اخبار داغ

مدیر اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه:

جسارت مردم برای نقد حاکمیت مهمترین دستاورد انقلاب است/ "گام دوم انقلاب" نگاهی کیفی دارد

جسارت مردم برای نقد حاکمیت مهمترین دستاورد انقلاب است/ "گام دوم انقلاب" نگاهی کیفی دارد
مجتبی اشرافی گفت: پس از 40 سال امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما به صورت حداقلی نهادینه شده و مردم به خود اجازه، جرات و جسارت برای نقد حاکمیت می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک استاد دانشگاه و دکتری تاریخ ایران معاصر دستاوردهای کمی و کیفی را ثمره 40 سالگی انقلاب دانست و درباره راهبردهای گام دوم انقلاب که اخیرا توسط رهبرمعظم انقلاب مطرح شده است، به خبرنگار تیتریک، گفت: روند گذار تاریخی به حصول دستاوردهای کمی آمار مدارس، دانشجویان و ...منتهی می شود اما نگاه غالب سخنان رهبری در گام دوم انقلاب کیفی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
مجتبی اشرافی افزود: زمانی که رهبر معظم انقلاب ارتقا بینش سیاسی مردم و یا افزایش مشارکت سیاسی ملت را در گام دوم انقلاب مطرح می کنند غالبا نگاه کیفی را مد نظرخواهند داشت. 
,
 
,
وی اظهار داشت: پیش از انقلاب نیز انتخابات مجلس برگزار می شد اما فرمایشی بود و مشارکت، نمود واقعی و عینی مردم سالاری را نداشت، در واقع اگر بخواهیم بحث دستاورد را از منظر رهبر معظم انقلاب در معادله گام دوم انقلاب بررسی کنیم اولویت نخست نگاه کیفی به این مسئله است. 
,
 
,
مدیر اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه تصریح کرد: یکی از مولفه های کیفی و ارتقا شاخص های دستاوردی طی این 40 سال "بینش و آگاهی" است که امروز در مردم وجود دارد. 
,
 
,
اشرافی گفت: اگر بخواهیم مردم ایران را با مسلمانان سایر کشورها مقایسه کنیم خواهیم دید که مردم کشور در مشارکت ها پیش قدم تر هستند و در 8 سال جنگ نیز درصد قابل توجهی از مردم درگیر دفاع بودند.
,
 
,
استاد دانشگاه های شیراز با اشاره به اینکه در دفاع مقدس کسی که در خراسان زندگی می کرد این سوال برایش مطرح نمی شد که جنگ با وی ارتباطی ندارد، افزود: امروز مشارکت در مسائل اجتماعی و ... نیز نمود ویژه ای دارد. 
,
 
,
اشرافی اظهار داشت:  اعتقاد رهبری بر این است که بین حاکمیت و مردم یک رابطه سالم و با نشاط شکل گرفته است که اعتماد مردم را به حکومت نشان می دهد.
,
 
,
وی تصریح کرد: امروز اگر مردم حاکمیت را بازخواست می کنند و یا نقدی نسبت به حکومت دارند نشان دهنده این است که ملت هنوز به آینده حکومت، حرکت روبه جلو و تعالی آن امیدوار است. 
,
 
,
این پژوهشگر با اشاره به اینکه پس از 40 سال مردم هنوز امیدوار هستند که شعارهای محقق نشده اول انقلاب عملیاتی شوند و به دنبال علت عدم تحقق آن هستند، گفت: مردم با مشاهده تحقق دستاوردها در حوزه های مختلف در صدد تقویت آن بوده و ملت و حاکمیت امروز یک رابطه متقابل و دو سویه دارند. 
,
 
,
اشرافی با اشاره به اینکه حالت ظاهری طرح مسئله مشارکت توسط رهبری، مشارکت سیاسی در انتخابات و به صورت کلی تر به معنای مشارکت مردم در نظارت است، افزود: پس از 40 سال امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما به صورت حداقلی نهادینه شده و مردم به خود اجازه، جرات و جسارت برای نقد حاکمیت می دهند. 
,
 
,
مدیر اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه در خاتمه با اشاره به اینکه زمانی یک ملت اجازه نقد درباره حاکمیت را می دهد که حاکمیت را از آن خود بداند، خاطرنشان داشت: این مهمترین دستاورد جمهوری اسلامی خواهد بود زیرا توانسته است اعتماد قاطبه مردم را به خود جلب کند.
,
 
,
 
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه