اخبار داغ

دلیل مخالفت یک نماینده از استانی شدن انتخابات

دلیل مخالفت یک نماینده از استانی شدن انتخابات
نماینده مردم مهاباد در مجلس گفت: با استانی شدن انتخابات مجلس آسیب‌های امنیتی ناشی از دسته‌بندی‌های قومی، قبیله‌ای و مذهبی در سطوح استانی به شدت افزایش می‌یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلال محمودزاده، نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامیضمن مخالفت با طرح استانی شدن انتخابات پارلمان، اظهار داشت: با استانی شدن انتخابات مجلس آسیب‌های امنیتی ناشی از دسته‌بندی‌های قومی، قبیله‌ای و مذهبی در سطوح استانی به شدت افزایش می‌یابد و امکان انتخاب کاندیدا‌های اصلح تحت تأثیر مسائل جانبی کم‌رنگ می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با بیان اینکه با استانی شدن انتخابات هزینه‌های تبلیغات انتخابات افزایش می‌یابد، ادامه داد: به همین دلیل کاندیدا‌ها به سراغ کانون‌های ثروت و قدرت باید بروند که همین امر باعث می‌شود پس از نماینده شدن وامدار این گروه‌ها باشند و زیر چتر آن‌ها بروند.
,
 
,
نماینده مردم مهاباد در مجلس با تاکید بر اینکه با استانی شدن انتخابات پارلمان، شرایط برای اشخاصی که پشتوانه مالی دارند، فراهم می‌شود، اضافه کرد: تبلیغات در سطح استان به منابع مالی زیادی نیاز دارد که این میزان در مقایسه با حوزه‌های انتخابیه کوچک کمتر است.
,
 
,
محمودزاده تاکید کرد: با اجرایی شدن این روش روستا‌ها و شهرستان‌های محروم، محروم‌تر می‌شوند، زیرا نمایندگان استانی فکر می‌کنند و سراغ شهر‌های بزرگ و برخوردار می‌روند. در نتیجه روستا‌ها و شهر‌های کوچک از توسعه عقب می‌مانند.
,
 
,
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس داشت: با اجرای این شیوه فقط افراد شناخته شده در سطح استان به مجلس راه می‌یابند در نتیجه نخبگان نوظهور در عرصه انتخابات منزوی و به حاشیه رانده می‌شوند و به عبارتی جلوی ورود نیروی جدید، با‌انگیزه، کارآمد و نخبه به پارلمان گرفته می‌شود.
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه