اخبار داغ

رئیس مجمع بسیج استان همدان:

ایجاد اشتغال برای جوانان جایگاه‌ آنان را تثبیت می‌کند/ پژوهش‌ها باید به سمت حل مشکلات و نیازهای مردم برود

ایجاد اشتغال برای جوانان جایگاه‌ آنان را تثبیت می‌کند/ پژوهش‌ها باید به سمت حل مشکلات و نیازهای مردم برود
رئیس مجمع بسیج استان همدان گفت: امروز بزرگ‌ترین مشکل جوانان ما بیکاری است و در صورت حل این معضل جایگاه‌ آنان در رشد و توسعه کشور تثبیت می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی زلفی‌گل امروز در گفت‌و‌گو با نافع درباره چگونگی اجرای منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب درباره جوانان، اظهار کرد: عمده‌ترین مشکل کشور ما بیکاری است و اگر همه امکانات کشور برای حل معضل بیکاری بسیج شوند و جوانان ما وارد عرصه شوند، خود به ‌خود جایگاه خود را پیدا می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع ,

وی افزود: در حال حاضر بیش از 100 هزار فارغ التحصیل دکترای بیکار در کشور وجود دارد و این به معنی مغفول ماندن  ظرفیت‌های این جوانان که اگر به کار گرفته شود باعث تحول عظیمی خواهد شد.

,

دانشمند برجسته جهان اسلام تصریح کرد: اگر پروژه اشتغالزایی و تولید در اولویت قرار گیرد و جوانان ما کار داشته باشند می‌توانند اثر بخش باشند.

,

وی ادامه داد: برای پررنگ شدن نقش جوانان و اثربخشی آنان در جامعه باید به فکر اشتغال آنان باشیم.

,

زلفی‌گل با اشاره به این بخش از  فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند:« در راه تولید علم در آغاز راه هستیم»، خاطرنشان کرد: برای اجرای منویات مقام معظم رهبری باید دست به اقداماتی اساسی و پایه‌ای بزنیم.

,

وی افزود: در درجه اول میزان اعتبارات پژوهش را باید به اندازه کشورهایی چون ژاپن ارتقا دهیم.

,

رئیس مجمع بسیج استان همدان اضافه کرد: امروز ژاپن 4 درصد درآمد ناخالص خود را به امر پژوهش اختصاص می‌دهد در حالی که در کشور ما کمتر از یک درصد و تنها سه دهم درصد بودجه اختصاص داده می‌شود.

,

وی همچنین خواهان تغییر قوانین درباره پژوهش شد و ادامه داد: گام بعدی تغییر قوانینی بوده زیرا مطابق با شرایط روز دنیا برای توسعه و پژوهش نیست.

,

زلفی‌گل گفت: گام دیگر تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه‌ها به تکنولوژی روز است چرا که رسیدن به علوم روز دنیا به تجهیزات به‌روز دنیا نیاز دارد.

,

وی با بیان اینکه در گام بعدی پژوهشگران ما باید نسبت به نیازهای جامعه حساس باشند خاطرنشان کرد: سمت و سوی پژوهش‌ها باید به سمت حل مشکلات و نیازهای مردم برود و در صورت تحقق این امر پژوهش در کشور از یک پشتیبانه مردمی نیز برخوردار می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه