اخبار داغ

حجه السلام پناهیان در بوشهر:

همه جا پیشرفت کرده ایم جز سبک زندگی

همه جا پیشرفت کرده ایم جز سبک زندگی
گفت: در همه جا پیشرفت کرده ایم جز بحث سبک زندگی و در تولید علم درباره این موضوع مهم خیلی عقب هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ امروز گردهمایی بزرگ طلاب و روحانیون انقلابی بوشهر در لبیک به پیام رهبر معظم انقلاب (دامت برکاته) با موضوع نقش حوزه های علمیه در تحقق گام دوم انقلاب در مصلا بوشهر برگزار گردید .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛,

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در این گردهمایی گفت: در طول تاریخ تعدادی از شخصیت ها در کنار حجت خدا قرار گرفته اند و وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده اند و در تاریخ ماندگار شده اند.

,

آیت الله صفایی بوشهری گفت: یکی از معیارهای سنجش ایمان فرد در قرابت، مودت، اطلاعت و جهاد در راه اجرای فرامین امام خود و زمان غیبت ولی فقیه است. هارون برای حضرت موسی (ع)، حواریون برای عیسی و برخی صحابه صدیق برای حضرت محمد (ص) این جایگاه را داشتند زیرا در منظومه ولایت هر مقدار قرابت فرد به حجت خدا  بیشتر باشد و اوج آن در کربلا اتفاق افتاد و در تاریخ از یاران سید الشهدا (ع) به عنوان شخصیت های نورانی ماندگار شدند و کسانی که در کنار امام حسین (ع) نبودند نامی از آنان در تاریخ نماند.

,

http://sepas.ir/uploads/807842IMG_8723.jpg

, http://sepas.ir/uploads/807842IMG_8723.jpg,

وی ادامه داد: در زمان امیرالمومنین (ع) بسیاری بودند که با انقلاب علوی همراهی کردند، برخی از ابتدا موضع گرفتند، برخی بیعت نکردند یا با شرط بیعت کردند و برخی بیعت ظاهری کردند و این افراد در زمان انقلاب علوی به تدریج سقوط کردند. برخی قدرت طلب سیاسی بودند و جنگ صفین را راه انداختند، برخی ثروت پرست و رفاه طلب بودن و جنگ جمل راه انداختند، برخی از ابتدا همراه انقلاب علوی بودند ولی در برابر فتنه ها کنارگیری کردند و مارقین بی بصیرت جنگ نهروان را راه انداختند و از درون آن خوارج ایجاد شد که به شهادت امام علی (ع) انجامید.

,

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: ساکتین دسته دیگری بودند که از منظومه ولایت امام علی (ع) خارج شدند و سقوط کردند. در منظومه ولایت ارزش هر شخصیت، جریان، حزب و هر کسی در جهان اسلام و بشریت به ویژه ایران اسلامی و باید نگاه کرد که داخل یا بیرون منظومه ولایت قرار دارد.

,

صفایی بوشهری عنوان کرد: الان میزان و حجت رهبر انقلاب است و اگر حزبی، جریانی یا شخصی در هر مقام و لباسی خارج از این منظومه ولایت باشد در تاریخ مطرود خواهد بود. 40 سال انقلاب در برابر تهدیدات مقابله تهدیدات نرم و سخت مقابله کرد و سو مدیریت های داخلی مقاومت کرد و اگر کاری هم انجام نمی شد مقاومت در برابر این همه دسیسه و دشمنی از داخل و خارج بزرگترین پیروزی انقلاب است که با هدایت امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب، این انقلاب سرافراز ماند.

,

وی گفت: 40 سال اول انقلاب تثبیت بود با تمام فراز و نشیب ها، حوزه های علمیه سالم ماندند و همین باعث شد انقلاب محفوظ بماند. 40 سال دوم انقلاب برای اعتلا است و بعد از پیام رهبر انقلاب اولین گروهی که دعوت رهبر انقلاب را لبیک گفتند حوزه های علمیه بوشهر هستند.

,

حجه السلام علیرضا پناهیان مهمان ویژه این گردهمایی نیز گفت: بیش از 10 سال قبل رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در یکی از سخنرانی های خود در خصوص سبک زندگی و چگونگی ها صحبت کرده اند و این یعنی رهبر انقلاب به اصول و مبانی و ارزش ها اکتفا نکرده اند وارد جزئیات و چگونگی ها شده اند اما تببین این چگونگی ها و ارائه راهکار برای دست یابی به آن وظیفه چه کسی است.

,

http://sepas.ir/uploads/834629IMG_8762.jpg

, http://sepas.ir/uploads/834629IMG_8762.jpg,

وی ادامه داد: در بند آخر پیام رهبر انقلاب با عنوان گام دوم به موضوع سبک زندگی پرداخته شده است و در سال های قبل از آن هم به سبک زندگی رهبر انقلاب در یکی از سخنرانی های خود می فرمایند در همه جا پیشرفت کرده ایم جز بحث سبک زندگی و این بحث به چگونگی ها می پردازد  و در تولید علم درباره این موضوع مهم خیلی عقب هستیم.

,

پناهیان عنوان کرد: باید وارد جزئیات چگونه زندگی کردن شویم و بخشی از زندگی به شرع و اخلاق بر می گردد و بخشی دیگر به سبک زندگی باز می گردد. مردم از روحانیت تنها مبانی شرعی و عبادی نمی خواهند بلکه باید در خصوص جزئیات نیز کار کرد و راهکار ارائه داد.

,

مهمان ویژه این گردهمایی گفت: رهبر انقلاب تاکید ویژه ای روی اصل44 قانون اساسی دارند و باید امورات را به مردم واگذار کرد و مردم با مشارکت یکدیگر کارها را به پیش برند. باید کارآفرینی  مورد توجه قرار گیرد و به فرموده رهبر انقلاب کار باید ارزش شمرده شود و حوزه های علمیه برای ارائه چگونگی تحقق این اهداف کار کنند.

,

وی ادامه داد: رهبر انقلاب برای روحانیون سه وظیفه شامل امور دینی برای پاسخگویی مسائل مردم، هدایت سیاسی و رهبری اجتماعی برشمرده اند که رهبری اجتماعی به نحوه برنامه ریزی برای آگاه کردن جامعه بازمی‌گردد. روح برخی از احکام اسلامی با این نحوه بانکداری در کشور سازگار نیست و باید چاره‌ای اندیشیده شود که مردم به جای گذاشتن پول در بانک ها به فعالیت های گوناگون با مشارکت همدیگر تشویق شوند.

,

پناهیان عنوان کرد: حوزه های علمیه باید به مسائل جدید ورود کند و تنها به امور سنتی اکتفا نکند زیرا در این موضوعات آنقدر خوب بوده که دشمنان مایوس شده اند. در زندگی های جدید با ورود تکنولوژی ساعت کار زنان خانه دار کم شده اما برنامه ای برای این اوقات وجود ندارد یا برای تابستان دانش آموزان دبستانی کار جهادی آموزش کار و حرفه های مورد نیاز به آنان است. دشمنان از حمله عقیدتی دست کشیده اند زیرا نتیجه ای نگرفته اند و روی سبک زندگی تمرکز کرده اند تا از این طریق به اسلام و انقلاب ضربه بزنند.

,

وی گفت: اگر می خواهیم پا به پای رهبر انقلاب در گام دوم باشیم باید راهکارهای چگونه زندگی کردن و سبک زندگی را تبیین کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه