اخبار داغ

80درصد جوانان کره ای آرزوی فرار از این کشور را دارند

80درصد جوانان کره ای آرزوی فرار از این کشور را دارند
کره جنوبی هر سال میلیونها بازدید کننده دارد و بسیاری از گردشگران بخاطر زیباییهای فصلی طبیعی، غذاهای عجیب و غریب، فرهنگ پاپ و متخصصان صنعت زیبایی به این کشور هجوم میاورند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کره جنوبی به عنوان مقصد مورد علاقه بسیاری از شناخته می شود اما یک نظر سنجی جدید نشان میدهد تقریباً ۸۰ درصد از شهروندان میخواهند از کشور خارج شوند. چرا؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
کره جنوبی هر سال میلیونها بازدید کننده دارد و بسیاری از گردشگران بخاطر زیباییهای فصلی طبیعی، غذاهای عجیب و غریب، فرهنگ پاپ و متخصصان صنعت زیبایی به این کشور هجوم میاورند. برای بسیاری از علاقمندان فرهنگ پاپ کره و نمایشنامه کره ای، کره جنوبی ممکن است یک سرزمین رویایی باشد اما یک نظرسنجی جدید توسط وبسایت کاریابی کره ای به نام"سارامین" نشان داده که در واقع اکثریت جمعیت کشور برای شرایط بهتر در فکر ترک سرزمین مادری هستند.
,
 
,
 
,
نظرسنجی از ۱۶۵۵ زن ومرد پرسیده که آیا قصد مهاجرت به خارج از کره جنوبی را دارند؟ که ۷۸.۶ درصد اعلام کرده اند اگر میتوانستند این کار را انجام میدادند.در بین آنها ۴۷.۹ درصد مشغول تدابیر عملی برای خروج از کشور بوده اند.
,
 
,
نسل جوانتر تمایل بیشتری برای مهاجرت نشان داده و ۸۰ درصد جوانان در سن بیست سالگی (۲۰ تا ۳۰) اظهار تمایل به زندگی در یک سرزمین بیگانه نشان داده اند. در مقابل ۷۲.۴ درصداز افراد بین ۴۰ تا ۵۰ و۵۹ درصد از افراد بالای ۵۰ سال تمایل به مهاجرت دارند.
,
چه چیزی این افراد را به سمت زندگی در کشورهای خارجی سوق می دهد؟
,
 
,
اینجا ۷ دلیل که توسط شرکت کنندگان در نظرسنجی عنوان شده مرتب شده است:
,
 
,
۱- تمایل به سبک زندگی که آزادی بیشتری به آنها بدهد در عوض زندگی که در آن همیشه در حال مسابقه دادن با ساعت و فشار کاری که در کره جنوبی هم برای افراد جویای کار و هم برای افراد مشغول به کار وجود دارد.
,
۲- شرایط نا مناسب زندگی و کار
,
۳- نابرابری اقتصادی
,
۴- نگرانی از زندگی بعد از بازنشستگی
,
۵- خسته شدن از شرایط اجتماعی پر از رقابت
,
۶- احساس اینکه کشور از شهروندان مراقبت نمی کند
,
۷- کشورهای دیگر سیستم رفاهی بهتری مهیا می کنند
,
 
,
 
,
افراد جوان که قصد دارند #کره_جنوبی را برای زندگی بهتر ترک کنند بسیار زیاد شده است
,
خسته از فضای تبعیض آمیز و به شدت رقابتی جامعه کره تعداد زیادی از جوانان بیست تا سی ساله ابراز تمایل برای مهاجرت می کنند.
,
تمایل جوانان کره ای برای خروج از کره جنوبی در نتیجه یک مصاحبه جامع با ۲۱۵ نفر که توسط روزنامه "هانکیوره" و لابراتوار تحقیقاتی "یو نیو تومارو" بین ۴ام تا ۱۵ دسامبر ۲۰۱۵ انجام شد هم قابل مشاهده است.
,
از این تعداد ۷۳ درصد ابراز تمایل به مهاجرت کرده اند و ۲۳.۷ درصد گفته اند که خیلی زیاد به این موضوع فکر می کنند.
,
 
,
این میل به مهاجرت در بین زنان، افراد جویای کار و وافراد با گرایش چپ عمومیت بیشتری دارد.
,
طبق نظرسنجی عمده ترین عامل مشوق برای زندگی در یک کشورخارجی که توسط ۲۲.۸ درصد افراد ابراز شد شرایط تبعیض آمیز و بشدت رقابتی برای مسا ئلی مثل زیبایی ظاهری، درجه تحصیلات آکادمیک، جنسیت و روابط است. دلایل دیگر سیستم رفاهی نامساعد با ۱۸ درصد و مشکل در پیدا کردن شغل با ۱۲.۶ درصد بوده اند.
,
 
,
 
,
منبع: کانال ۲۰۲۵، خارج بدون فیلتر
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه