اخبار داغ

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان:

تک تک کلمات بیانیه گام دوم انقلاب محصول سالها پژوهش و تجربه است/ ‏ کشور برای دست یافتن به عزت و اقتدار به «دانش و پژوهش» نیاز دارد

تک تک کلمات بیانیه گام دوم انقلاب محصول سالها پژوهش و تجربه است/ ‏ کشور برای دست یافتن به عزت و اقتدار به «دانش و پژوهش» نیاز دارد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: تک تک کلمات بیانیه گام دوم انقلاب محصول سالها پژوهش و تجربه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا فیروزفر در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ضمن تاکید بر اصول انقلاب، از شاخصه جامعیت برخوردار بوده و کاملا عالمانه و منصفانه است. این بیانیه مهم در کنار اینکه به پیشرفت ها و ترقی کشور طی 40 سال گذشته اشاره دارد نواقص و کاستی ها را نیز در کانون توجه نخبگان و آحاد ملّت قرار می‌دهد که برای تصحیح امور مشارکت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط مقام معظم رهبری (حفظ الله التعالی) منتشر گردید تحلیلی عمیق و دقیق در خصوص تحولات جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین المللی، منطقه ای و داخلی است.

,

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به محتوای این بیانیه خاطرنشان کرد: شکل گیری انقلاب اسلامی و استمرار آن و مقایسه این انقلاب با سایر انقلاب‌های دنیا و تغییر و تحولات بنیادین در ماهیت انقلابها و رهبران آنها در مواجهه با ملت های خویش در گذرگاههای تاریخی از نکاتی است که در این بیانیه به وضوح مورد تحلیل قرار گرفته است.

,

فیروزفر با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در مقایسه با سایر انقلاب‌ها بزرگترین و مردمی ترین انقلاب جهان است، تصریح کرد: این انقلاب در تقسیم قدرت دو بلوک شرق و غرب پدید آمد و بدون خیانت به آرمانها و ملتش استمرار پیدا کرده و بر شعارهایش پایبند بوده است.

,

وی یادآور شد: یکی از مهمترین شعارهای انقلاب اسلامی توجه و تاکید بر توان و استعدادهای داخلی اعم از مادی و معنوی و همچنین نفی سلطه و مبارزه با استکبار و استعمار است.

,

استاد دانشگاه زنجان یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با نگاه به چهل سال گذشته که گام اول انقلاب به شمار می‌آید گام دوم را «مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمّدن‌سازی» می‌دانند.

,

وی با اشاره به اهمیت حوزه علوم و پژوهش و نگاه رهبر معظم انقلاب به این حوزه گفت: معظم له منشورهای مهم و راهبردی برای گام دوم ترسیم کرده اند که «علم و پژوهش» سرآغاز آن است و این نکته بسیار مهم و حایز اهمیت برای نخبگان و دانشگاهیان و حوزویان و همه کسانی است که به این عرصه گام گذاشته‌اند.

,

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان بیان کرد: علم و پژوهش، معنویّت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزّت ملّی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن، سبک زندگی که رئوس مهم این بیانیه هستند از «علم و پژوهش» آغاز و به «سبک زندگی» سوق پیدا می کند و خط سیر بسیار حساب شده و دارای نکات ظریف و به هم پیوسته است.

,

وی با تاکید بر اینکه نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به موضوع علم و دانش و تاکید بر آن به عنوان خط مقدم تعالی کشور از جنبه های مختلف قابل تحلیل است، تصریح کرد: ایشان اساس تعالی و ترقی و عزت کشور را در توجه به علوم دانش می‌دانند و سایر مسائل را در مراتب بعدی فرض می‌شمارند.

,

فیروزفر عنوان کرد: البته توجه به این حوزه – علم و دانش – و پیوند پژوهش و علم با توسعه و ثروت و قدرت به معنای واقعی می بایست مورد توجه جامعه علمی قرار بگیرد.

,

وی با اشاره به رسالت نخبگان اظهار کرد: معتقدم کلمات و جملات این بیانیه محصول سالهای متمادی پژوهش و تجربه است که ایشان به عنوان عالی ترین مقام در جمهوری اسلامی مطرح می‌کنند.

,

استاد دانشگاه زنجان تصریح کرد: هرکلمه و جمله این بیانیه دارای معنا و مفهومی مهمی در فرایند اداره امور جامعه است و در این راستا دانشگاه ها و حوزه های علمیه در حوزه علم و پژوهش رسالت بزرگی بر عهده دارند.

,

وی با بیان اینکه معظم له علم و دانش را «آشکارترین وسیله‌ی عزّت و قدرت یک کشور» فرض می کنند، افزود: تاکید ایشان بر مقوله عزت و قدرت ناشی از اعتقاد و باور ایشان به مفهوم «دانایی، توانایی» در گوهره وجود هر ایرانی معتقد و متعهد است.

,

فیروزفر با با اشاره به اهمیت الگو برداری و الگو سازی خاطرنشان کرد: نگاه ژرف ایشان به پیشرفت های غرب و اطلاع از اوضاع جهان نشان می‌دهد که کشور برای دست یافتن به تعالی و عزت و اقتدار به «دانش و پژوهش» نیاز دارد.

,

وی بیان کرد: ایشان تاکید دارند که دنیای غرب به جهت برخورداری از علم و دانش و کاربردی کردن آن توانست برای خودشان «ثروت و نفوذ و قدرت» فراهم کنند، البته ایشان سوء استفاده از دانش و دانایی برای تحمیل و سلطه را نفی می‌کنند و مخالف الگو برداری با آن سبک و سیاق هستند و گوهره دانش و دانایی را برای رسیدن به اهداف مورد تاکید قرار می دهند و ترسیم کننده الگویی از علم و اخلاق می باشند که مبنای الهی و انسانی دارد.

,

این استاد دانشگاه با اشاره به جایگاه ایران در جهان گفت: کسب رتبه های مهم علمی و پژوهشی جوانان و دانشمندان و نخبگان کشور در مجامع علمی جهان با لحاظ شرایط و محدودیت هایی که طی 4 دهه گذشته اتفاق افتاده است موجب فخر برای ایرانی و شگفتی برای جهانیان گردیده است.

,

وی یادآور شد: از نگاه معظم له راه رفته در عرصه علم و دانش تنها آغاز راه بوده و برای رسیدن به قله های پیشرفت راه زیاد و دشواری در پیش است.

,

فیروزفر به جمعیت جوان و فرصتها نیز اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری تاکید دارند جمعیت جوان «مهم‌ترین ظرفیّت امیدبخش کشور» است که فرصتی مغتنم و باارزش برای جامعه بوده و ایران اسلامی طی 40 سال گذشته با تکیه بر عزم و اراده نسل خلاق جوان توانسته مسیرهای دشوار ترقی را بپیمایند.

,

وی با تاکید بر امید به آینده و غلبه بر یأس تصریح کرد: نگاه ایشان به آینده  همواره امیدبخش و خوشبینانه و واقع گرایانه است، امید و خوش بینی و توجه به واقعیت ها را کلید همه قفلهای بسته می دانند و ایشان همواره از امید کاذب و فریبنده دوری جسته‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه