اخبار داغ

کارشناس مسائل بین الملل:

اجلاس "ورشو" نشست سارقینی بود که از ضرورت مبارزه با دزدی صحبت کردند

اجلاس "ورشو" نشست سارقینی بود که از ضرورت مبارزه با دزدی صحبت کردند
جعفر قناد باشی گفت: از نکته های جالب نشست "ورشو" عنوان آن به نام" نشست صلح، امنیت، آزادی و مباررزه با افراط گرایی" بود! اجلاسی که توسط حامیان تروریسم جهانی برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛جعفر قناد باشی کارشناس مسائل بین  الملل در گفتگو با قدس آنلاین، درباره نشست ورشو که به ریاست آمریکا و مشارکت برخی کشورهای تابع آن در لهستان برگزار شد، گفت: اجلاس ورشو تحت تاثیر القائات صهیونیسم توسط آمریکا برگزار شد. زمینه چینی اقدامات ضد ایرانی این نشست که با همکاری اسرائیل و کشورهای مرتجع عربی انجام شده بود با تامین مالی عربستان سعودی به برگزاری نشستی بیهوده و بی نتیجه ختم شد. در واقع می توان گفت مثلث عربی، عبری و غربی  نقش بسزایی در تشکیل این اجلاس داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
 وی افزود: آمریکا به دنبال تحقق بسیاری از خواسته های ضد ایرانی خود در نشست ورشو بود، بنحوی که زمینه عدم همکاری سران سایر کشورهای جهان را در راستای تحریم های ترامپ علیه ایران افزایش دهد. بی شک شکست ترامپ درعرصه تحریم ایران به نفع آمریکا نیست، از این رو آمریکا برای تبدیل کردن مهمترین کابوس خود به رویایی شیرین به دنبال تجمیع نظرات مخالفین جمهوری اسلامی ایران و بسیج کشورهای عربی منطقه خاورمیانه در تشدید تحریم ها و موضع گیری علیه جمهوری اسلامی ایران بود.
,
 
,
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: اسرائیلی ها در نشست ورشو برآن بودند تا زمینه های عملی معامله بزرگ قرن را با همراهی آمریکا فراهم کنند، چرا که احساس می کنند موانع بسباری برای تحقق معامله بزرگ قرن در پیش رو دارند, هر چند اولویت های دیگر مورد نظر نتانیاهو و استفاده تبلیغاتی و خوراک داخلی وی از زمینه چینی ها علیه ایران را در انتخابات پیش رو نمی توان نادیده گرفت. نتانیاهو بر آن است تا شخصیت موفقی از خود به نمایش بگذارد و شانس باقی ماندن در عرصه قدرت را در انتخابات آتی رژیم صهیونیستی از دست ندهد و القا کند که اسرائیل دچار انزوای سیاسی نشده, لذا می توان گفت تحرک های نتانیاهو استفاده انتخاباتی داشته است.
,
 
,
جعفر قناد باشی گفت: خواست دیگر صهیونیست ها که خواست بسیار خصومت بار و ددمنشانه ای است در راستای علاقمندی آنها به بسیج کشورهای عربی علیه ایران برجسته  می شود؛ سران رژیم صهیونیستی با اذعان به عدم توانایی آمریکا برای رویارویی و حمله به ایران بر آن هستند تا آتش جنگ علیه ایران را به دست کشورهای عربی شعله ور کنند. از سوی دیگر کشورهای عربی امیدوار به تشویق آمریکا برای رویارویی و جنگ با ایران بودند، موضوعی که تحقق آن به هیچ وجه ممکن نیست. یکی از برجسته ترین نکات در اظهارات وزرای امور خارجه کشورهای عربی خطرناک بودن ایران و بی خطر بودن اسرائیل بود. آنها به دنبال برخورد جدی با ایران بودند, لذا هر دو طرف با داشتن موضع مشترکی به دنبال ایجاد نشستی برای شکل دهی ائتلافی علیه ایران بودند.
,
 
,
وی در خصوص عنوان طنز این نشست افزود: از نکته های جالب این نشست عنوان برگزیده ی آن به نام" نشست صلح، امنیت، آزادی و مباررزه با افراط گرایی" است! اجلاسی که توسط حامیان تروریسم جهانی برگزار شد با چنین نامی در رسانه ها مطرح شد؛ اجلاسی که شکست آن پیش از شروعش پیش بینی شده بود بنحوی که بسیاری از کشورهای مهم دنیا از حضور در این نشست انصراف داده یا امتناع کردند و جلسه با حضور اعضای معمولی کشورها اعم از مقامات دوم و سوم کشورهای اروپایی برگزار شد. عدم حضور سران کشورهای تاثیر گذاری  چون روسیه,،چین، ایران,،عراق، سوریه، لبنان و نمایندگان فلسطین بیانگر شکست نشست ورشو است.
,
 
,
این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت:  پراکندگی موضوعات نشست منجر به عدم دستاورد برای نشست شد بنحوی که بیانیه پایانی نشست چیزی جز زیاده گویی و اظهارات پراکنده و اهداف متناقضی که منتهی به تامین منافع رژیم صهیونیستی، آمریکا و ارتجاع عربی باشد نبود. لذا بر خلاف خواست قلبی آنها در بیانیه پایانی اسمی از ایران آورده نشد و در واقع یک بیانیه بی نتیجه ای صادر شد که نتواست منجر به تشکیل ائتلاف ضد ایرانی شود.
,
 
,
 قناد باشی گفت: بی شک رسیدن به ائتلاف مشخصی علیه ایران نیازمند امضای توافق نامه مشترکی است که چنین موضوعی محقق نشد و در نهایت بیانیه ای بلااثر و  بسیار متفاوت از شعارهای داده شده صادر شد.
,
 
,
  وی درخصوص مبارزه با افراط گرایی وشعار عاملان آن  بیان داشت: طبیعی است مبارزه با افراط گرایی باید ریشه یابی شود؛ در ریشه یابی و چرایی افزایش خشونت و ترور در منطقه این نتیجه حاصل می شود که شرکت کنندگان در اجلاس، عاملان ایجاد افراط و گسترش تروریسم در منطقه هستند؛ کسانی که با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی منجر به افزایش ناامنی در منطقه و آدم کشی های بسیاری شده اند امروز داعیه  دار مبارزه با افراط گرایی شده اند!
,
 
,
کارشناس سیاست بین الملل عنوان کرد: آنچه در اجلاس نمایش داده شد سرپوشی بود از موازینی که در کشورهای دیکتاتور عربی همچون برگزاری انتخابات هیچ گاه به منصه ظهور نرسیده است, ادعای شعار مبارزه با افراط گرایی از سوی رسانه های دنیا مورد استهزا قرار گرفت ،بگونه ای که رسانه ها بر این موضوع تاکید کردند که " اجلاس ورشو اجلاس سارقینی بود که از ضرورت مبارزه با دزدی صحبت کردند"  اجلاس تبهکارانی که از مبارزه با تبهکاری سخن گفتند! در تعریف جامعی از اجلاس ورشومی توان آن را به نمایشی دروغین از وحدت کشورهای شرکت کننده تشبیه کرد که بسیاری از کشورهای حاضر در نشست با چشمداشت به حمایت های مالی عربستان سعودی در آن شرکت کرده بودند.
,
 
,
وی در پایان با تاکید بر عدم دستاوردی برای برگزار کنندگان نشست ورشو گفت: جای تعجب دارد برگزار کنندگان نشستی که دم از مبارزه با تروریسم جهانی می زنند چگونه برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران دست به دامن منافقینی می برند که هفده هزار شهید ماحصل رفتارهای تروریستی آنهاست! کسانی که روزگاری دوستان و یار غار صدامی بودند که به دست غرب محکوم به اعدام شدند. بی شک اجلاس ورشو نشانه ضعف امریکا و بیان کننده این است که آمریکا هیچ گزینه ای جز نمایش های دروغین ندارد و اعتراف عملی جلوه مثلثی عبری، عربی -غربی به ناکارآمدی خود بود.
,
 
,
/انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه