اخبار داغ

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی:

اروپا جور تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران را نمی‌کشد/ اقتصاد مقاومتی کلید عدم ضربه‌پذیری از اقتصاد‌خارجی

اروپا جور تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران را نمی‌کشد/ اقتصاد مقاومتی کلید عدم ضربه‌پذیری از اقتصاد‌خارجی
محمدرضا اکبری گفت: هر چه اقتصاد داخلی ایران قوی و پویاتر باشد ضربه پذیری کمتری از اقتصادهای خارجی خواهیم داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا اکبری٬کارشناس ارشد مسائل اقتصادی درباره راهبردهای گام دوم انقلاب که اخیرا توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شد، مبنی بر اینکه "عملکردهای ضعیف، اقتصاد کشور را از بیرون و درون دچار چالش ساخته است. چالش بیرونی تحریم و وسوسه‌ها‌ی دشمن است که در صورت اصلاح مشکل درونی، کم‌اثر و حتّی بی اثر خواهد شد"، به خبرنگار تیتریک، گفت: تحریم های یک جانبه که توسط آمریکا از اواخر سال 96 اجرا شد و خروج قوی ترین کشور اقتصادی دنیا از توافق برجام، تیر خلاصی بر پیکره این عهدنامه بین المللی بود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
محمدرضا اکبری افزود: علاوه بر خروج آمریکا از برجام، کشورهای اروپایی که سیاست های اقتصادی وابسته به آمریکا داشتند و بلوک شرق، کشورهای آسیایی مانند چین و روسیه که اقتصاد آنها به اقتصاد جهانی به ویژه آمریکا گره خورده است نیز رویه بد عهدی را در پیش گرفتند. 
,
 
,
وی اظهار داشت: علی رغم سناریو مذکور به واسطه هوشمندی و حسن نیت رهبر معظم انقلاب، گروه ایرانی از مذاکره با آمریکا منع نشدند، کشوری که بزرگترین دشمن ایران است و طی 40 سال فعالیت های براندازانه و خصمانه را نسبت به ایران داشت. 
,
 
,
دشمنی 40 ساله سردمدار اقتصاد دنیا با ایران 
, دشمنی 40 ساله سردمدار اقتصاد دنیا با ایران  ,
 
,
 استاد دانشگاه های کرج با اشاره به اینکه، امروز کشورهای اروپایی نیز در بطن فعالیت های خود به صورت پنهانی به دنبال منافعشان هستند، تصریح کرد: آمریکا سردمدار اقتصاد دنیا محسوب شده و به عنوان یک اقتصاد قلدر مآب محسوب می شود و در این حوزه دشمنی خود را با  ایران به صورت علنی مطرح می کند.
,
 
,
اکبری گفت: رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب به دنبال این مسئله هستند که برای مذاکره با آمریکا هیچگونه امتیازی قائل نشویم زیرا آمریکا در برابر ایران بدعهدی های متعددی داشته است و نمونه بارز و مهم آن را می توان در برجام مشاهده کرد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همواره تاکید دارند که با کشورهای اروپایی بدبینانه مذاکره شود، افزود: تاریخ گواهی می دهد که اروپا در سیاست های اقتصادی و بلند مدت در اصلاح عامیانه به سمت آمریکا غش می کند. 
,
 
,
http://titre1.ir/files/fa/news/1397/12/1/533408_202.jpg
, http://titre1.ir/files/fa/news/1397/12/1/533408_202.jpg,
 
,
اروپا به دنبال گرفتن رمق سیاسی ایران است
, اروپا به دنبال گرفتن رمق سیاسی ایران است ,
 
,
اکبری اظهار داشت: در زمینه برقراری سیستم مالی و خرید و فروش نفت ایران وعده هایی با اعضای گروه مذاکره کننده ایران داده شد اما اروپا در عمل درصدد کشاندن ماراتن به وقت  اضافه و خسته کردن تیم مذاکره کننده ایران است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه اروپا درصدد است پس از گرفتن رمق مذاکره کننده ها سیاست های آمریکا را مورد حمایت قرار دهد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب پیش از آنکه برجام در میان باشد و اقدام های خصمانه را علیه ایران شاهد باشیم، سال ها را در قالب شعارهای اقتصادی نامگذاری می کردند. 
,
 
,
کاهش ضربه پذیری از اقتصادهای خارجی در گروه پویایی ظرفیت های داخلی
, کاهش ضربه پذیری از اقتصادهای خارجی در گروه پویایی ظرفیت های داخلی ,
 
,
اکبری نامگذاری سال ها را نشان دهنده نگرش بلند مدت رهبر معظم انقلاب نسبت به وضعیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ژئوپلیتیک ایران در منطقه دانست و گفت: هر چه اقتصاد داخلی ایران قوی و پویاتر باشد ضربه پذیری کمتری از اقتصادهای خارجی خواهیم داشت. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه اساس رابطه ایران با دیگرکشورها تامین منافع کشور است، افزود: اگر منافع کشور ما تامین شود نیازی به تعهداتی مانند برجام نخواهد بود، همچنین کشورهای غربی به ویژه آمریکا در زمینه فشارهای اقتصادی بیشتر توان دفاعی و موشکی ایران را هدف گرفته اند تا به زعم خود روزنه هایی از اقتصاد مالی دنیا در قالب فروش نفت را تضمین کنند. 
,
 
,
انگشت اشاره رفع مشکلات به سمت قوه مجریه است
, انگشت اشاره رفع مشکلات به سمت قوه مجریه است ,
 
,
اکبری اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب زمانی که حسن روحانی به طرح مشکلات کشور پرداخت، خطاب به رئیس جمهور فرمودند این مشکلات را چه کسی باید حل کند؟ زیرا قوه مقننه قانون گذاری و قوه قضائیه نیز رویکردهای قضایی را بر عهده دارند، در نتیجه اگر انگشت اشاره ای نیز به سمت کسی باشد مسئله قوه مجریه مطرح می شود. 
,
 
,
وی تصریح کرد: وزارت خانه ها، ادارات، گمرک، مرزهای کشورو ...در دست قوه مجریه است و باید امانت داران خوبی برای کشورباشند، در نتیجه شاهد طرح مسئله اصلاح ساختاری خواهیم بود. 
,
 
,
فرار مالیاتی 40 درصد اقتصاد پنهان ایران 
, فرار مالیاتی 40 درصد اقتصاد پنهان ایران  ,
 
,
اکبری گفت: در بودجه ریزی عملیاتی بودجه به عنوان هزینه کردی که باید عملیاتی شود نمی بینیم و به عنوان هزینه کردی به آن نگاه می شود که در کجا و با چه اولویتی قرار است بودجه ریزی انجام شود.
,
 
,
وی افزود: اگر دولت طرح و لایحه ای هوشمندانه به صحن مجلس ارائه دهد، توان خود را به ظرفیت های داخلی معطوف کند و درآمدهای دولت اعم از نفت،گاز، میعانات پتروشیمی و بنزین را مورد ارزیابی قرار داده و سیستم شفاف سازی مالی و اقتصادی را پیش ببرد می تواند با استفاده از 40 درصد بخش اقتصاد پنهان ایران یا فرار مالیاتی مشکلات بودجه ای کشور را مرتفع کند. 
,
 
,
http://titre1.ir/files/fa/news/1397/12/1/533409_688.jpg
, http://titre1.ir/files/fa/news/1397/12/1/533409_688.jpg,
 
,
مبارزه با فساد کنفرانس و جلسه نمی طلبد 
, مبارزه با فساد کنفرانس و جلسه نمی طلبد  ,
 
,
اکبری اظهار داشت: در شرایط کنونی که کشور در بحران ایجاد شده برای آن، به سر می برد باید دستگاه های اجرایی با یکدیگر همکاری داشته باشند، شفاف سازی را به اجرا درآورده و رانت های اقتصادی و تبیعض های مالی که موجب فساد اقتصادی و اداری می شود را به صفر برسانند. 
,
 
,
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید دارند که مبارزه با فساد از واجبات عینی بوده و برگزاری جلسه و کنفرانس نمی طلبد و باید با فساد اداری و اجتماعی برخورد شود تا مردم عدالت در مواجهه با فساد را مشاهده کنند. 
,
 
,
اروپا جور تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران را نمی کشد
, اروپا جور تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران را نمی کشد ,
 
,
اکبری گفت: با روند مذکور ایران قابلیت دستیابی به موقعیت کنونی ژاپن، چین و اقتصادهای بزرگ دنیا را خواهد داشت در نتیجه با کنار گذاشتن منافع شخصی و توجه به منافع کشور و استفاده از توان راهبردی و عملیاتی بسیج مردمی و ...این مسئله محقق می شود. 
,
 
,
کارشناس ارشد مسائل اقتصادی درخاتمه خاطر نشان داشت: اروپا جور تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران را نمی کشد و تنها راه ایران برای گذر از بحران های کنونی دست گذاشتن روی زانوی خود و ایستادگی در قالب اقتصاد مقاومتی است.
,
 
,
 
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه