اخبار داغ

در ستاد اقتصاد مقاومتی زنجان مطرح شد؛

قاچاق، مشکل عمده صنعت نساجی/ برای جلوگیری از بیکاری جوانان به نساجی توجه شود

قاچاق، مشکل عمده صنعت نساجی/ برای جلوگیری از بیکاری جوانان به نساجی توجه شود
یک فعال اقتصادی زنجان گفت: متاسفانه قاچاق کالا موجب ایجاد مشکلات عدیده ای برای صنعت نساجی زنجان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; شهرام طهماسبی امروز در شانزدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهار داشت: ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان در راستای هدایت اقتصاد استان بر اساس فاکتورها و سیاست های اقتصاد مقاومتی در حوزه های دانش بنیان، برون زایی و بهره وری اقتصاد، پیش می برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , موج رسا;,  شهرام طهماسبی امروز در شانزدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهار داشت: ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان در راستای هدایت اقتصاد استان بر اساس فاکتورها و سیاست های اقتصاد مقاومتی در حوزه های دانش بنیان، برون زایی و بهره وری اقتصاد، پیش می برد.,

وی با اشاره به حضور فعالان بخش  منسوجات و پوشاک در جلسه اقتصاد مقاومتی استان زنجان، گفت: این صنعت به عنوان یکی از پرسودترین و اشتغالزاترین بخش های اقتصاد محسوب می شود.

,

این مسئول بیان داشت: موقعیت جغرافیایی و بازار گسترده می تواند انگیزه پیشبرد اهداف این حوزه باشد چنانکه حجم گردش مالی این صنعت در جهان یک هزار و 500 میلیارد دلار است.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان ادامه داد: از 10 تا 20 درصد و برخی از کشورها تا 50 درصد اقتصاد خود را به منسوجات و پوشاک اختصاص دارد.

,

طهماسبی با اشاره به سهم اندک این صنعت در ایران،افزود:ضروری است این بخش وارد زنجیره های تولید شده و خلاها و مشکلات را حل کنند.

,

 

,

*نساجی صنعت پایه

, *نساجی صنعت پایه, *نساجی صنعت پایه,

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان نیز در ادامه این جلسه،اظهار داشت: صنعت نساجی از صنایع مهم و پایه است که نقش مهمی در رونق اقتصادی هر جامعه ای دارد.

,

فغفوری با اشاره به اینکه این صنعت کاربر بوده و نسبت به حجم سرمایه گذاری اشتغالزایی و ارزش افزوده بالایی دارد،افزود: زنجان به عنوان قطب این صنعت است که دارای ابزار آلات و تکنولوژی به روز است.

,

وی خاطرنشان کرد: 95 واحد با اشتغالزایی 6 هزار نفر در استان فعالیت می کنند که در زمینه تولید نخ، رنگرزی و پوشاک فعالیت می کنند.

,

این مسئول تکمیل زنجیره های نساجی را از مهمترین فعالیت های استان عنوان کرد و گفت: با راه اندازی واحد بزرگ پوشاک در زنجان، زنجیره تکمیل می شود.

,

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان خاطرنشان کرد: 10 درصد سرمایه گذاری و 14 درصد اشتغال استان مربوط به صنعت نساجی است.

,

فغفوری با اشاره به تولید 25 هزار تن انواع نخ در زنجان، بیان داشت: استان زنجان از استان های موفق در این صنعت محسوب می شود.

,

نیکوخصال از گروه صنعتی نیکو در ادامه این جلسه، اظهار داشت: نساجی دارای اشتغالزایی بالایی است که ضروری است به این صنعت توجه ویژه شود.

,

وی با بیان اینکه به این صنعت بی توجهی شده و این صنعت مظلوم واقع شده است، افزود: وابستگی این صنعت به خارج بسیار کم است.

,

این فعال اقتصادی افزود: این صنعت از نظر مواد اولیه خودکفا بوده و تنها 2 تا 3 درصد آن نیازمند محصولات خارجی است.

,

 

,

*کمیته های همگن در زنجان تشکیل شود

, *کمیته های همگن در زنجان تشکیل شود, *کمیته های همگن در زنجان تشکیل شود,

نیکو خصال بیان داشت: قاچاق مشکل عمده صنعت نساجی است که بالای 2 میلیارد دلار قاچاق می شود که ضروری است کمیته های همگن در استان تشکیل شود تا مشکلات این صنعت در زمینه تحریم حل شود.

,

رضایی یکی دیگر از فعالان بخش صنعت نساجی در زنجان با قدردانی از افرادی که در کنار صنعت نساجی بودند، افزود: برای تولید عاشقی نیازاست تا تولید کننده در کار بماند و فعالیت کند.

,

وی با بیان اینکه هیچ کمکی به صنعت نساجی نمی شود و ضروری است برای جلوگیری از بیکاری جوانان به این صنعت توجه ویژه شود.

,

این فعال اقتصادی تصریح کرد: باید مسئولان اجرایی نیز درد کشیده این صنعت باشند تا درک درستی از مشکلات این بخش را داشته باشند.

,

رضایی بر ضرورت دعوت پیشکسوتان صنعت نساجی در جلسات تاکید کرد و گفت: برخی از دستور العمل های دولتی یا به دست تولید کننده نمی رسد و یا دیر می رسد که نوشدارو پس از مرگ سهراب اثر ندارد.

,

وی با اشاره به حضور دلالان در عرصه صنعت نساجی، گفت: برخی از واحدهای تولیدی تنها ثبت شده اند و پس از یک سال دیگر فعالیتی انجام نمی دهند.

,

 

,

*بخش نامه های خلق الساعه مشکل تولید کننده

, *بخش نامه های خلق الساعه مشکل تولید کننده, *بخش نامه های خلق الساعه مشکل تولید کننده,

ذوالفقاری از دیگر فعالان این صنعت در ابهر، در ادامه این جلسه، اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده واحدهای تولیدی بخش نامه های خلق الساعه است که این امر مشکلات عدیده ای را برای تولید کننده به وجود می آورد.

,

وی افزود: نقدینگی مورد نیاز واحد تولیدی به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و ارز بیشتر شده است.

,

این فعال اقتصادی گفت: نخ فرش ماشینی به اندازه کافی در کشور تولید می شود که تقاضا داریم این نخ جزو ممنوعات صادراتی باشد.

,

نباتچیان صنعت نساجی را جوان و پویا عنوان کرد و گفت: هنوز با دلار 13 هزارتومانی قاچاق صنعت نساجی را اذیت می کند.

,

وی با بیان اینکه قاچاق صنعت نساجی را ورشکست کرده است، افزود: ضروری است از واردات صنایعی که در ایران تولید می شود،جلوگیری شود.

,

رئیس خانه صنعت استان زنجان برضرورت حمایت دولت از نساجی تاکید کرد و گفت: درخواست صنعت کشور اصلاح قانون کار است چرا که این قانون در حال حاضر از کارفرما و کارگر حمایت نمی کند و به زیان تولید هم هست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه