اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

جوانان برای استقرار تمدن اسلامی در دهه پنجم انقلاب تلاش کنند

جوانان برای استقرار تمدن اسلامی در دهه پنجم انقلاب تلاش کنند
کارشناس مسائل سیاسی گفت: امام خامنه ای در بیانیه گام دوم انقلاب بیش از 20 بار از جوانان صحبت می کنند یعنی در دهه پنجم انقلاب، جوانان باید وارد صحنه شوند و نسبت به استقرار تمدن اسلامی تلاش کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله دخانیان کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مرآت، ضمن بیان اینکه بیانیه " گام دوم انقلاب" دارای کدهای فراوانی بود که امام خامنه ای ارائه دادند، اظهار کرد: در این بیانیه امام خامنه ای ابتدا به دلیل سیاه نمایی هایی که از طرف دشمن و بعضا داخلی ها و دوستان انقلاب می شد، ازعملکرد 40 ساله انقلاب دفاع کردند و شمه ای از پیشرفت هایی که اتفاق افتاده را بیان کردند.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با اشاره به سیاه نمایی هایی که علیه انقلاب اسلامی می شود، تصریح کرد: متاسفانه این سیاه نمایی ها تنها از طرف دشمنان نیست و در داخل کشور بعضی از دولت ها به خاطر اینکه عملکرد خودشان را نشان دهند و ضعف های خودشان را بپوشانند با سیاه نمایی دولت های قبلی را زیر سوال می برند و اصلا از ویژگی های مثبت دولت قبلی هیچ صحبتی نمی کنند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: امام خامنه ای در بخش دوم بیانیه، ورود به دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است که به عبارتی به آن تمدن اسلامی می گوییم را مورد تاکید قرار دادند.

,

دخانیان بیان کرد: مقام معظم رهبری به عنوان امام جامعه، ابتدا انقلاب اسلامی، دولت اسلامی، حکومت اسلامی و نهایتا تمدن اسلامی را مطرح کردند.

,

وی افزود: بازسازی و احیای تمدن اسلامی در دهه پنجم انقلاب، رویکرد امام خامنه ای است و در این مرحله نهایتا نظام های استکباری و لیبرال دموکراسی زیر سوال می رود.

,

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: لیبرال دموکراسی پایان تاریخ را موفقیت خود می دانند ولی امام خامنه ای از نابودی لیبرال دموکراسی صحبت می کنند و پایان تاریخ را با نابودی همه استکبار و استقرار تمدن اسلامی می دانند.

,

دخانیان مهمترین بخش صحبت های امام خامنه ای در بیانیه "گام دوم انقلاب" را خطاب به جوانان دانست و گفت: امام خامنه ای بیش از 20 بار از جوانان صحبت می کنند یعنی در دهه پنجم انقلاب جوانان باید وارد صحنه شوند و نسبت به استقرار تمدن اسلامی تلاش کنند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه متاسفانه امروزه دشمن کاری کرده و ما خودی ها هم گاها به آن دامن زدیم و مسئولین ما هم به این نتیجه رسیدند که ما نمی توانیم، افزود: همانگونه که امام خامنه ای هم تاکید کردند، ما توانستیم.   

,

دخانیان اضافه کرد: وقتی یک دانشمند جوان ایرانی می تواند سانتریفیوژ با آن مشخصات بسیار بالا که سرآمد علم است، را بسازد، باید دید جایی که نتوانستیم چه موانعی بوده؟ نه اینکه ضعف و نا امیدی نشان دهیم و بگوییم نمی توانیم.

,

وی با تاکید بر اینکه ارتباط تنگاتنگی بین "ما می توانیم" و باور داشتن جوانان وجود دارد، اظهار کرد: جوانان را باید به عنوان نیروهای متحرک و خلاق وارد عرصه کرد و از نیروهای قدیمی به عنوان خط دهنده و مشاور استفاده کرد. وقتی این دو قشر جوان و پیر را باهم آشتی دهیم "ما می توانیم" عملیاتی تر می شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه