اخبار داغ

تشدید تنش‌ در روابط ورشو - تل‌آویو

تشدید تنش‌ در روابط ورشو - تل‌آویو
در پی توهین وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی به مردم لهستان، ورشو از وزیر خارجه اسرائیل خواست عذرخواهی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شبکه 13 اسرائیل خبر داد که لهستان خواستار عذرخواهی رسمی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

روز دوشنبه «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو ارتش این رژیم گفت: «بسیاری از لهستانی‌ها با نازی‌ها همکاری کردند و در نابودی یهودیان نقش داشتند.»

,

وی افزود: «می‌توان رفتاری دیپلماتیک داشت و باید هم دیپلماتیک رفتار کرد، اما واقعیات تاریخی قابل تغییر نیستند: پیش از هلوکاست، هنگام وقوع آن و پس از آن، یهودستیزی در ذات لهستانی‌ها بوده است.»

,

چند روز پیش نیز «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که برای شرکت در نشست ضدایرانی ورشو به لهستان سفر کرده بود، هنوز خاک این کشور را ترک نکرده بود که در مرکز یادبود قربانیان «هلوکاست» لهستانی‌ها را به همدستی با آلمان نازی متهم کرد و تلویحا به انتقاد از لایحه‌ای پرداخت که سال گذشته میلادی در لهستان تصویب شد و طرح ادعای مشارکت لهستانی‌ها در هلوکاست را غیرقانونی کرد.

,

اظهارات تازه نتانیاهو بنزین تازه‌ای روی این آتش زیر خاکستر ریخته و جدال لفظی جدیدی بین طرفین آغاز کرده است.

,

به گزارش فارس، در پی اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته «ماتئوش موراویه‌تسکی» نخست‌وزیر لهستان سفرش به فلسطین اشغالی را لغو کرد. او قرار بود این هفته در در اجلاس چهارجانبه کشورهای اروپای مرکزی (لهستان، مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک) موسوم به «ویزگراد»، که در قدس اشغالی برگزار می‌شود، شرکت کند.

,

اما ظاهرا نه میزبانی ورشو از نشست ضدایرانی و نه لغو سفر نخست‌وزیر لهستان نتوانسته موجب شود تا مقام‌های رژیم‌صهیونیستی از اتهام‌زنی به لهستانی‌ها دست بردارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه