اخبار داغ

وضعیت قرمز زباله در رودسر

وضعیت قرمز زباله در رودسر
شهردار رودسر با اشاره به وضعیت نامناسب زباله در این شهر از دپوی ۸ هزار تن زباله در محوطه کارخانه کمپوست به علت عدم تعرفه زمین برای دفع زباله‌های ریجکتی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا زنده دل بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات شورا شهر رودسر برگزار شد، گفت: برای سال آینده ۷ میلیارد تومان پروژه عمرانی تعریف شده که عملیاتی می شود.

زنده دل در ادامه با اشاره به معضل پسماند در رودسر، افزود: در حال حاضر ۸ هزار تن زباله در محوطه کارخانه کمپوست این شهر انباشت شده و متاسفانه امکان خروج این میزان زباله وجود ندارد.

شهردار رودسر با بیان اینکه زمینی برای دفع ریجکتی در یکی از مناطق این شهر تهیه و خریداری شده است، گفت: اعتبارات لازم برای این موضوع تأمین شده اما لازم به ذکر است که این محل تنها چهار سال پاسخگوی این وضعیت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها می توانیم به صورت مقطعی این وضعیت را ساماندهی کنیم، بیان‌کرد: تنها راه برون رفت از این وضعیت ایجاد نگاه استانی و ملی به این موضوع است. هیچ مشکلی برای جمع آوری زباله در رودسر وجود ندارد تنها مشکل دفع زباله بوده که به چالش جدی برای این شهر تبدیل شده است.

زنده دل با بیان اینکه کارخانه کمپوست تنها متعلق به شهر رودسر نبوده و زباله شهرهای شرق گیلان را نیز به این کارخانه وارد می شود، تصریح‌کرد: این کارخانه فاقد استانداردهای لازم است و هنوز محلی برای دفن زباله‌های برگشتی پیش بینی نشده و مناطق معرفی شده در گذشته تبعات اجتماعی به دنبال داشته است.  

وی در ادامه به شرایط مالی و درآمدی شهرداری رودسر اشاره کرد و افزود: بدهی شهرداری رودسر در حال حاضر ۲۱ میلیارد تومان بوده که ۱۳میلیارد تومان مربوط به پیمانکاران، ۵ میلیارد تومان مربوط به دستگاه‌های اجرایی و ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بدهی پرسنل است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهردار رودسر با اشاره به تعدیل نیرو در شهرداری این شهر، گفت: در حال حاضر شهرداری رودسر دارای ۲۸۰ نیرو بوده که از این تعداد تنها ۲۰۰ نفر نیاز است اما فعلا به دنبال تعدیل نیرو نیستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه