اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

عزت ملی نتیجه خودباوری و نفی خودباختگی است/مسئولی که نتواند عزت ملی را حفظ کند مشروعیتی ندارد

عزت ملی نتیجه خودباوری و نفی خودباختگی است/مسئولی که نتواند عزت ملی را حفظ کند مشروعیتی ندارد
کارشناس مسائل سیاسی گفت: درواقع ایستادگی عزت‌آفرین است، وقتی مردم در برابر توطئه‌های دشمنان و خدعه‌های شیطانی آن‌ها ایستادگی می‌کنند به‌نوعی عزتمند و سربلند می‌شوند که عزت ملی بیشتر در خودباوری و نفی خودباختگی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رجبی کارشناس مسائل سیاسی استان مرکزی در خصوص بند عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن بیانیه گام دوم رهبر انقلاب در  گفتگو با دیار آفتاب؛  ضمن اشاره به شاخصه‌های عزت در روابط بین‌المللی گفت: معنای عزت ملی این است که یک ملتی به تاریخ خودش، درون خودش و به موجودی انسانی خود احساس غرور داشته باشد و احساس حقارت نکند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: عزت درواقع به معنای نفوذناپذیر بودن در مقابل دشمن و احساس افتخار و اقتدار است که درواقع حضرت امام(ره) عزت ملی ما را احیا کردند و با محور فرهنگ، "ما می‌توانیم" را دوباره به ملت ایران برگرداندند که ثابت کنیم ما از دیگران چیزی کم نداریم.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به آیه «وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ» گفت: عزت درواقع یک مفهوم قرآنی هم هست که قرآن کریم می‌فرمایند اگر شما مؤمن باشید درواقع نباید احساس حقارت و اندوه داشته باشید و خودتان را از دیگران پایین‌تر بدانید.

,

وی با اشاره به آیه «وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِینَ وَلَکِنَّ الْمُنَافِقِینَ لَا یَعْلَمُونَ» در رابطه با عزت افزود: در جای دیگری از قرآن کریم می‌فرماید که عزت واقعی برای سه گروه خدا،رسول و مؤمنین است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی در رابطه با شاخصه‌های عزت ادامه داد: عزت ملی در یک دولت یعنی اینکه دولت‌ها به خودشان اجازه ندهند بیگانگان در کشورشان نفوذ کنند و به خود و مردم کشورشان متکی باشند و دست خود را به سوی دیگران دراز نکنند و به آن‌ها وابسته نباشند و دیگران به آن دیکته نکنند.

,

رجبی تأکید کرد: درواقع عزت یعنی وابسته به درون باشد و هیچ‌گونه وابستگی به خارج و بیگانگان نداشته باشد.

,

خوداتکایی و خودکفایی شاخصه عزت در اقتصاد

, خوداتکایی و خودکفایی شاخصه عزت در اقتصاد, خوداتکایی و خودکفایی شاخصه عزت در اقتصاد,

وی افزود: در بعد اقتصاد شاخصه‌های عزت این است که کشور خوداتکا و خودکفا باشد که این به معنای قطع رابطه با دنیا نیست اما خوب است که ملت‌ها به تعبیر رهبر معظم انقلاب هم چیزی را صادر کنند و هم واردات داشته باشند و اهل بده بستان باشند و یک‌طرفه نباشد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی  بیان کرد: در عرصه علم شاخصه عزت این است که محقق و پژوهشگرمان دارای قدرت علمی باشد و مرزهای علم را درنوردد.

,

وی افزود: در بحث سیاست‌های گوناگون اگر قرار باشد عزت همراه با تعامل با دنیا،دولت‌ها و قدرت‌ها باشد باید استقلال رأی داشته باشیم و دیگران به ما چیزی را تحمیل نکنند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی در همین خصوص تصریح کرد: در بحث فرهنگ، شاخص عزت این است که یک ملتی نسبت به سنت‌های دیرینه خودش افتخار کند و مقلد به بیگانگان نباشد.

,

وی افزود: در سطح جامعه و نحوه اداره جامعه و کشور و مخصوصاً ارتباط با انسان‌ها معنای واقعی عزت این است که همگان احساس حرمت و احترام داشته باشند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه اظهار کرد: چند بعد مهم در بحث عزت وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنیم که یکی از  این ابعاد این است که هیچ مسئولی از طرف یک ملت عزتمند حق اظهار ضعف ندارد. به تعبیر مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مردم آذربایجان که می‌فرمایند: "بعضی‌ها ضعف خودشان را به مردم نسبت ندهند" که این موضوع چندین بار توسط ایشان تکرار شده است.

,

مسئولی که نتواند عزت ملی را حفظ کند مشروعیتی ندارد

, مسئولی که نتواند عزت ملی را حفظ کند مشروعیتی ندارد, مسئولی که نتواند عزت ملی را حفظ کند مشروعیتی ندارد,

وی در همین خصوص تأکید کرد: درواقع مسئولی که نتواند عزت ملی را حفظ کند مشروعیتی ندارد و در حقیقت غصب آن جایگاه را ایجاد کرده است و حق ندارد در آن مسئولیت باقی بماند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ضمن بیان اینکه همه اقدامات و مجاهدت‌ها و فعالیت‌ها باید از موضع عزت باشد بیان کرد: این‌ها نباید از موضع ضعف و سستی صورت گیرد و ملت و دولت‌هایی که به خودشان اتکا کنند این عزت را به‌طور کامل می‌توانند تأمین کنند که البته هزینه‌های زیادی هم دارد.

,

عزت ملت ایران در استکبارستیزی آن‌ها است

, عزت ملت ایران در استکبارستیزی آن‌ها است, عزت ملت ایران در استکبارستیزی آن‌ها است,

وی افزود: تعبیری رهبری دارند که می‌فرمایند "انقلاب اسلامی باید به‌عنوان پرچم عزت ملی باشد یعنی نگاهمان منظم به افق‌های انقلاب اسلامی باشد" و در جای دیگری می‌فرمایند که عزت ملت ایران در استکبارستیزی آن‌ها است و اگر یک روزی این استکبارستیزی از ملت ایران گرفته شود عزتمان دچار خدشه و آسیب جدی خواهد شد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: درواقع ایستادگی عزت‌آفرین است، وقتی مردم در برابر توطئه‌های دشمنان و خدعه‌های شیطانی آن‌ها ایستادگی می‌کنند به‌نوعی عزتمند و سربلند می‌شوند که عزت ملی بیشتر در خودباوری و نفی خودباختگی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه