اخبار داغ

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان:

دستگاه‌های اجرایی مطالبات و بدهی‌های خود را در سامانه سما ثبت کنند

دستگاه‌های اجرایی مطالبات و بدهی‌های خود را در سامانه سما ثبت کنند
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی مطالبات و بدهی‌های خود را در سامانه سما ثبت کنند گفت: همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی در این امر مهم بوده و اطلاع رسانی‌های مکرر در خصوص نحوه چگونگی استفاده از اسناد خزانه اسلامی و اوراق دفاتر انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدناصر محمودی امروز در گفت‌وگو با نافع با بیان اینکه همایش شفاف سازی نظام تأمین و تدارکات سامانه الکترونیکی دولت ستاد  در استانداری همدان و با حضور کارشناسان و مدیران استانی مربوط برگزار شد، اظهار کرد: وزارت امور اقتصاد و دارایی به عنوان یک ابر وزارتخانه مؤثری بوده که پنج سازمان مربوط به امور مالی زیر نظر آن فعالیت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع ,

وی با اشاره به نقش ذیحسابان به عنوان سفیران وزارت اقتصاد و مشاوران مالی مدیران در دستگاه‌های اجرایی افزود:  تشخیص چگونگی  هزینه کرد مسائل مالی بر عهده مدیر دستگاه است و ذیحسابان ملزم به رعایت قانون و مقررات در این حوزه  هستند.

,

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با تأکید بر اینکه ۷۰ درصد فعالیت ادارات کل امور اقتصاد و دارایی استان‌ها فرابخشی و برون‌سازمانی است، تصریح کرد:  این سازمان در موفقیت دستگاه‌های اجرایی دیگر نقش به سزایی دارد.

,

 وی ادامه داد:  پروژه مولدسازی دارایی‌های دولت در تصحیح ثبت اموال منقول و غیرمنقول دستگاه‌های اجرایی در سامانه سادا و ثبت مطالبات و بدهی‌های دستگاه‌های اجرایی در سامانه سما بسیار حائز اهمیت است.

,

محمودی در ادامه خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی در این امر مهم شد و گفت: اطلاع رسانی‌های مکرر در خصوص نحوه چگونگی استفاده از اسناد خزانه اسلامی و اوراق دفاتر انجام شده است.

,

وی اظهار کرد: در حال حاضر فقط استفاده از تهاتر نوع دوم باقی مانده که دستگاه‌های ذیربط جهت تسویه بدهی‌های خود از این فرصت استفاده نمایند.

,

 نماینده وزیر و مدیرکل اقتصاد و دارایی استان تأکید کرد: بر اساس قانون و الزامات قانونی تمامی دستگاه‌های اجرایی ملزم به خریداری نیازهای خود از سامانه ستاد در صورتی که  مبلغ آن بیش از 2 میلیون و500 تومان است، هستند.

,

وی با بیان اینکه ذیحساب دستگاه‌ها نیز ملزم به رعایت قانون در این خصوص بوده، خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با دیوان محاسبات، مشکلات این سامانه بررسی و نزدیک به ۴۰ شاخه شناسایی شده که آنان را به مرکز ارائه کردیم.

,

محمودی ادامه داد: بنابر هماهنگی‌های صورت گرفته توسط این اداره کل با مسؤولان سامانه ستاد، مقرر شد ثبت نام دوره‌های آموزشی از سوی وزارت صمت به صورت رایگان برای جامعه هدف تولیدکنندگان اتاق اصناف و بازرگانی استان با حضور مسؤولان این سامانه انجام شود.

,

 وی بیان کرد: با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و اشتغال استان کلیه دستگاه‌های اجرایی خریدهای خود را از داخل استان خریداری کنند.

,

وی ادامه داد: این امر مستلزم برنامه‌ریزی‌های لازم جهت ترغیب برای ثبت‌نام تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان کالا و خدمات استانی  در این سامانه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه