اخبار داغ

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارات آذربایجان غربی خبر داد؛

فعالیت ۹۹ هزار واحد صنفی در آذربایجان غربی/ اطلاعات ۱۰ هزار واحد اقتصادی در سامانه جامع مدیریت ثبت شد

فعالیت ۹۹ هزار واحد صنفی در آذربایجان غربی/ اطلاعات ۱۰  هزار واحد اقتصادی در سامانه جامع مدیریت ثبت شد
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: تاکنون بیش از ۱۰ هزار واحد اقتصادی در سامانه جامع انبارهای این سازمان ثبت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  محمد دهقان صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه کارگاه آموزشی بهره وری سازمان های صنفی و نحوه تعامل و نظارت بر آنان و بررسی آخرین وضعیت سامانه جامع انبارها که با حضور مدیران اداره های صنعت، معدن و تجارت، مسئولان کمیسیون نظارت بر اصناف و روسای اتاق های اصناف جنوب آذربایجان غربی در میاندوآب برگزار شد، اظهار داشت: ۹۹ هزار واحد صنفی در بخش های مختلف شامل  تولیدی صنفی، توزیعی و خدمات فنی در آذربایجان غربی فعالیت دارد که تعداد آنها متناسب با جمعیت هر شهرستان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: تعداد واحدها پراکنده بوده و ۱۸ هزار واحد تولیدی صنفی در سطح استان فعال هستند.

,

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، با اشاره به اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی، اظهار کرد: یکی از اهداف این جلسه آشنایی با سامانه جامع انبارها است که با محوریت وزارت صنعت، معدن و تجارت و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیروی انتظامی اجرا می شود.

,

وی، تصریح کرد: مشخصات و اطلاعات دقیق انبار و مراکزی که به طور دایم و یا موقت در آنها کالا نگهداری می شود در سامانه جامع انبار ثبت می شود و واحدهای تولیدی اعم از کشاورزی و صنعتی، واحدهای عمده فروشی و واحد های معدنی جزء این مراکز بوده و باید اطلاعات آنها در  سامانه ثبت شود.

,

دهقان، گفت: اگر واحدها نسبت به ثبت موجودی انبارهای خود اقدام نکنند کالای آنان مشمول کالای قاچاق خواهد بود و در صورت ثبت انبار در سامانه، اگر رسید و حواله کالا ثبت نشود کالای آنان احتکار محسوب شده و برابر قانون برخورد می شود.

,

وی، افزود: در صورت ترخیص کالا از انبار اگر در سامانه جامع ثبت نام نکند، اجازه ترخیص کالا داده نمی شود و یا هنگام بارگیری مجوز حمل بار صادر نخواهد شد.

,

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، با اشاره به ورود ادارات صنعت، معدن و تجارت و اتاق های اصناف شهرستان ها به این موضوع، تصریح کرد: دومین هدف این کارگاه افزایش بهره وری اتحادیه ها و تشکل های صنفی فعال در شهرستان ها است که اتاق های اصناف و کمیسیون های نظارت بر اصناف هر شهرستان باید بر فعالیت آنان نظارت کنند.

,

وی، اظهار کرد: باید اتاق های اصناف و کمیسیون های نظارت بر اصناف در شهر ها به جای کار های اجرایی وارد بحث نظارت و برنامه ریزی شوند تا مردم از مزایای تشکل های صنفی بیشتر بهره مند شوند.

,

دهقان، گفت: تاکنون بیش از ۱۰ هزار واحد اقتصادی استان در سامانه جامع مدیریت انبارهای این سازمان ثبت شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه