اخبار داغ

مسئول دفتر امام جمعه دلوار،

حضرت ام البنین (س) الگوی بانوهای انقلابی ایران اسلامی

حضرت ام البنین (س) الگوی بانوهای انقلابی ایران اسلامی
مسئول دفتر امام جمعه دلوار گفت: مادران شهدا به تأسی از این اسوه صبر و استقامت، شهادت فرزندان‌شان در راه اسلام را افتخار خویش می‌دانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس ؛ حجه الاسلام  علی زهرایی مسئول دفتر امام جمعه دلوار در گفت وگو با خبرنگار سپاس، با اشاره به فرارسیدن سالروز وفات حضرت ام البنین(س)، در خصوص ویژگی های این بزرگ بانوی اسلام، اظهار داشت: هنگامی که خبر خواستگاری مولا علی ابن ابیطالب(ع) از حضرت ام البنین(س) را از طرف پدر این بانوی گرامی، به مادر فاطمه ام البنین(س) دادند، مادرش گفت او که قلبی مالامال از عشق به امامت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

وی گفت: این حضرت در مسیر زندگی خود راه سرافرازی را طی و توانست از مسیر روشن همراه با شناخت جایگاه ولایت برای خود درجه عالیه کسب کند.

,

زهرایی افزود: مادر حضرت ام البنین(س) در این مقطع زمانی، به شوهر خود گفت، "همسرم  «حزام»! به خدا سوگند من او را خوب تربیت کردم و از خدای متعال و قدیر خواستارم که او واقعا سعادتمند شود و صالح باشد؛ امیدوارم خدمت گذار به آقا و مولایم امیرالمؤمنین(ع) و همچنین خدمت گذاری صدیق به فرزندان بانوی مکرمه اسلام دخت نبی(ص)، حضرت صدیقه طاهره(س) باشد؛ پس او را به مولایم علی بن ابیطالب(ع)، تزویج کن".

,

وی افزود: ام‌البنین (س) همچون حضرت فاطمه زهرا (س) می تواند الگوی مناسبی برای مادران جامعه اسلامی باشد تا بتوانندبرای تربیت فرزندانی صالح برای جامعه اسلامی عزت آفرین باشند.

,

مسئول دفتر امام جمعه دلوار، با بیان این که علاقه ام البنین به اهل بیت(ع) و بصیرت دینی او به امامت در درجه بسیار بالایی قرار داشت، گفت: درباره این بانوی بزرگ تاریخ اسلام می نویسند که به امام علی(ع) عرض کرد که مولای من! دیگر مرا فاطمه مخوانید که با هر بار بردن این نام، خاطره حضرت فاطمه زهرا(س) برای فرزندان ایشان زنده شده و با یاد مادر گرامی شان، اندوهگین می شوند.

,

وی با بیان این که حضرت ام البنین(س) الگوی مادران شهید در جهان اسلام است، گفت: مادران شهدا به تأسی از این اسوه صبر و استقامت، شهادت فرزندان‌شان در راه اسلام را افتخار خویش می‌دانند؛ ایشان صبر پیشه کرده تا اجر خود را از خداوند یکتا بگیرند.

,

این مسئول در ادامه سخنان خود با بیان این که وظیفه ما مبلغین در شناساندن مقام و مومقعیت اهل بیت(ع) و خاندان نبوت، به صورت صحیح به دور از بزرگ نمایی و غلو، بسیار مهم و البته سنگین است، گفت: مبلغان دین باید با تبلیغ صحیح دین، در راه تبیین اصولی آموزه های اسلام ناب برای مردم، فعالیت کنند.

,

وی تأکید کرد: روحانیون و طلابی که برای تبلیغ دین مشتاق هستند، بهتر است که با حضور در مناطق محروم روستایی و کمتر برخوردار، ثواب تلاش و مجاهدت خود را در راستای تبیین شریعت اسلام، بیشتر کنند.

,

زهرایی گفت: وی علاوه بر پیشه کردن تقوای الهی توانست فرزندان برومندی همچون حضرت عباس (ع) تربیت کند که در کنار امام و مقتدای خویش عاشقانه انجام رسالت کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه