اخبار داغ

رخت سفید برف بر تن تفتان؟/تداوم وزش بادهای شدید در سیستان و بلوچستان

رخت سفید برف بر تن تفتان؟/تداوم وزش بادهای شدید در سیستان و بلوچستان
رئیس گروه پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: براساس آخرین نقشه های پیش یابی و مدل های جوی آسمان استان، بارش برف در ارتفاعات مرکزی استان به ویژه خاش و دامنه های تفتان دور از انتظار نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی ملاشاهی در گفتگو با خبرنگار عصرهامون، اظهار کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی، از ساعات پایانی امروز تا فردا شرایط برای رگبار ملایم و رعد و برق در اکثر نقاط استان به ویژه در نواحی مرکزی و جنوب استان فراهم است.

وی گفت: بارش های ایجاد شده می تواند منجر به جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مختصر و موقت مسیل ها شود.

وی تصریح کرد: همچنین با کاهش دما و برودت هوا از بامداد روز چهارشنبه تا جمعه و نفوذ توده هوای سرد در مرز شرقی و غرب استان، و فعالیت سامانه بارشی در این ساعات، احتمال بارش برف ناچیز در ارتفاعات مرکزی استان به ویژه در منطقه خاش و دامنه های تفتان دور از انتظار نیست.

ملاشاهی از آغاز وزش باد از صبح امروز و با سرعت 40 تا 60 کیلومتر بر ساعت در نواحی مرکزی و جنوب استان خبر داد و تصریح کرد: جهت وزش این بادها از سمت غرب و جنوب غرب استان است و تا امشب در این منطقه تداوم خواهد داشت.

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی استان اذعان کرد: برای فردا وزش بادهای شدید شمالی از زابل تا مرزهای غربی استان از جمله بزمان و زرآباد انتظار می رود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خاطرنشان کرد: سامانه اخیر که از ابتدای هفته جاری بصورت پراکنده رخ داد و منجر به بارش باران در بیش از 80 نقطه استان شده بود، در 16 نقطه منطقه سیستان نیز منجر به بارندگی شد که بیشترین میزان آن تا عصر دیروز در روستای قلعه رستم با 12/8 میلیمتر بارندگی بوده است.

وی در انتها گفت: در 24 ساعت گذشته زاهدان با 6 سردترین و زرآباد با 28 درجه سانتی گراد گرم ترین شهرهای استان بوده اند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه