اخبار داغ

عضو سابق شورای شهر تهران در گفت و گو با دانا؛

شیوه محاسبه بدهی های شهرداری مبنای علمی ندارد/ اعلام می کنم نسبت ها و اعدادی که به عنوان سرفصل بدهی ها اعلام شده "یک دروغ بزرگ" است/ شورای پنجم تبدیل به باشگاه سیاسی شده است

شیوه محاسبه بدهی های شهرداری مبنای علمی ندارد/ اعلام می کنم نسبت ها و اعدادی که به عنوان سرفصل بدهی ها اعلام شده "یک دروغ بزرگ" است/ شورای پنجم تبدیل به باشگاه سیاسی شده است
مرتضی طلایی درباره میزان بدهی های اعلام شده توسط شهرداری جدید گفت: این شیوه محاسبه بدهی های اعلام شده توسط شورای شهر و مدیریت شهری یک شیوه عجیب و غریب است که مبنای علمی ندارد و میزان بدهی شهرداری به شیوه علمی در زمان خودش بررسی و اعلام شده است.
[

مرتضی طلایی عضو سابق شورای شهر تهران در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباه میزان دقیق دیون شهرداری تهران گفت: میزان بدهی شهرداری در سال آخر شورای چهارم توسط معاونت اداری مالی شهرداری وقت در صحن شورا با حضور رسانه ها ارائه و منتشر شد که قابل مراجعه و پیگیری است اما نکته اینجاست که باید سوال شود چرا این دوگانگی در اعلام میزان بدهی وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی نحوه محاسبه بدهی توسط شورای پنجم و شهرداری جدید را غیرعلمی دانست و افزود: ایراد وارد به اعضای شورای پنجم  نحوه محاسبه بدهی های شهرداری  است. دوستان به طور مثال تسهیلات دریافتی شهرداری تا پایان دوره پرداخت را جزو بدهی ها می آورند؛ برآورد هزینه پروژه نیمه کاره شهری تا پایان اتمام آن را جزو بدهی ها می آورند؛ این شیوه محاسبه بدهی های اعلام شده توسط شورای شهر و مدیریت شهری یک شیوه عجیب و غریب است که مبنای علمی ندارد درحالی که میزان بدهی شهرداری به شیوه علمی در زمان خودش بررسی و اعلام شده است. اگر کسی مدعی این است که گزارش مستند شورای چهارم درباره دیون شهرداری خلاف واقع است از طریق مراجع قانونی پیگیری کند.

,

طلایی درباره بدهی شهرداری به پیمانکاران هم گفت: زمانی که آقای قالیباف هم شهرداری را تحویل گرفت بدهکار بوده است. همیشه یک تعهداتی در شهرداری برای آینده به طور طبیعی ایجاد می شود و این فقط مخصوص این سازمان نیست، تقریبا همه دستگاه ها تعداتی را برای سازمان مربوطه ایجاد می کنند، اگر قرار باشد که کاری انجام دهند. در همان زمان شورای چهارم، میزان بدهی ها به پیمانکاران فهرست شده است. بنده به عنوان عضوی از اعضای شورای چهارم این نسبت ها و اعدادی که به عنوان سرفصل بدهی ها اعلام شده را قبول ندارم و اینطور نیست.

,

عضو سابق شورای شهر درباره رویکرد دوگانه شورا در برخورد با گزارش های نهادهای رسمی گفت: وقتی یک مرجع رسمی در صحن یک نهاد رسمی گزارش مستندی ارائه می دهد مبنی براینکه دیون شهرداری تا این زمان چه میزان است نمی توان آن را مخدوش کرد. بعد نکته جالب اینجا است وقتی آقای قالیباف که این میزان بدهی به وی مربوط می شود، درباره این میزان بدهی اعلام می کند که دروغ است، رئیس شورای پنجم آن را زیر سوال بردن  جایگاه نهاد رسمی می داند.

,

وی درباره چرایی عدم انتشار مستندات گزارش شورای پنجم از دیون شهرداری گفت: این چه نوع روشی است؛ آنجایی که از آنها می خواهند سند ارائه دهند با فرار رو به جلو امتناع می کنند و علت عدم انتشار مستندات را عدم ایجاد ناامنی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی دانسته اند. چطور اعلام این میزان بدهی برای بخش خصوصی ابهام و تردید ایجاد نمی کند؟! وقتی از علت اعلام این میزان بدهی سئوال می شود می گویند به نفع شهر است، بعد که گفته می شود جزییات و اسناد این میزان بدهی را رسانه ای کنید اعلام می کنند که به نفع شهر نیست. این برخورد دوگانه تعجب آور است. من فکر میکنم این نوع حرف زدن و خبرسازی از نگاه رسانه ها خیلی روشن و شفاف است و کاملا معلوم است که هدف این دوستان فرافکنی و فرار از پاسخگویی است.

,

طلایی علت طرح این مسائل حاشیه ای در تهران را سیاسی کاری دانست و افزود: آقای قالیباف گفته است که دروغ بزرگ است، بنده هم اعلام می کنم که این عدد بدهی یک دروغ بزرگ است. تحلیل من این است که این دوستان دو سال است که شهر را تعطیل کردند، توان کار ندارند، سرگرم بازی های سیاسی هستند، مجادلات و سهم خواهی هایی که در فضای داخلی خودشان وجود دارد، همه اینها مجالی برای کار کردن و مجالی برای اینکه به شهر برسند باقی نگذاشته است. وقتی حرفی برای تعطیلی شهر ندارند، گذشته را به چالش می کشند.

,

عضو سابق شورای شهر با بیان اینکه شهرداری در زمان قالیباف هم با همین بودجه اداره می شد اظهارکرد: همان روزهای اول یکی اعضای شورا در پاسخ یکی از شورایاری ها که شماره همراه وی را برای هماهنگی در خارج وقت اداری خواسته بود گفت که شماره همراه من مخصوص ساعت اداری است، یا اینکه یکی دیگر از اعضا گفته بود که کارشناس از خارج بیآوریم. امثال این حرف ها دلایل خوبی است برای آنکه نشان دهد شورای پنجم به جای اینکه وقتش را صرف کار و خدمت به مردم بکند تبدیل به یک باشگاه سیاسی شده است.

,

وی درباره میزان دیون دولت به شهرداری هم گفت: میزان این دیون در همان گزارش سال آخر شورای چهارم مطرح شد که اسناد آن هم موجود است. دوستان اصلاح طلب ما در شورای چهارم هم همان زمان وقتی مدعی پرداخت بدهی های دولت می شدیم بلافاصله توجیه می کردند. این یک سیاست است که توسط اصلاحطلب ها دنبال می شود. آقایان چون خودشان را از دولت می دانند و دولت را از خودشان می دانند، در نتیجه نمی خواهند دولت موردسوال واقع شود که منجر به دلخوری دولت از آنها بشود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه