اخبار داغ

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان همدان مطرح کرد؛

اعتماد و اتکا به جوانان، راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی

اعتماد و اتکا به جوانان، راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان همدان با بیان اینکه یک راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی اعتماد و اتکا به جوانان است، گفت: ما در گذشته به جوانان‌هایمان فرصت دادیم و ثمره آن را نیز دیدیم و اکنون وقت آن رسیده که در بحث استقلال اقتصادی، علمی و صنعتی یک بار دیگر به این جوانان انقلابی توجه کرده تا شاهد رشدهای خوبی باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌ جلال مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار نافع با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: در بیانیه رهبر معظم انقلاب  سه بخش وجود دارد،  بخش اول که تبیین انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران تا امروز بوده که در این بخش به برآورده شدن خیلی از اهداف انقلاب اسلامی اشاره شده و می‌توان به شعارهای اصلی انقلاب که  استقلال، آزادی و خود انقلاب اسلامی است، اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع ,

وی افزود:  در بحث استقلال مقام معظم رهبری فرمودند: « که  استقلال از استکبار، استقلال از شرق و غرب و در بحث آزادی، آزادی در مقابل استبداد و دیکتاتوری حاصل انقلاب اسلامی بوده است که امروز الحمدلله به خیلی از این‌ها رسیده‌ایم».

,

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان همدان  گفت: برای رسیدن به برخی ازخواسته‌ها، موانعی وجود داشته  که اگر این موانع نبود پیشرفت کشور  بهتر بود مانند حوزه‌های مانند علوم نانو ، سلول‌های بنیادی، هوا فضا و هسته‌ای که به رتبه‌های خوبی در دنیا دست یافته‌ایم.

,

وی به بخش دوم بیانیه اشاره و اضافه کرد: در این بخش توجه ویژه‌ای به سیاست‌های نظام و واگذاری مسؤولیت‌ها به جوانان شده و باید این نکته کلیدی برای  مسؤولان بسیار قابل بررسی و تأمل باشد و به جوانان فرصت‌های لازم را بدهند.

,

مرادی ادامه داد: در این بخش دوم نیز سیاست‌های خارجی و نفی کامل مذاکره با استکبار، ارتباط با شیطان بزرگ آمریکا و صهیونیسم مطرح شده است، این مسئله که بعضی از افراد فکر می‌کنند در ارتباط با بیگانگان و به پای گرگ افتادن می‌توان مشکلات را حل کرد، بسیار در اشتباه هستند زیرا راه حل مشکلات در داخل کشور است.

,

وی با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند:«۳۶ میلیون  جمعیت 15 تا 40سال داریم که میزان قابل توجه آن ها تحصیل کرده و تحصیلات تکمیلی دارند»، افزود: این‌ نسل جوان و نوجوان منابع انسانی کشور بوده که این منابع انسانی با منابع طبیعی که خداوند به ایران داده می‌توانند با حرکت جهادی خود تمامی  انحصارها را بشکنند و پرچم این انقلاب را به حضرت ولی عصر (عج) بسپارند.

,

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان همدان با بیان اینکه در بیانیه گام دوم  به سه اصل مهم عزت، حکمت و مصلحت اشاره شده، گفت: ایشان می‌فرمایند: «این سه اصل  در جایی اتفاق می‌افتد که اولا بحث بی‌توجهی به خواسته‌های نامشروع یا زیاده‌طلبی‌های استکبارتحقق یابد.» یعنی در سیاست خارجی زیاده‌طلبی‌ها و زیاده‌خواهی‌هایی استکبار را نباید پاسخ دهیم زیرا نمونه‌اش همین برجام بود که هیچ فایده‌ای برای کشور نداشت.

,

 وی ادامه داد: ایران با 15 کشور که نزدیک به 600 میلیون جمعیت می‌شود، هم مرز بوده که مسؤولان کشور می‌توانند با توجه به این ظرفیت و پتانسیل در خارج از ایران با یک دیپلماسی منطقی و خوب بازار بزرگی را برای ایران بوجود آورند.

,

مرادی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب یک نقشه راه کاربردی برای کشور است، خاطرنشان کرد‌: آن چیزی که تا الان باعث پیشرفت و ترقی کشور شده، توجه به جوانان انقلابی این مرز و بوم  بوده، همانطور که همه می‌دانیم موفقیت‌های ما در عرصه هوافضا، هسته‌ای، نظامی، موشکی و... توسط این جوانان بدست آمده است.

,

وی افزود: در بحث استقلال و سیاسیت نیز باید به این جوانان اعتماد و اتکا کنیم مانند دوران دفاع مقدس که استقلال را برای کشور حفظ کردند و آن را ارتقا و تعالی بخشیدند.

,

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان همدان گفت: ما در گذشته به جوانان‌هایمان  فرصت دادیم و ثمره آن را نیز دیدیم و  اکنون وقت آن رسیده که در  بحث استقلال اقتصادی، علمی و صنعتی یک بار دیگر به این جوانان انقلابی توجه کرده تا  شاهد رشدهای خوبی باشیم.

,

وی با اشاره به انتصابات اخیر مقام معظم رهبری که از جوانان دهه 60 بودند، تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب کلمه جوان و جوانان چندین بار تکرار شده که نشان از اهمیت موضوع دارد.

,

مرادی با بیان این که دو قوه مجربه و قضائیه باید متحول شده و جوانان وارد کار شوند، گفت: مردم نیز باید بدنبال سیره ولی فقیه بوده و در انتخاب نمایندگان خود دقت کنند و  از قشر جوان که پویا انتخاب کنند تا در قوه مقننه نیز جوانان حضور یابند، که اگر این تغییرات رخ دهد ان‌شاالله خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

,

وی در ادامه با تاکید بر اینکه جوانان نه تنها الگوهایی همچون رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس دارند، گفت: حتی از نسل خود الگوهایی مانند شهید حججی‌ها و احمدی‌روشن‌ها نیز دارند.

,

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان همدان با اشاره به صدر اسلام و آخرین سال‌های حیات پیامبر (ص) خاطرنشان کرد: حضرت در آن زمان فرماندهی لشکر را به یک جوان 19 ساله سپردند و این اعتماد به جوانان در نهضت اسلام وجود داشته و 14 قرن بعد نیز جوانان ما حکومت شاهنشاهی را به رهبری امام خمینی(ره) سرنگون کرده و سپس در دوران دفاع مقدس آن همه افتخار آفریدند.

,

وی گفت: امروز وقت آن رسیده که این جوانان در عرصه‌های علمی، اقتصادی و ...وارد میدان شوند تا به تمدن نوین اسلامی که مد نظر مقام معظم رهبری است، برسیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه