اخبار داغ

در نشست کمیته مهندسی و خدمات اجتماعی کنگره شهدای کرمان مطرح شد؛

کاشت ۶۵۰۰ نهال به نیابت از شهدای استان کرمان/ تامین ۵۰۰ سبد جهیزیه برای افراد نیازمند

کاشت ۶۵۰۰ نهال به نیابت از شهدای استان کرمان/ تامین ۵۰۰ سبد جهیزیه برای افراد نیازمند
نشست خبری مسئول رویکرد گرامیداشتی یادمانی تجلیلی و رویکرد خدماتی اجتماعی حمایتی با حضور اصحاب رسانه و مسئولین مربوطه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ صابری مسئول کمیته مهندسی و یادبودها صبح امروز با اشاره به کار کرد های این کمیته اظهار داشت: کنگره 6500 شهید استان در قالب شش رویکرد کار خود را آغاز کرده است اولین برنامه طرح سامان دهی گلزار شهدا استان است. در استان با وجود 859 گلزارشهدا که 350 گلزاراحتیاج به سامان دهی دارندکه در این طرح اولویت با گلزار شهدای تک مزاری  87 گلزار در استان وجود دارد از ابتدای طرح تا کنون 46 مقبره سامان دهی شده و 41 مقبره باقی مانده و در دست اقدام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: دومین طرح کمیته مهندسی، برق رسانی به گلزارهای شهدا است که با هماهنگی هایی که با اداره برق شمال و جنوب استان 50 درصد از کار انجام شده است.

,

مسئول کمیته مهندسی افزود: در طرح سوم تصاویرتمام 6500 شهید استان به صورت تابلو کاشی و نصب در نزدیک ترین مکان زندگی خانواده های شهدا که 271 تابلو آماده شده است و بقیه تابلوها در فازهای دوم و سوم اجرا می شود .

,

وی در خصوص باز آرایی موزه دفاع مقدس بیان داشت: طرح چهارم، بازآرایی موزه دفاع مقدس است این موزه در سال 78 تاسیس شده است و باز آرایی این موزه در دستور کار کمیته قرار گرفته که 90 درصد کار انجام شده است.

,

صابری در ادامه افزود: اجلاس یادمان شهدا در پارک ها و معابر که یک تصویر در پارک مادر و یک تصویر در پارک مطهری نصب شده است.
وی تصریح کرد: ایجاد 3 سقا خانه در سطح شهر که متولی این عمل شرکت آب و فاضلاب است و برنامه ریزی آن انجام شده و هنوز اجرایی نشده است اما در دستور کار قرار گرفته است . نام گزاری خیابان ها، میدان ها ،سالن های ورزشی، اماکن دولتی و تمام پروژه هایی که ساخته می شوند با محوریت شهدای استان نام گذاری می شوند.

,
,

وی در پایان خاطر نشان کرد: طرح کاشت 6500 نهال به یادبود 6500 شهید استان با همکاری فرماندار استان، 20هکتار زمین در اول جاده کوهپایه در نظر گرفته شده است و اقدامات لازم برای کاشت نهال انجام شده است و در اسفند ماه کاشت نهال انجام می شود.

,

صادق زاده مسئول کمیته دانش آموزی در خصوص عمل کرد های این کمیته بیان کرد: هدف از تشکیل این کمیته حمایت از دانش آموزان نیازمند است در این راستا 2هزار نفر از دانش آموزان نیازمند مورد حمایت این کمیته قرار گرفته اند این حمایت ها در چهار کار گروه علمی و آموزشی ، گروه تربیتی و فرهنگی ،گروه اقتصادی ،بهداشت و سلامت و درمان در دستور کار قرار گرفت به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی 40 مدرسه انتخاب شده که به نیابت از 6500 شهید استان 6500 دانش آموز از هر چهار کار گروه مورد حمایت قرار گیرند

,

طاهر زاده مسئول بسیج جامعه پزشکی استان عنوان کرد: در زمینه های تخصصی در مناطق محروم وکم بضاعت برای افرادی که توان مالی ندارند خدمت رسانی می شود که این طرح از سال 96راه اندازی شده است.

,

وی ادامه داد: در حال را اندازی سایتی هستیم که در آن پزشکان عضو  شوند و وقت آزاد خود را اعلام کنند تا به جای آن که هزینه شود و واحد سیاری به مناطق محروم فرستاده شود افرادی را که توان مالی ندارند به مطب  پزشکان فرستاده  شوند.

,

نصیری دبیر کمیته پشتیبانی کنگره شهدای استان در خصوص عمل کرد این کمیته افزود: طرح این کمیته در قالب دو برنامه در حال اجرا است .توزیع بسته حمایتی به نیازمندان و تأمین 500 عدد سبد جهزیه به شرط تامین اعتبار برای افراد نیازمند در نظر گرفته شده است که 270سبد از آن ها در سطح استان تحویل داده شده است که شامل 16 اقلام اساسی و هر بسته به ارزش 7میلیون و800 هزار تومان است

,

وی ادامه داد: با کمک موسسه حضرت رقیه در تهران که وابسته به سپاه است کالاهای اساسی از کارخانه ها بدون واسطه و هزینه حمل ونقل به دست نیازمندان می رسد .

,

نصیری در پایان خاطر نشان کرد:به نیابت از 6هزار و 500 شهید استان 6500 بن خرید خوراکی پوشاک و لوازم والتحریر به افراد نیازمند داده می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه