اخبار داغ

عضو مجموعه فکری حسینیه اندیشه:

حکومت و انقلاب اسلامی در گام دوم باید تئوریزه شود/ دستاوردهای انقلاب اگر تبدیل به مدل نشوند از بین می‌روند

حکومت و انقلاب اسلامی در گام دوم باید تئوریزه شود/ دستاوردهای انقلاب اگر تبدیل به مدل نشوند از بین می‌روند
عضو مجموعه فکری حسینیه اندیشه با بیان اینکه اگر دستاوردهای انقلاب اسلامی تئوریزه و تبدیل به مدل نشود از بین می‌رود، گفت: در بیانیه گام دوم که توسط رهبر انقلاب اسلامی صادر شده باید حکومت و انقلاب اسلامی تئوریزه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  نافع،‌ عصر امروز نشست فصلی فعالان رسانه‌ای استان همدان با همت مجمع فعالان رسانه‌های انقلاب اسلامی استان با موضوع تبیین، تشریح و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی  با حضور حجت‌الاسلام احمد زیبایی‌نژاد، عضو مجموعه فکری حسینیه اندیشه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

حجت‌الاسلام احمد زیبایی‌نژاد با اشاره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این بیانیه بسیار راهبردی و راهگشا بوده و یک جمع‌بندی دقیق و عمیق از گذشته انقلاب است که رهبر انقلاب برای تدوین آن  وقت گذاشته‌اند.

,

وی افزود: این بیانیه برای فضای سنگین حاکم بر جامعه که بر سر دستاوردهای انقلاب اسلامی ریخته شده بود، مانند باطل کردن سحر عمل کرد.

,

عضو مجموعه فکری حسینیه اندیشه گفت: بیانیه گام دوم دارای سه بخش است که اولین بخش آن تحلیل قیام امام، دومین بخش آن تحلیل از گذشته انقلاب و دوران مدیریتی انقلاب و وضع حال است.

,

وی با بیان اینکه مجموعه فکری حسینیه اندیشه با هدف انقلاب فرهنگی برای زمینه‌سازی تمدن اسلامی ایجاد شده، خاطرنشان کرد: بخش سوم این بیانیه که گام دوم است به آینده نگاه می‌کند و برنامه راه را در هفت عرصه برای ما مطرح می‌کند.

,

زیبایی‌نژاد با تأکید بر اینکه اگر دستاوردهای انقلاب اسلامی تئوریزه و تبدیل به مدل نشود از بین می‌رود، تصریح کرد: کار فکری و مدل انقلاب اسلامی از سال ۴۸ شروع شد و تئوری انقلاب اسلامی به جریان افتاد.

,

وی بیان کرد: در گام دوم انقلاب که توسط رهبر انقلاب اسلامی صادر شد باید حکومت اسلامی و انقلاب اسلامی تئوریزه شود.

,

عضو مجموعه فکری حسینیه اندیشه خاطرنشان کرد: سال‌های قبل موضوعاتی همچون ناتوی فرهنگی، الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، تحول در علوم انسانی، سبک زندگی، تمدن‌سازی و جنبش نرم‌افزاری از سوی رهبر انقلاب صادر شده اما این  نخستین بار است که مخاطب یک بیانیه جوانان هستند.

,

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی معادلات حاکم بر انقلاب‌های قرن بیستم را به هم ریخت و  یک راه سوم را به دنیا نشان داد، گفت:  راه سوم امام خمینی (ره) نه براساس قاعده غرب بود و  نه شرق، بلکه راه سوم پیروزی خون بر شمشیر بود و این یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب است.

,

زیبای‌نژاد با بیان اینکه امام برای مدیریت و اداره کشور نیز قواعد علمی غرب و شرق را بهم زد عنوان کرد: امام خمینی (ره) یک راه جدیدی را برای حاکمیت ایجاد کرد که در بیانیه گام دوم، رهبر معظم انقلاب از آن تحت عنوان «تجربه نشده» یاد کردند.

,

وی اضافه کرد: کار امام در حوزه سیاسی، امنیتی و دفاعی قابل وضوح است؛ امام در حوزه سیاسی در کنار نهادهای سابق، نهادسازی کرد و نهادهای مردمی با ساختار مردمی ایجاد کرد.

,

عضو مجموعه فکری حسینیه اندیشه با بیان اینکه در بخش دفاعی نیز امام  قواعد ارتش و قواعد نظامی دنیا را که نیروی هوایی متغیر اصلی آنهاست را رد کرد، افزود: امام نهاد سپاه و بسیج را درست کرد و با لشکر پیاده و معادلات جدید وارد دفاع شد.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام و انقلاب اسلامی معادلات رایج در امور سیاسی، دفاعی و امنیتی را به هم زد و این بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه