اخبار داغ

ولنگاری مدیریتی در جنوب کشور؛

تحریف تاریخ تأسیس کتابخانه مُلا مُصبِّح بندر لافت/سرنوشت مبهم کتاب های قدیمی قربانی جاه طلبی مدیران

تحریف تاریخ تأسیس کتابخانه مُلا مُصبِّح بندر لافت/سرنوشت مبهم کتاب های قدیمی قربانی جاه طلبی مدیران
تحریف تاریخ تأسیس کتابخانه مُلا مُصبِّح بندر لافت با قدمت 16ساله توسط مسئولان فعلی برای پُر کردن کارنامه عملکرد خود موجی از گلایه های ساکنان و دوستداران کتاب را به همراه داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  هرمز؛ کتابخانه مُلا عبدالله مُصَبِّح بندرلافت یکی از معدود پروژه هایی است که در سال1381 با پیگیری هایی دهیار وقت با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مساحت ۲۳۵ مترمربع و زیربنای ۱۸۰ متر مربع  مورد بهره برداری قرار می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز, با مساحت , ۲۳۵,  مترمربع و زیربنای , ۱۸۰,  متر مربع  مورد بهره برداری قرار می گیرد.,

این کتابخانه پس از تمام مراحل ساخت و ساز توسط اداره ارشاد اسلامی و نهاد عمومی کتابخانه ها به امکاناتی نظیر قفسه کتاب، میز و صندلی، انواع مختلف کتاب ویژه رده های سنی مختلف  تجهیز می شود همچنین علاوه بر صدور مُهر، کارت های عضویت برای علاقمندان به کتاب صادر می شود.

,

یکی از دانش آزموزان علاقمند به کتاب پس از افتتاح در همان سال  بصورت داوطلبانه و با نظارت دهیاری، اداره این کتابخانه را به عهده گرفته و به دلیل فعالیت بسیار خوب، مورد توجه نهاد کتابخانه های عمومی کشور قرار می گیرد که ماهانه بسته های کتاب به آن ارسال می شده است.

,

تکمیل ظرفیت قفسه های کتاب تا جایی پیش روی می کند که به دلیل برخورداری از 3الی 4هزار جلد کتاب در زمره یکی از کتابخانه های مرجع استان قرار می گیرد و انواع مختلفی از کتاب ها با تاریخ تألیف های قدیمی در آن موجود و منبع مهمی برای جویندگان علم و تاریخ دوستان بوده است.

,

در گذر زمان با به رسمیت شناخن این کتابخانه، بر تعداد اعضای این کتابخانه افزوده می شود تا جایی که تمامی افراد علاقمند به کتاب و کتابخوانی این بندر برای استفاده از کتاب ها هریک کارت عضویتی را دریافت نموده بودند.

,

, , ,

قدمت 16ساله کتابخانه نابود شد

, قدمت 16ساله کتابخانه نابود شد,

علی رغم اینکه مسئول اداره کتابخانه چندین سال پس از فعالیت، برای کسب تحصیلات و مدارج علمی وارد دانشگاه می شود اما این کتابخانه توسط دونفر از بانوان این بندر به صورت ادواری اداره می شده است که متاسفانه به دلیل عدم  توجه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره قشم به اداره کنندگان، در زمره کتابخانه های راکد قرار می گیرد.

,

اکنون پس از گذشت 16سال از تاریخ تأسیس ابتدایی کتابخانه، مدیر اداره امور کتابخانه های عمومی جزیره قشم برای پُر کردن کارنامه عملکردی خود با اندک تغییراتی، اقدام تأمل برانگیزی را در دوم بهمن 1397 انجام داده و موجبات گلایه های ساکنان بندرلافت را فراهم کرده است.

,

این کتابخانه پس از اندکی تغییرات در نمای ظاهری ساختمان و رنگ آمیزی، ضمن تحریف تاریخ تأسیس پروژه با نصب تابلوی جدید و ذکر تاریخ جدید، مجدد افتتاح می شود اما علت تحریف در تاریخ تأسیس این کتابخانه توسط هیچ یک از مسئولان حتی دهیار فعلی اعلام نمی شود.

, تحریف در تاریخ تأسیس این کتابخانه توسط هیچ یک از مسئولان حتی دهیار فعلی اعلام نمی شود.,

نکته جالب  توجه این است که پس از افتتاح مجدد تمامی کتاب های قدیمی این کتابخانه به طرز عجیبی ناپدید شده اند و کسی از سرنوشت آن کتاب ها اطلاع ندارد.

,

, , ,

 کتابخانه مُلا مُصَبِح بندرلافت سال 81 در نهاد کتابخانه ها ثبت نشده بود

,  کتابخانه مُلا مُصَبِح بندرلافت سال 81 در نهاد کتابخانه ها ثبت نشده بود,

بنابراظهارات امینه دریانورد، رئیس اداره ویژه کتابخانه های عمومی شهرستان قشم، در سال 1381، نهاد کتابخانه ها بصورت مستقل فعالیتی نداشته و با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره قشم در قالب یک سازمان اداره می شد.

,

دریانورد ادامه داد: چون این کتابخانه در سال 81 در نهاد عمومی کتابخانه های کشور به ثبت نرسیده بود لذا برای اداره آن هیچ نیروی حقوق بگیری استخدام نشده بود و توسط دهیاری اداره می شد.

,

اظهارات رئیس اداره ویژه کتابخانه های عمومی شهرستان قشم تأمل برانگیز است چرا که آیا برای کتابخانه ای که به ثبت نرسیده چگونه مُهری ویژه آن صادر می شود، آیا صرف تغییر مدیریت از دهیاری به امور کتابخانه ها می توان وجود و فعالیت چندین ساله آن را نادیده گرفت؟

,

 

,

, , ,

کتاب های قدیمی کتابخانه مُلا مُصَبِّح نابود شده اند

, کتاب های قدیمی کتابخانه , مُلا,  مُصَبِّح نابود شده اند,

محمدسفاری، کتابدار و  مسئول سابق کتابخانه مُلا عبدالله مُصَبِح بندرلافت در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اداره این کتابخانه در سال های 81 الی 85 اظهار کرد: تمامی قفسه های این کتابخانه مملو از کتاب بود تا جایی که 4هزار و 500جلد کتاب موجود بود و تحت نظارت اداره فرهنگ و ارشاد قشم اداره می شد.

,

وی افزود: یک بسته کتاب بصورت ماهانه و حتی دوهفته ای یک بار نشریاتی از سوی نهاد عمومی کتابخانه های کشور به صورت منظم ارسال می شد.

,

مسئول سابق کتابخانه ملا عبدالله مُلا مُصَبِح بندرلافت با اشاره به رئیس اداره ویژه کتابخانه های عمومی قشم مبنی بر عدم ثبت این کتابخانه در نهاد کتابخانه های عمومی تاکید کرد: اگر این کتابخانه به ثبت نرسیده بود جرا هرماه بسته های کتاب از سوی  نهاد کتابخانه های عمومی کشور آن هم بصورت منظم ارسال می شد.

,

سفاری با اشاره به  نصب تابلو کتابخانه باتاریخ تأسیس جدید تاکید کرد: متاسفانه پس از افتتاح مجدد کتابخانه تمامی کتاب های چاپ قدیمی نابود شده اندو اکنون قفسه های این کتابخانه خالی  است.

,

شایان ذکر است تمامی کتابخانه های شهرستان قشم تا سال 1383 زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان اداره می شده اما پس از این سال  امور کتابخانه ها فعالیت استقلال خود آغاز نمود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه