اخبار داغ

ترامپ معاون دادستان کل آمریکا را معرفی کرد

ترامپ معاون دادستان کل آمریکا را معرفی کرد
در پی کناره‌گیری «راد روزنستاین»، معاون دادستان کل آمریکا از این سمت، دونالد ترامپ «جفری روزن» را به عنوان جانشین او معرفی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نشریه هیل، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که «جفری روزن»، معاون وزیر حمل و نقل آمریکا را به عنوان معاون دادستان کل این کشور معرفی می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در صورتی که روزن برای این سمت تأیید شود، جانشین «راد روزنستاین» خواهد شد که در حال حاضر بر روند تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نظارت دارد. روزنستاین قرار است در ماه آینده میلادی وزارت دادگستری آمریکا را ترک کند.
,
 
,
بر اساس گزارش بلومبرگ، «ویلیام بار»، دادستان کل کنونی آمریکا که هفته گذشته به این سمت منصوب شد «جفری روزن» را به عنوان معاون خود انتخاب کرده است. این دو پیشتر در شرکت حقوقی «کرکلند و الیس» با یکدیگر همکار بوده اند. «ویلیام بار» در تمجید از عملکرد روزن گفت: وی یک وکیل برجسته است که در بالاترین سطوح دولتی و خصوصی خدمت کرده است. سال‌ها تجربه در امور مدیریت و حقوقی، او را به یک گزینه مناسب برای جانشینی راد روزنستاین تبدیل کرده است.
,
 
,
از مدت‌ها پیش در پی متشنج شدن روابط میان ترامپ و راد روزنستاین، انتظار می‌رفت که این معاون دادستان کل از سمت خود کناره گیری کند. روزنستاین «رابرت مولر» را به عنوان مسئول تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا انتخاب کرد. این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا تاکنون بار‌ها حملات لفظی خود را روانه این تحقیقات کرده و آن را «شکار جادوگر» خوانده است.
,
 
,
پس از آنکه «اندرو مک کیب»، معاون رئیس سابق اف بی آی چند روز پیش در یک برنامه تلویزیونی فاش کرد که در سال ۲۰۱۷ روزنستاین با او درباره امکان اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی برای برکناری ترامپ صحبت کرده بود، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در حساب توییتر خود «راد روزنستاین» را هدف حملات لفظی قرار داد. وی نوشت: «به نظر می‌رسد که این دو در حال برنامه ریزی برای انجام یک اقدام بسیار غیرقانونی بودند و گرفتار شدند.»
,
 
,
روزنستاین در ژانویه سال ۲۰۱۷ به عنوان معاون دادستان کل آمریکا معرفی و در ماه آوریل از سوی مجلس سنا برای خدمت این سمت تأیید شد.
,
 
,
منبع: باشگاه خبرنگاران
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه