اخبار داغ

بر اثر بارش های اخیر؛

۳۰ راس دام در جرگلان تلف شد

۳۰ راس دام در جرگلان تلف شد
دهیار روستای بچه دره بخش جرگلان از فروریختن سقف دامداری و تلف شدن ۳۰ راس دام سبک به دنبال بارش های اخیر در این روستا خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، آراز پدرام دهیار روستای بچه دره بخش جرگلان امروز به خبرنگار ما گفت: بر اثر بارش های اخیر خسارت های زیادی به دامداری و طویله های بخش جرگلان بخصوص روستای بچه دره وارد شد که در آخرین مورد که  در کلاته نورجان در نزدیکی روستای بچه دره بود ۳۰ راس بز از صد راس بز تلف شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک, آراز پدرام دهیار روستای بچه دره بخش جرگلان امروز به خبرنگار ما , گفت: بر اثر بارش های اخیر خسارت های زیادی به دامداری و طویله های بخش جرگلان بخصوص روستای بچه دره وارد شد که در آخرین مورد که  در کلاته نورجان در نزدیکی روستای بچه دره بود ۳۰ راس بز از صد راس بز تلف شدند.,

وی افزود: این اتفاق اول شب افتاده است و صاحب دامداری دیر متوجه آن شده و همه ۳۰ راس بز را از دست داده است که امید وارم غرامتی بابت خسارت وارده به این دامدار از سوی مسئولان پرداخت شود .

,

پدرام افزود: امسال بارندگی های خوبی در شهرستان رازوجرگلان شاهد بودیم که برخی دامداری و طویله ها که اکثرا کاه گلی و چوبی هستند دوام نیاورده و فرو ریختند که در همین روستای بچه دره بجز این دامداری سه دامداری دیگر فرو ریخت که خوشبختانه خسارت تلف شدن دام را نداشت .

,  .,

وی همچنین از فرو ریختن صخره ای به جاده جرگلان خبر داد و گفت: هفته گذشته به دلیل بارش ها و سرازیر شدن  آب یک صخره به جاده بین بچه دره و اشتوت سقوط کرد که جاده را بست که این مشکل هم اکنون برطرف شده است .

,

دهیار روستای بچه دره خاطرنشان کرد: صخره ی بزرگتر دیگری بین روستای بچه دره و اشتوت روبه روی کلاته محمد آباد در حال فرو ریختن به جاده است که اگر فرو ریزد ممکن است خسارت هایحتی جانی به مردم وارد شود

, ,

روستای بچه دره ۴۵۰ خانوار و نزدیک ۱۸۰۰ نفر جمعیت دارد که در دهستان حصارچه بخش جرگلان واقع شده است.

, .,

خبرنگار: رحیمی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه