اخبار داغ

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور در قزوین:

آمار ساخت و سازهایی که قلع و قمع می‌شود، نگران‌کننده است

آمار ساخت و سازهایی که قلع و قمع می‌شود، نگران‌کننده است
فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز که قلع و قمع می‌شود در سطح کلان بحرانی اجتماعی خواهد بود، این موضوع به خاک، آسیب می‌زند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل  از  صبح قزوین؛ سرهنگ ابراهیم حسن آبادی ظهر امروز(سه شنبه) در آئین معرفی و آغاز فعالیت فرمانده یگان حفاظت اراضی در سالن باغستان اظهار کرد: دستور العمل اختصاصی تشکیل یگان حفاظت سازمان امور راضی کشور در راستای اجرای ماده 35قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و دستورالعمل تشکیل یگان حفاظت واحدهای اجرایی شکل گرفت. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی ادامه داد: ضرورت امور اراضی کشور ایجاب کرده که واحد یگان حفاظت در این سازمان تشکیل شود و در نهایت در تاریخ 6 مهر سال جاری ستاد کل دستورالعمل اختصاصی تشکیل را به تصویب رسانده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور ابراز کرد: در هر شهرستان احکامی صادر شده که اجرا نشده باقی مانده است، همچنین با اجرای تبصره 2ماده 10 تعداد نگران کننده‌ای ساختمان قلع و قمع می‌شود. 
,
,
,
,
, ,

وی ادامه داد: ساخت و سازهای غیرمجاز که قلع و قمع می‌شود در سطح کلان بحرانی اجتماعی خواهد بود، زیرا مصالح به زمین اراضی کشاورزی ریخته می‌شود و این موضوع به خاک که عنصری مهم در تامین امنیت غذایی کشور است، آسیب می‌زند. 

این مسئول عنوان کرد: آمار دقیقی از ساخت و ساز وجود ندارد، لذا پیشگیری که با هم افزایی تمام دستگاه‌های استانی به ویژه استانداری و دادستانی امکانپذیر است، ضرورت دارد. 

وی افزود: توجه به تبصره یک ماده ۱۰از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا در آن اقدامات پیشگیرانه مطرح شده است، باتوجه به این تبصره بعد از ادامه فعالیت تشکیل پرونده قضایی و کیفری انجام می‌شود. 

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور بیان کرد: براساس دستوالعمل اختصاصی یگان حفاظت در ماده ٥ پنج وظیفه مهم و اساسی به عنوان ماموریت برای این یگان تعریف شده است. 

وی ادامه داد: حفاظت و صیانت اراضی کشاورزی از طریق پیشگیری، مقابله با طرح‌های کاربری غیر مجاز، برخورد با متخلفین، جلوگیری از خرد شدن اراضی، نظارت مستمر بر اجرای طرح‌های دارای مجوز و موافقت نامه‌های موضوع قانون حفظ کاربری از وظایف یگان حفاظت است. 

حسن آبادی ابراز کرد: 23 وظیفه نیز در ماده 6 درنظر گرفته شده که بهره بردن اثربخش از تکنولوژی نوین همچون استفاده از دوربین در آن مطرح شده است. 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
, ,

وی گفت: با درنظر گرفتن بودجه و امکانات اولیه توسط امور اراضی کشور، نیروی انتظامی نیروهایی را برای کمک و فعالیت در یگان حفاظت اختصاص می‌دهد، البته نقش واسطه‌ای همکاری نیروی انتظامی به عدم وجود امکانات لازم در سازمان‌ها برمی‌گردد. 
انتهای پیام/
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه