اخبار داغ

نقش روانشناسان آمریکایی در بازتولید داعش جدید

نقش روانشناسان آمریکایی در بازتولید داعش جدید
اردوگاه «الهول» در شمال شرق سوریه مرکز اسکان خانواده‌های عناصر داعش است و روانشناسان آمریکایی در این اردوگاه، با تأکید بر اصول وهابیت، در حال تربیت نسل جدیدی از تروریستهای تکفیری هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زندان «بوکا» در عراق که تحت نظارت آمریکا قرار داشت، از نظر کارشناسان، خاستگاه اصلی گروه تروریستی داعش به شمار می‌رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
روایت‌هایی متعدد از زندان بوکا وجود دارد و تروریست‌های بسیاری از گروه داعش در این زندان رشد پیدا کردند که بعدها در اظهاراتی، خاطرات خود را از آن روایت می‌کردند.
,
 
,
«ابواحمد» یکی از سرکردگان داعش بود که در این زندان با «ابوبکر البغدادی» سرکرده اصلی داعش آشنا شد و تأکید داشت که آمریکایی‌ها از آغاز با البغدادی رفتار متفاوتی داشتند و حساب ویژه‌ای به روی او باز می‌کردند.
,
 
,
آمریکایی‌ها این بار قصد دارند از این تجربه برای پرورش تروریست‌ها در سوریه استفاده کنند. آنان می‌خواهند این تجربه را در جنوب «الحسکه» (شمال شرق سوریه) اجرا کنند؛ استانی که در تسلط شبه‌نظامیان کُرد تحت حمایت خود موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» قرار دارد.
,
 
,
این بار اردوگاه «الهول» مرکز آمریکایی پرورش تروریست‌ها است؛ اردوگاهی که حدود سه هزار خانواده از عناصر داعش را در خود جای داده است.
,
 
,
پایگاه خبری «العهد» با اشاره به اینکه کمتر از پنج هزار فرزند پسر دو تا ۱۱ ساله در این اردوگاه حضور دارند، گزارش داد که «طی سال گذشته و آغاز سال جاری، شمار زیادی از خانواده‌های عراقی، سوری و سایر تبعه‌های [عضو داعش] وارد این اردوگاه شدند».
,
 
,
منابع وابسته به العهد اعلام کردند که فقط روز سه‌شنبه هفته پیش، ۱۷۰ خانواده عناصر داعش وارد اردوگاه الهول شدند. ۷۵ خانواده عراقی، ۶۵ خانواده سوری و ۳۰ خانواده نیز از سایر تبعه‌های خارجی.
,
 
,
به گفته این منابع، تعداد افراد این خانواده‌ها حدود ۵۸۰ نفر بود. ۵۰ تروریست مسلح از تبعه‌های قزاقستانی نیز که خود را در منطقه «الباغوز» (آخرین منطقه تحت اشغال داعش در شرق فرات) تحویل نیروهای کُرد داده بودند، به این اردوگاه انتقا ل یافتند.
,
 
,
منابع مذکور با اشاره به اینکه روانشناسان آمریکایی، در اردوگاه الهول، وضعیت خانواده‌های داعش را تحت نظر دارند، تصریح کردند، این اردوگاه به کارگاه‌هایی تقسیم شده است که یک نفر از این خانواده‎‌ها، تحت نظارت آمریکا، هر کارگاه را اداره می‌کند.
,
 
,
این منابع با بیان اینکه آمریکایی‌ها در این اردوگاه، کتاب‌های تکفیری را در اختیار خانواده‌های داعش قرار می‌دهند، اعلام کردند که یکی از این کتاب‌ها «ملة ابراهیم» نوشته «المقدسی» است؛ کتابی که در زندان بوکا نیز وجو داشت و سبب شکل‌گیری نسل جدیدی از تکفیری‌ها شد. این افراد بعدها توسط نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۱۰ آزاد و به فرماندهان داعش بدل شدند.
,
 
,
العهد در گزارش خود تأکید کرد، آنچه در الهول در حال رخ دادن است، کپی برابر اصل رخدادهایی است که در زندان‌های آمریکا در عراق رخ داد و ظاهراً ایالات متحده در حال بازتولید نسل جدیدی از تکفیری‌ها تحت عناوبن و نام‌های جدید است.
,
 
,
این منابع در پایان خاطرنشان کردند، از سن فرزندان ذکور حاضر در اردوگاه مشخص است که ما پس از گذشت هفت تا نهایت ۱۰ سال دیگر، در برابر نسل جدیدی خواهیم بود که نسخه آتی تفکر تکفیری هستند و این مسئله بیانگر طرح بلندمدت آمریکا در جهان عربی و اسلام است تا سلَفیت وهابیت، همچنان هسته اصلی آن باشد.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه