اخبار داغ

برای اولین بار در کشور صورت گرفت؛

آغاز به‌کار فرماندهی یگان حفاظت امور اراضی در قزوین

آغاز به‌کار فرماندهی یگان حفاظت امور اراضی در قزوین
در آئین معرفی و آغاز به فعالیت فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی، قزوین به عنوان نخستین استان از فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی بهره‌مند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ آئین معرفی و آغاز به فعالیت فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی ظهر امروز(سه شنبه) با حضور مسئولین کشوری و استانی در سالن باغستان سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

در این مراسم قزوین به عنوان نخستین استان از فرماندهی یگان حفاظت در امور اراضی بهره مند و سرهنگ سیاوش نصرتی به عنوان فرمانده این واحد معرفی شد. 

فاطمه خمسه در این برنامه اظهار کرد: قزوین استانی کشاورزی است و وجود دشت قزوین بیانگر تقدم پیشینه کشاورزی بر صنعت در این استان است و حفاظت از خاک آن اولویتی اساسی است.

وی ادامه داد: قزوین با وجود داشتن یک درصد از خاک کشور سهم چهاردرصدی در تولیدات محصولات کشاورزی کشور را داراست، بنابراین باید توجه به بهره وری از آب و خاک محدود موضوعی ضروری است. 
,
,
,
,
,
,
 
,
, ,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ابراز کرد: موقعیت خاص قزوین باعث شده همواره افرادی به دنبال تغییر کاربری اراضی باشند، زیرا نزدیکی به پایتخت و شاهراه بودن بازاریابی محصولات صنعتی را تسهیل می‌کند. 

وی افزود: اقلیم مناسب و داشتن مناظر طبیعی نیز ویلاسازی را به همراه داشته است، مجموعه جهاد کشاورزی و عوامل پشتیبان کننده به دنبال حفظ اراضی کشاورزی و باغی استان هستند. 

این مسئول عنوان کرد: سازمان امور اراضی کشور به این ضرورت رسید که ضمانت اجرایی مسائل حفظ اراضی به همراهی دستگاه انتظامی نیاز دارد و از این رو یگان حفاظت امور اراضی شکل گرفت. 

وی ادامه داد: البته تاکنون نیروی انتظامی در استان به طور مداوم با سازمان جهاد کشاورزی و امور اراضی همکاری داشته است، پس از این نیز این همکاری در قالب یگان حفاظت افزایش می‌یابد. 

خمسه اذعان کرد: برخورد اولیه و پیشگیری هزینه‌های بعدی که به دولت تحمیل می‌شود را بسیار کاهش می‌دهد، زیرا از بین بردن ساخت و سازهای غیرمجاز هزینه‌های صرف شده برای ساخت آن‌ها را از بین می‌برد. 

وی تاکید کرد: علی رغم اینکه استان قزوین مستعد تغییر کاربری است، در مقایسه با شهرها و استان‌های اطراف تخلفات بسیار کمتری در استان اتفاق می‌افتد و مدیران به طور پیوسته تخلفات را رصد می‌کنند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: در تعطیلات عید نوروز میزان تخلفات افزایش می‌یابد از این رو در این ایام کشیک‌ها و بازرسی‌ها انجام می‌شود و اخطارها در روزهای اولیه صادر می‌شود. 

وی گفت: قوانین سخت گیرانه تری اعمال خواهد شد زیرا تخلفات اراضی در کنار تبعات اجتماعی هزینه‌های اقتصادی گزافی را برای کشور به همراه خواهد داشت. 

در ادامه علی فرخزاد اظهار کرد: هم افزایی از جمله نکات مهم است، در این راستا باید بتوان از ظرفیت یگان‌های حفاظتی در بخش‌های مختلف بهره برد، درواقع منابع و امکانات محدود، ضرورت هم افزایی را نشان می‌دهد. 

وی ادامه داد: با پیشرفت تکنولوژی باید از روش‌های نوین، ساده و کم هزینه‌تر بهره برد و ساخت و سازهای غیرمحاز را کنترل کرد که استفاده از ماهواره و سیستم‌های الکترونیکی از جمله این روش‌ها است. 

معاون عمرانی استاندار قزوین ابراز کرد: لازم است مردم را سمت عدم تخلف سوق داد، زیرا باتوجه به اینکه در ساخت و ساز از سرمایه‌های ملی استفاده می‌شود، پیشگیری و کنترل میدانی در بدو شروع بسیار ضروری است. 

وی افزود: باید سیاستگذاری‌ها و استراتژی‌ها بر اساس تامین نیازهای مردم تعریف شود تا مردم از ساخت و سازهای غیرمجاز پرهیز کنند، این موضوع در کمیسیون‌های مختلف بررسی و اعمال می‌شود. 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
, ,

این مسئول عنوان کرد: ساخت و سازها بصورت خانه‌های کوچک این نیاز را ایجاد کرده که محیطی برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح درنظر گرفته شود و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که با رعایت خطوط قرمز این نیازها تامین شود. 

وی افزود: تفاوت قائل شدن میان موضوعات مختلف نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، لازم است باتوجه به شرایط محیطی در مناطق مختلف و میان افراد بومی و سودجو خارج از منطقه سیاستگذاری‌ها و برخورد ها متفاوت باشد. 

فرخزاد تاکید کرد: نباید میان افراد و مراجع بانفوذ و سایر افراد تفاوت قائل شد، این موضوع تاحدودی مانع از سودجویی می‌شود. 

وی اذعان کرد: علاوه بر اراضی کشاورزی و باغات سیاست‌های اعمال شده در ساخت و سازهای شهری نیز منجر به کاهش آمار ساخت و سازهای غیرمجاز نسبت به شهرهای همجوار شده است. 

معاون عمرانی استاندار در پایان گفت: عموما تخلفات در ایام تعطیلات و نوروز افزایش می‌یابد و از این رو هماهنگی‌ها برای کنترل این موارد انجام می‌شود. 
انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه