اخبار داغ

فقر زیرساخت های رفاهی در کانون گردشگری هرمزگان/ شهر" زیارتعلی" پمپ بنزین استاندارد هم ندارد!

فقر زیرساخت های رفاهی در کانون گردشگری هرمزگان/ شهر" زیارتعلی" پمپ بنزین استاندارد هم ندارد!
قرار گرفتن بخش رودخانه در مسیر تردد مسافران، شهر زیارتعلی را به پایگاه اقامت مسافری تبدیل کرده که فقدان زیرساخت های گردشگری و خدمات رفاهی مهم ترین معضل منطقه بشمار می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛شهرستان رودان به عنوان بهشت جنوب همواره میزبان گردشگران و مسافران بسیاری از اقصی نقاط کشور خصوصا استان های همجوار است که به واسطه وجود ظزفیت های بی نظیرش در عرصه کشاورزی، سرمایه داران و کارآفرینان بسیاری را از گوشه وکنار کشور به خود جذب کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , هرمز,

دشت مسافر آباد و بخش رودخانه مهم ترین کانون تولید محصولات باغی و مرکبات در هرمزگان به شمار می رود که به دلیل قرار گرفتن زیارتگاههایی همچون امامزاده سیدسلطان محمد(ع)و امامزاده علی(ع) گردشگران بسیاری را به خود می کشاند.

,

بخش رودخانه به دلیل همجواری با استان کرمان و فاصله نزدیک با شهرستان های جنوبی این استان پهناور همواره شاهد حضور مهمانان بسیاری ازجیرفت، بم، کهنوج ، رودبار و... است که مقصد اغلب این مسافران امامزاده ها و بقای متبرکه بخش رودخانه می باشد.

,

, ,

شهر زیارتعلی به عنوان مرکز بخش رودخانه در سال های اخیر به واسطه طغیان رودخانه های فصلی و جان باختن تعدادی از هموطنانمان میزبان مقامات، مسئولان و مهمانان بسیاری بوده و عملیات احداث پل بر روی رودخانه بزرگ این شهر یکی از پرحاشیه ترین پروژه های ملی بشمار می رود که نهایتا بعد از کش و قوس های فراوانی سال گذشته به بهره برداری رسید.

,

وجود رودخانه فصلی و امامزاده در شهر زیارتعلی موجب شده تا این شهر در اغلب فصول سال و مناسبت ها میزبان مهمانان بسیاری باشد که جمعیت این شهر را تا چندین برابر افزایش دهد.

,

غربت یک مکان متبرک در سایه بی توجهی مسئولان فرهنگی هرمزگان در حالی رقم می خورد که مردم از اقصی نقاط کشور خود را برای زیارت به این گوشه از استان می رسانند و خیل عظیم جمعیت تاکنون نتوانسته مسئولان را مجاب به رسیدگی کند.

,

, ,

قرار گرفتن بخش رودخانه در مسیر تردد مسافران، شهر زیارتعلی را به پایگاه اقامت مسافری تبدیل کرده که فقدان زیرساخت های گردشگری و خدمات رفاهی مهم ترین معضل منطقه بشمار می رود.

,

با وجود ورود جمعیت میلیونی مسافر در طول سال و ظرفیت های بی نظیر برای اسکان و اقامت مسافر در یکی از بزرگترین بخش های هرمزگان این شهر از ابتدایی ترین خدمات رفاهی و گردشگر پذیر محروم و فاقد اماکن خدمات رفاهی ومسافری است.

,

مهم ترین کانون اقامت مسافران در شهر زیارتعلی محوطه اطراف امامزاده و محدوده فضای سبزی است که در شرایط نامناسب زیرساختی بسر می برد از این رو مهمانان یا مجبور به اقامت در اطراف زیارتگاه می شوند و یا چادر زدن در بستر رودخانه را به حضور در قلب جمعیت ترجیح می دهند.

,

, ,

نابسامانی در مدیریت شهری و ایجاد محیطی امن برای زائران و مسافران امامزاده از مهم ترین چالش های زائران و مجاوران بشمار می رود که بلبشوی مدیریتی موجب ازدحام خودروها مسیری، وانت بارهای عرضه میوه و تره بار و دکه های فروش مواد غذایی در شرایط نامناسب بهداشتی شده است.

,

با وجود تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری بر توسعه امامزادگان به عنوان قطب های معنوی در کانون گردشگر پذیری شرق هرمزگان شاهد ضعف زیرساخت ها هستیم و شهری که به نام امامزاده متبرک است در ضعف خدمات رفاهی به سر می برد.

,

خیل جمعیت مسافران در ایام نوروز و مناسبات مذهبی در دهه های اخیر باید اهتمام ویژه مسئولان را برای فراهم نمودن حداقل امکانات رفاهی موجب می شد که در خواب سنگین مقامات بسیاری از مسافرانی که با امید گذراندن اوقات فراغت وارد منطقه می شوند با کوله باری از رنج و مشقت به دیارشان باز می گردند که بروز تصادفات جاده ای به دلیل غیراستاندار بودن جاده ها و غرق شدن یکودکان و نوجوانان در رودخانه ای کم عمق گوشه ای از این حواشی است.

,


نبود جایگاه سوخت استاندار و متناسب با نیاز شهر چند هزارنفری زیارتعلی و روستاهای اطراف موجب شده تا تنها پمپ‌بنزین منطقه با دو نازل قدیمی فعالیت کند که اکثر مواقع فاقد سوختت مصرفی است  از سوی دیگر با ورود مسافر به شهر و چند برابر شدن تقاضا افراد مجبورند برای تهیه بنزین وسایل نقلیه خود به رودان یا "رودخانه بر" مراجعه کنند.

, ,
,

علی ای حال سال 97 روزهای پایانی خود را سپری می کند و حضور پرشور مسافران در ایام تعطیلات بهمن در شهر زیارتعلی نوید نوروزی شلوغ و پرازدحام برای منطقه دارد لذا می طلبد در فرصت باقی مانده مسئولان تمام تلاش خود را برای ایجاد زیرساخت ها و خدمات لازم جهت ارائه به گردشگران بکار بگیرند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه