و از حالت رقابتی خارج و در قالب همایش برگزار می‌شود.

,

علی آقامحمدی افزود: وظیفه انجمن این است که از موسیقی استان حفظ و صیانت کند و ما هم سعی کردیم از گروه‌های استانی در این جشنواره حمایت کنیم.

,

وی با بیان اینکه تا به حال چنین جشنواره‌ای نداشته‌ایم، عنوان کرد:  نقد و بررسی، کارگاه‌های آموزشی، ساختارشناسی موسیقی ایرانی، آسیب‌شناسی زمینه‌های موسیقی،  ترانه و اجرای کنسرت را در این جشنواره داریم.

,

 

,

موسیقی پاپ هویت خاص، ارزش غذایی و بار هنری ندارد

, موسیقی پاپ هویت خاص، ارزش غذایی و بار هنری ندارد, موسیقی پاپ هویت خاص، ارزش غذایی و بار هنری ندارد,

رئیس انجمن موسیقی استان همدان با اشاره به موسیقی پاپ گفت: موسیقی پاپ هویت خاص، ارزش غذایی و بار هنری ندارد اما موسیقی پاپ خوب هم وجود دارد. در همین جشنواره سیاست‌های ما استفاده از گروه‌های موسیقی پاپ همدان است که تفاوت‌های زیادی با پاپ‌های رایج در کشور دارند. اما درک موسیقی سنتی سنگین است و وظایف انجمن و هنرمندان تربیت گوش مخاطبان است.

,

 

,

معرفی همدان برای میزبانی برگزاری موسیقی غرب کشور

, معرفی همدان برای میزبانی برگزاری موسیقی غرب کشور, معرفی همدان برای میزبانی برگزاری موسیقی غرب کشور,

وی با بیان اینکه در این جشنواره، 12 گروه از شهر همدان، یک گروه از ملایر و دو گروه از اسداباد را داریم بیان کرد: برای تابستان در نظر داریم همدان را به عنوان پایلوت موسیقی معرفی کنیم و جشنواره غرب کشوری را برگزار کنیم.

,

آقامحمدی عنوان کرد:  مبلغ  بهای کنسرت گرو‌ه‌های داخلی، 40 هزار تومان است  و ما نیم بها به فروش می‌رسانیم و مبلغ کنسرت گروه‌های خارج از استان با رایزنی‌های که انجام شده از  40 تا۷۰  هزار تومان است که افراد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بلیت را از سایت ایران کنسرت و یا از فروشگاه شهر کتاب دریافت کنند.

,

 

,

برگزاری موزه صنعت سازسازی  با حضور  25 استاد

, برگزاری موزه صنعت سازسازی  با حضور  25 استاد, برگزاری موزه صنعت سازسازی  با حضور  25 استاد,

در ادامه این نشست دبیر اجرایی جشنواره با بیان اینکه افتتاحیه این جشنواره ساعت چهار برگزار می شود گفت: اتفاق جدید امسال جشنواره،  برگزاری موزه صنعت « سازسازی»  با حضور  25 استاد است.

,

حمیدرضا شهسواری خاطرنشان کرد: آسیب‌شناسی ۵۰ سال ترانه ایران، کارگاه های آموزشی، کنسرت شبانه، کارگاه‌های پژوهشی و نوازندگان موسیقی ترکی برخی از برنامه‌های جشنواره امسال است.

,

 

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه