اخبار داغ

دبیر شورای راهبردی سازمان بسیج اساتید کشور:

بیانیه گام دوم خط بطلانی بر اتهام ناکارآمدی نظام اسلامی/ «سبک زندگی» و «اقتصاد» اولویت‌های اصلی مدنظر رهبری است

بیانیه گام دوم خط بطلانی بر اتهام ناکارآمدی نظام اسلامی/ «سبک زندگی» و «اقتصاد» اولویت‌های اصلی مدنظر رهبری است
دبیر شورای راهبردی سازمان بسیج اساتید کشور گفت: مقایسه رهبری از قبل انقلاب و اتفاقاتی که بعد از انقلاب افتاده خط بطلانی بر راهبرد دشمن در راستای ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی، حضرت آیت الله خامنه‌ای در بیانیه‌ای مهم و راهبردی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در چهل سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تأکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمانها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در ۷ سرفصل اساسی بیان کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

رهبر معظم انقلاب در بخشی از این بیانیه فرمودند: نخستین توصیه‌ی من امید و نگاه خوشبینانه به آینده است. بدون این کلید اساسیِ همه‌ی قفلها، هیچ گامی نمیتوان برداشت. آنچه میگویم یک امید صادق و متّکی به واقعیّتهای عینی است.

,

توصیه های رهبری در ۷ سرفصل علم و پژوهش، معنویّت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزّت ملّی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی به طور جامع بیان شده است.

,

در راستای بررسی راهکارهای تحقق بخشیدن به این فرامین با دبیر شورای راهبردی سازمان بسیج اساتید کشور و استاندار اسبق آذربایجان غربی گفت و گویی انجام دادیم که مشروح آن را در زیر می خوانید.

,

* توجه رهبر انقلاب به جایگاه جوانان حائز اهمیت است

, * توجه رهبر انقلاب به جایگاه جوانان حائز اهمیت است,

وحید جلال زاده، در این گفت و گو اظهار داشت: این بیانیه از زوایای مختلف قابل توجه است. مقام معظم رهبری تاکیدا و با علم بر اینکه جوانان موتور پیشران جامعه هستند، بعد از مقدمه ای که در بیانیه داشتند جوانان را مورد خطاب قرار دادند و مواردی که نقل کردند از ابتدا تا انتها مخاطب اصلی به نوعی جوانان هستند.

,

وی، افزود: این یعنی مقام معظم رهبری آتش به اختیاری که فرموده بودند را به نوعی در بیانیه اعمال کردند، از ساختارها و نهادها عبور کردند و جوانان را به طور مستقیم خطاب قرار دادند و این حائز اهمیت است.

,

استاندار اسبق آذربایجان غربی، گفت: این نشان می دهد جوان گرایی که مقام معظم رهبری بارها در فرمایشاتشان آن را مطرح کردند، به این معناست که ما باید رویه ها و رویکردهای خودمان را هم جوان کنیم. صرفا جوان گرایی به سن و سال نیست و اگر مدیران ۲۰ یا ۳۰ ساله را پای کار بیاوریم این تعبیر جوان گرایی از نگاه رهبری نیست بلکه ما رویکردها و فرآیندها را باید به سوی جوان گرایی سوق دهیم.

,

وی، با تاکید بر اینکه باید جوانانی را در صحنه ببینیم که رویکردهایشان هم جوان باشد، بیان کرد: مقام معظم رهبری در این بیانیه یک راهبرد منسجمی را از فرمایشات قبلی خود ارائه کردند که یکی از آن ها مقایسه قبل و بعد انقلاب است.

,

* بیانیه گام دوم؛ خط بطلانی بر اتهام ناکارآمدی نظام اسلامی

, * بیانیه گام دوم؛ خط بطلانی بر اتهام ناکارآمدی نظام اسلامی,

جلال زاده، در ادامه سخنان خود گفت: شبکه در هم پیچیده رسانه ای معاند جمهوری اسلامی ایران یک سعی و تلاشی را در سال های اخیر به کار گرفت تا جمهوری اسلامی را به ناکارآمدی متهم کند، مقایسه رهبری از قبل انقلاب و اتفاقاتی که بعد از انقلاب افتاده خط بطلانی بر این راهبرد دشمن است.

,

وی، با بیان اینکه نکته بعدی توجه جوانان و ملت ایران به اراده ملی در حل مشکلات است، اذعان داشت: مقام معظم رهبری بارها در بیانیه اشاره کردند هر کجا که اراده ملی و روحیه جهادی و انقلابی به میدان آمده ما بردیم و اگر در برخی از میادین عقب ماندیم روحیه های غیرانقلابی و غیرجهادی در کشور حاکم بوده است.

,

* لزوم توجه بیشتر به تفکر «ما می توانیم»

, * لزوم توجه بیشتر به تفکر «ما می توانیم»,

دبیر شورای راهبردی سازمان بسیج اساتید کشور، عنوان کرد: نکته بعدی ایشان بزرگنمایی تفکر بلند «ما می توانیم» است که نشاط و توانمندی را در روح و کالبد ملت ایران و جوانان دمید و این موضوع توانست گره های بزرگی را در حوزه های مختلف گشاید.

,

وی، با اشاره به اینکه نکته بعدی مقایسه انقلاب اسلامی با انقلاب های معاصر است، تصریح کرد: وقتی که ما می خواهیم انقلاب اسلامی را مورد بازبینی یا بازخوانی قرار دهیم باید توجه کنیم که انقلاب هایی مثل انقلاب روسیه، هند و فرانسه در چهار دهه بعد از بروز انقلابشان در کجا ایستاده بودند.

,

جلال زاده، اضافه کرد: مسئله مهم در این بحث این است که انقلاب هایی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند در دوره های خودشان بدون گفتمان رقیب در صحنه حاضر بودند، یعنی انقلاب فرانسه گفتمان رقیبی نداشت که آتش توپخانه خودش را فراهم کند و آن ها را از رسیدن به آرمان ها و قله های خودشان باز دارد، و همچنین انقلاب هایی نظیر روسیه یا هند.

,

وی، گفت: انقلاب اسلامی ایران در این چهار دهه گذشته، از روزی که آغاز کرده، یک گفتمان قوی، رقیب و ۴۰۰ ساله داشته یعنی شما اگر تمدن جدید غرب را چیزی در حدود ۴۰۰ سال در نظر بگیرید این ها در مقابل انقلاب نو و تمدن جدیدی از ایران اسلامی ایستادند. رهبر معظم انقلاب نیز در مقدمه بیانیه شان اشاره کردند که بزرگان صدر انقلاب ما یک الگوی پیش نوشته از اجرا و تمدن سازی در دست شان نداشتند.

,

, , ,

* امیدآفرینی و آگاهی بخشی در بیانیه گام دوم موج می زند

, * امیدآفرینی و آگاهی بخشی در بیانیه گام دوم موج می زند,

این استاد دانشگاه، در پاسخ به این سوال که کدام یک از ۷ سرفصل علم و پژوهش، معنویّت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزّت ملّی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی باید اولویت مدیران قرار گیرد؟ تاکید کرد: اگر با نگاه کلان بنگریم یا خُرد، اولویت ها متفاوت خواهد بود. مقام معظم رهبری در این بیانیه موفقیت های کلان و خُرد نظام را تمایز قائل شده اند؛ گاهی سوال می شود موفقیت هایی که در این ۴۰ سال حاصل شده در زندگی و کف خیابان مردم چه تاثیری دارد؟ اینجاست که باید درست تبیین کنیم و درست اطلاع رسانی کنیم که موفقیت های کلان نظام در برابر عدم موفقیت های خُرد نظام بعضا که توسط دولت ها به وجود آمده نباید قرار داده شود؛ لذا رهبری در این بیانیه در مقدمه و بعد از آن وقتی جوان ها را مورد خطاب قرار می دهند و صحبت می کنند دقیقا به موفقیت های کلان نظام اشاره می کنند.

,

وی، ادامه داد: مقام معظم رهبری در این بیانیه به طور منسجم به فرمایشات قبلی خود اشاره کردند. امیدآفرینی و آگاهی بخشی در این بیانیه موج می زند. این بیانیه به طور کلی و دقیق تحول زا و نشاط آفرین است، مخاطب آن جوانان و دورنمای آن تمدن اسلامی و حیات طیبه است.

,

* سبک زندگی و اقتصاد اولویت های اصلی مدنظر رهبری است

, * سبک زندگی و اقتصاد اولویت های اصلی مدنظر رهبری است,

جلال زاده، تصریح کرد: از نظر بنده اگر با نگاه راهبردی به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد بنگریم، سبک زندگی اولویت اول ایشان خواهد بود ولی اگر با نگاه نزدیک و روز جامعه نگاه کنیم اقتصاد اولویت اول مطرح شده از منظر ایشان در جامعه ماست.

,

وی، افزود: تمام ادیان و ایدئولوژی های بشری آمده اند که چگونه زندگی کردن را به انسان بیاموزند، بنابراین و به طور قطعی «اقتصاد و فرهنگ» از پایه های مهم سبک زندگی است.

,

استاندار اسبق آذربایجان غربی، در پاسخ به این سوال که وظیفه مسئولان در نگاه میان مدت و کوتاه مدت چیست؟ بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مدتی قبلی فراخوان الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی را ارائه دادند، اگر مسئولان به آن الگو رجوع ذهنی داشته باشند، خواهند دید که ایشان هر بندی را در هر جای خودش لحاظ کرده و دیده اند.

,

* اقتصاد مقاومتی پاشنه آشیل فعالیت های امروز مسئولین

, * اقتصاد مقاومتی پاشنه آشیل فعالیت های امروز مسئولین,

وی، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نزدیک به ۱۰ سال است که اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده اند، اقتصاد مقاومتی بحث امروز ماست، بحث زندگی، خانواده و خیابان ماست، موضوع مهم برای هر ایرانی است، اگر شما امروز برخی اقلام را می بینید که به قیمت هایی رسیده اند که واقعا بعضی ها درخواست کوپنی شدن بعضی اجناس را می کنند این یعنی اقتصاد مقاومتی درست اجرا نشده که همین امر در نهایت به مرزبندی ما با دشمن و به معنویت و اخلاق ما لطمه می زند.

,

دبیر شورای راهبردی سازمان بسیج اساتید کشور، با اشاره به مسئله «من لا معاش له لا معاد له»، گفت: اگر مردم در تامین زندگی خودشان بمانند حتما معنویت و اخلاق آن ها مورد خدشه واقع می شود. اگر با نگاه راهبردی به بیانیه گام دوم انقلاب صادر شده از سوی رهبر انقلاب نگاه کنیم، قطعا همان سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی در اولویت هر فردی قرار می گیرد.

,

* داشتن روحیه انقلابی و اقدام جهادی نیاز امروز جامعه است

, * داشتن روحیه انقلابی و اقدام جهادی نیاز امروز جامعه است,

وی، تاکید کرد: رهبر انقلاب فرموند که فرهنگ از اولویت های جامعه ماست اما مشکل اصلی امروز در جامعه اقتصاد است که باید برای آن چاره جویی شود.

,

جلال زاده، در پایان و در پاسخ به این سوال که «نکته مهمی که باید آینده سازان در نظر داشته باشند این است در کشوری زندگی می کنیم که از نظر ظرفیت های طبیعی کم نظیر است اما به هر حال با غفلت برخی از دست اندرکاران بی استفاده مانده است، چکار باید کنیم؟» عنوان کرد: پاسخ این سوال در این بیانیه به درستی داده شده و آن این است که با روحیه انقلابی و عمل جهادی می توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم. رهبر انقلاب در این نامه به سنت امام راحل هم عمل کرده و خطابشان به جوان ها بوده که امیدواریم جوانان بتوانند مثل گذشته موانعی که پیش رو هست را حل کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه