اخبار داغ

کارخانه سیمان تنگستان بعداز ۱۷ سال در انتظار راه اندازی است

کارخانه سیمان تنگستان بعداز ۱۷ سال در انتظار راه اندازی است
در حالی که از کلنگ زنی کارخانه سیمان تنگستان نزدیک به 17سال می گذرد همچنان یاس بر آغاز به کار این پروژه اشتغالزا سایه افکنده و از سوی مسئولین هیچ کار اساسی نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس، در عین حقیقت آنچه باید نگاشت اینکه شهرستان تنگستان از نظر بسیاری از شاخص های توسعه و برخورداری، در رتبه های آخر استان قرار دارد و به دنبال آن موضوع بیکاری به عنوان مهمترین معضل این روزهای تنگستان خود نمایی می کند و این در حالی است که پروژه اشتغالزایی چون کارخانه سیمان تنگستان در پس بی تدبیری ها خاک می خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

آنچه مسلم است نبود کارخانجات و صنایع کوچک و بزرگ در شهرستان تنگستان آن هم با وجود پتانسیل های بالای اشتغال و کار آفرینی زمینه بیکاری را تشدید کرده است حال اینکه با وجود گذشت 17 سال از کلنگ زنی کارخانه سیمان اهرم که یکی از پروژه های مهم در بحث اشتغالزایی  و بالبردن توسعه شهرستان هست به دست فراموشی سپرده شده است.

,

طبق اطلاعات موجود کارخانه سیمان تنگستان در سال 1379 مجوز احداث آن صادر و در همان ایام عملیات، کلنگ زنی این طرح در محدوده جاده اهرم برازجان در زمینی با 72 هکتار آغاز شد.

,

بد نیست گفته شود ظرفیت کارخانه سیمان تنگستان 3300 تن در روز از نوع سیمان خاکستری می بود و مقرر شد اشتغال بیش از1000نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم را فراهم کند.

,

در حالی که تعطیلی این پروژه سال ششم خود را سپری می کرد بالاخره در سال 85 مجددا برای دومین بار عملیات اجرایی طرح با معرفی سرمایه گذار جدید شروع و طبق اعلام مسئولان، قرار شد ظرف 5 سال تکمیل کند.

,

متاسفانه  به دلیل انتخاب بد سرمایه گذار و عدم توانایی وی برای تحقق تعهداتش دست این سرمایه گذار از اراضی کارخانه سیمان کوتاه و تا کنون هیچ اقدامی برای راه اندازی مجدد پروژه و سپرده آن به افراد شایسته صورت نگرفته است.

,

آنچه امروز ذهن جوانان تنگستانی را به خود مشغول کرده و دل هر تنگستانی را به درد می آورد وعده ها و شعارهای مسئولان است که فقط در حد شعار می ماند و بس و هیچ اقدام اساسی صورت نمی گیرد.

,

اگر ما بخواهیم به پرژه های مشابه در سایر نقاط استان نگاهی گذرا داشتهباشیم خواهیم دید که مجوز کارخانه سیمان ساروج کنگان و مند دشتی بعد از کارخانه سیمان تنگستان صادر شد، ولی تنگستان از این حیث اندر خم همان کوچه ای است که بوده و هیچ مسئولی پاسخ گو نیست.

,

البته آنچه مورد توجه است اینکه انتخاب سرمایه گذاران متاسفانه با لابی گری بوده و وقتی در میدان عمل حاضر می شوند توان پیشبرد پروژه را نداشته و با شکست مواجه می شوندیا بعضی موارد انتخاب غلط به سمتی رفته که سرمایه گذارانی بر سر کار حاضر می شوند که نیتشان نگاه سودجویی به تسهیلات بانکی بوده که باعث راکد ماندن این چنین طرح ها می شود.

,

امید است مسولان شهرستان و استان با نگاه بهتری این شهرستان را دیده و در راستای اشتغال پایدار و مولد تنگستان گام بر دارند و از شعار و حرف زدن گذشته و به عمل گرایی رو بیاورند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه