اخبار داغ

درنشست با موضوع ادبیات انقلاب اسلامی و مسائل نوپدید مطرح شد؛

عدم آینده پژوهی در حوزه انقلاب/ متولیان چاپ کتاب انقلاب اندک هستند

عدم آینده پژوهی در حوزه انقلاب/ متولیان چاپ کتاب انقلاب اندک هستند
نویسنده کتاب دفاع مقدس گفت: تفاوت دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تفاوت موضوعی است اما در آرمان ها و ارزشها اشتراکات زیادی دارند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛احمد شاکری نویسنده کتاب دفاع مقدس شب گذشته در نشست با موضوع ادبیات انقلاب اسلامی و مسائل نوپدید در محل حسینیه ثارالله شهر کرمان اظهار داشت:  در حوزه دفاع مقدس در زمینه نشر کتاب ممتاز تر از بقیه حوزه ها کار شده است؛ به طوری که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی موثرترین آثار در حوزه  دفاع مقدس است بیش از ۷۰۰هزار تیراژ کتاب کار شده است

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

وی افزود: پس از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی در حوزه ادبیات چه اتفاقی رخ داده و الان با چه مسائلی مواجه هستیم  که این مسائل در دهه ۶۰ مطرح نبود.

,

شاکری ادامه داد: در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی افق نگری و به نوعی آینده پژوهی صورت نگرفته است با عدم وجود افق نگری و آینده پژوهی در نتیجه سند نویسی و برنامه ریزی نداریم در صورتی که دشمن از ۴۰ سال قبل برای امروز ما پیش برنامه داشته است.

,

نویسنده کتاب دفاع مقدس گفت: در بحث انقلاب اسلامی این سوال مطرح است که جریان دفاع مقدس در تضاد یا تقابل و تباین  انقلاب است؟ انقلاب اسلامی و ادبیات دفاع مقدس در مبانی و ارزشها باهم تعامل دارند دفاع مقدس بستری سهل الوصول برای  شکل گیری انقلاب اسلامی بوجود  آورده است دفاع مقدس ادامه انقلاب و در جهت حفظ و تحکیم انقلاب اسلامی است. و در نگاه کلی و استراتژیک تبدیل و تبدل گونه های ادبی به هم است و  و در ک شرایط و زمان مناسب برای قرار گیری ریل دفاع مقدس در ریل انقلاب اسلامی لازمه هم هستند. تفاوت دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تفاوت موضوعی است اما در آرمان ها و ارزشها اشتراکات زیادی دارند

,

وی در پایان  خاطر نشان کرد: بهترین تبلیغ انقلاب اسلامی در دفاع مقدس صورت گرفت ما برای مسایل جدید با مخاطب جدید، موضوعات جدید و مخاطرات جدید روبرو هستیم در دهه ۶۰دو جریان لیبرال  و جریان متعهد اخلاقی داشتیم اما الان با جریان روشنفکری، جریان متعهد و انقلابی و جریان نفاق روبرو هستیم  اکنون ادبیات نفاق پر رنگ شده است.

,

سالمی نژاد دیگر نویسنده کتاب انقلاب بیان کرد:مقایسه انقلاب اسلامی با انقلاب روسیه و فرانسه قابل تطابق نیست. انقلاب اسلامی فرامرزی و فرامنطقه ای اثر گذاشته است

,

وی با بیان تفاوت فاحش بین تعداد کتاب در خصوص دفاع مقدس ادامه داد: ادبیات دفاع مقدس از سالها پیش در صدر ادبیات قرار داشت و به نوعی ادبیات دفاع مقدس نتیجه  ادبیات انقلاب اسلامی است. حدود ۲۰ هزار کتاب در حوزه دفاع مقدس و ۳ هزار کتاب در حوزه انقلاب اسلامی چاپ شده است.

,

سالمی نژاد گفت: یکی از دلایل تعداد پایین چاپ کتاب های انقلاب اسلامی تعداد پایین متولیان در زمینه انقلاب اسلامی دانست  ودر حوزه تولید و نشر جزیره ای عمل کرده اند و حوزه نشر با سینما بیگانه است نویسندگان فرانسوی برای سینما می نوشتند . افق آینده برای نشر کتاب باید تغییر رویکرد دهد.

,

وی تصریح کرد: انقلاب ما با کتاب خوانی شروع شد به نوعی دفاع مقدس سایه افکنده بر انقلاب اسلامی و آرمان ها و اهداف انقلاب با شروع جنگ وارد مرحله جدیدتری شد. در خصوص زندگی شهدا و در رابطه با اخلاق کار شده روی دولت غاصب مانوردهی نشده است.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه