اخبار داغ

وعده های که تاکنون محقق نشده است؛

ماشین‌آلات فولاد ارومیه در گرو بانک‌ها است/ همت همگانی؛ کلید گشایش رکود واحدهای صنعتی

ماشین‌آلات فولاد ارومیه در گرو بانک‌ها است/ همت همگانی؛ کلید گشایش رکود واحدهای صنعتی
ماشین‌آلات گروه صنعتی فولاد ارومیه در توقیف بانک‌ها بوده و این واحد به توقیف یکی از بانک‌های عامل درآمده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، گروه صنعتی فولاد ارومیه که یکی از بزرگ‌ترین واحد‌های صنعتی آذربایجان‌غربی به شمار می‌آید، از سال گذشته دچار رکود و مشکل بوده و این وضعیت بارها صدای اعتراض کارگران را درآورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

با وجود این‌که مدیرعامل گروه طی سال گذشته و در ماجرای تحصن کارگران در استانداری آذربایجان‌غربی وعده تسویه حساب و بازگشایی دوباره واحد را داده بود اما هیچ‌کدام از وعده‌ها تاکنون عملی نشده است.

,

در این میان تعدادی از کارگران بر پایه وعده مدیرعامل اقدام به بازگشت به کار کرده‌اند که متاسفانه نه تنها قادر به دریافت معوقات خود نشده‌اند بلکه در سال‌جاری نیز تا‌کنون هیچ دستمزدی دریافت نکرده‌اند و از سوی دیگر از دریافت حقوق بیکاری نیز بازمانده‌اند.

,

البته در خردادماه امسال هم خبری مبنی بر ورود یک سرمایه‌گذار غیربومی به این واحد منتشر شد که در همان زمان انتشار گزارشی در اروم‌نیوز و پیگیری از مدیرعامل فولاد ارومیه با پاسخ منفی او مواجه شده و این‌گونه اعلام شد که بزودی در نشست خبری به جزئیات موضوع پرداخته می‌شود که هنوز با وجود گذشت حدود ۹ ماه این وعده محقق نشده است.

,

به دنبال این شرایط و با وجود وضعیت پیش آمده برای کارکنان این واحد صنعتی که بنا بر نقل قول‌های موجود در آستانه عید نوروز از خرید مایحتاج روزمره خود عاجز مانده‌اند، خبرنگار اروم‌نیوز سراغ تعدادی از این کارگران رفت تا در جریان ماجرا قرار گیرد.

,

یکی از کارگران این واحد صنعتی که اقدام به بازگشت به کار کرده، در گفت و گو با خبرنگار اروم‌نیوز، اظهار می‌دارد: مدیرعامل وعده تسویه مدت‌دار داده و ما را دعوت به کار کرد که به همین دلیل با رضایت شخصی بازگشت به کار خورده و بیمه بیکاری را نیز از دست دادیم.

,

وی، می‌افزاید: نه تنها تاکنون هیچ مبلغی از بدهی‌ها و دستمزدمان پرداخت نشده بلکه ۱۵ نفر از کارگران امورات ۱۰۰ کارگر را انجام داده و تنها یک سالن در حال فعالیت است. با این وجود ورق‌های تولیدی به دست یکی از فرزندان بزرگان شهر خریداری شده و مبلغ خرید و فروش مشخصی نیز ندارد.

,

یکی دیگر از کارگران واحد صنعتی فولاد ارومیه، می‌گوید: بنا بر شنیده‌هایی که در فضای کارخانه وجود دارد، تمامی دستگاه‌ها در توقیف ۳ بانک طلبکار بوده و گروه صنعتی نیز به توقیف یکی از بانک‌ها در آمده که بر سر مبلغ مابه‌التفاوت آن اختلاف دارند.

,

وی، تصریح می‌کند: فولاد ارومیه قطعا به تنهایی قادر به احیا نبوده و باید همگان متشکل از کارگران، مدیران، مسئولان و بانک‌داران در کنار یکدیگر قرار گرفته و احیای واحد را در نظر داشته باشند. کارگران پای کار آمده‌اند اما هیچکدام از مدیران و مسئولان و مهم‌تر از همه بانک‌ها همراهی نمی‌کنند و همین امر باعث دل‌زدگی ما شده است.

,

طبق شنیده‌های خبرنگار اروم‌نیوز، در چند وقت اخیر مدیران گروه صنعتی فولاد مبارکه اصفهان در ارومیه حاضر شده و به جای حل مشکل این واحد پیشنهاد خرید دستگاه‌های صفر فولاد ارومیه به مبلغ قابل توجهی را داده اند که البته این پیشنهاد با مخالفت شدید استانداری روبه رو شده و تاکید بر استفاده این موارد در خود استان را داده است.

,

ناگفته نماند که مدیران این واحد و سرمایه‌گذاران چند نوبت وعده نشست با اصحاب رسانه و روشنگری را داده‌اند اما با این وجود طی یک سال اخیر چنین اتفاقی رخ نداده و تنها به فرار از رسانه و عدم پاسخگویی روی آورده‌اند.

,

با توجه به نزدیکی عید نوروز و نبود توان مالی کافی برای کارگران این واحد صنعتی که روزگاری جزو برترین واحدهای فولاد محسوب می‌شد، باید دید که استاندار آذربایجان‌غربی و مسئولین مرتبط با صنعت و اقتصاد استان فکری به حال این واحد خواهند کرد یا اینکه همانند سال گذشته باید منتظر وعده‌های توخالی و بی پایان مدیران واحد و مسئولین دولتی در زمینه رفع مشکلات کارگران باشیم؟

,

مسئولان و به خصوص استاندار باید به این نکته توجه داشته باشند که وعده‌های داده شده به این کارگران باعث شده تا اندک حقوق بیکاری را نیز از دست دهند و امروز با تمام مشکلات اقتصادی که گریبانگیر جامعه است، در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع نیازهای موجود در بخش صنعت و اقتصاد تلاش کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه