اخبار داغ

مشاور و متخصص امور خانواده:

طلاق اشتباه‌ترین راهکار در مقابله با مشکلات خانوادگی است/ گفتگو بین زوج‌ها باید نهادینه شود

طلاق اشتباه‌ترین راهکار در مقابله با مشکلات خانوادگی است/ گفتگو بین زوج‌ها باید نهادینه شود
مشاور و متخصص امور خانواده گفت: علت بالابودن طلاق به دلیل این است که مردان و زنان بر اساس دین زندگی نمی‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخص، اولین همایش بزرگ حمایت از زندگی در قالب کارگاه آموزشی  پیشگیری از طلاق صبح امروز با حضور جمعی از بانوان استان و سخنرانی حجت الاسلام حسین دهنوی در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

دهنوی در خصوص سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: اگر ما بر اساس دین زندگی کنیم قطعا از زندگی رضایت خواهیم داشت و بسیاری از طلاق‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

,

مشاور و متخصص امور خانواده افزود: علت بالابودن طلاق به دلیل این است که مردان و زنان بر اساس دین زندگی نمی‌کنند.

,

وی بیان کرد: دین اسلام برای احکام عبادی، اقتصادی، اجتماعی و حتی برای چهاردیواری خانواده‌ها حرف و راهکار دارد.

,

دهنوی تصریح کرد: امروز در دنیای غرب شخصیت‍هایی هستند که سمینار و کتاب‌هایی دارند که به مردم دنیا مهارت زندگی زناشویی را آموزش می‌دهند.

,

وی ادامه داد: غربی‌ها مهارت ارتباطی را مطرح می‌کنند که زن و مر کنار هم بنشینند؛ ارتباط کلامی برقرار کنند و مسائل و مشکلاتشان را با گفت وگو برطرف کنند.

,

مشاور و متخصص امور خانواده گفت: بر اساس روایات اگر مردی نزد همسرش بنشیند ثوابش بالاتر از اعتکاف خداست و اگر مرد به زن یا زن به مرد نگاه محبت آمیز داشته باشد خداوند به چشم رحمت به آن‌ها نگاه می‌کند.

,

اسلام برای خروج از همه بن بست‌های زندگی زناشویی راهکار دارد 

, اسلام برای خروج از همه بن بست‌های زندگی زناشویی راهکار دارد ,

وی اضافه کرد: اگر مرد به زنش محبت کند تا ابد از دل زن بیرون نخواهد رفت؛ امروز غربی‌ها به این علم رسیده‌اند که مردان و زنان را به ارتباط کلامی و مهارت خوب گوش دادن دعوت کنند.

,

وی ادامه داد: دین اسلام برای تمام مهارت‌هایی که غربی‌ها برای مردان و زنان دنیا مطرح می‌کنند روایت دارد؛ اسلام برای خروج از همه بن بست‌های زندگی زناشویی راهکارهایی دارد  که در دنیای غرب وجود ندارد و یا جواب بالعکس دارد.

,

مشاور و متخصص امور خانواده ادامه داد: زن و مرد به عنوان مکمل و لباس یکدیگر هستند و یکی از کارکردهای لباس حفظ بدن از آسیب‌ها و جراحت است و وظیفه دارند همدیگر را از گناه و خطا آگاه سازند.

,

وی بیان کرد: ابراز مشکل به همسر خطا است زمانی که همسر شما مرتکب گناهی شد و از آن آگاه شدید هرگز با انتقال خبر به همسرتان اجازه ندهید پرده حیا و حرمت بشکند.

,

دهنوی ابراز کرد: بر اساس دین اسلام، زن و مرد در زندگی زناشویی باید برای برخورد با همسر گناهکار خود را به تغافل بزنند و با آوردن دلایلی نشان دهند که از اصل موضوع مطلع هستند و همین امر سبب خواهد شد که طرف مقابل برای ترس از آبرو از کار ناشایست دست بر دارد.

,

این مشاور دینی اظهار کرد: زن و مرد باید بدانند همیشه انگشت اشاره را به سمت همسرانشان دراز نکنند و گاهی از خودشان هم سوال کنند که چرا زندگیشان دچار تزلزل شده است.

,

مشاور و متخصص امور خانواده ادامه داد: بر اساس دین اسلام زن و مرد باید با گفت‌و‌گو به مشکلات خود رسیدگی کنند و سعی نکنند برخوردهای تحکمی و چکشی با یکدیگر داشته باشند.

,

وی ابراز کرد: زن و مرد نباید از زور و قلدری استفاده کنند چون این اعمال ممکن است نقش بازدارنده داشته باشند اما هیچگاه اصلاح کننده نیست.

,

همسران باید رازدار یکدیگر باشند

, همسران باید رازدار یکدیگر باشند,

این مسئول در خصوص رازداری در خانواده ، خطاب به بانوان گفت: مسائل و مشکلات خود را به خانواده خود و یا  همسرتان انتقال ندهید چون مشکلات شما حل می‌شود اما آن تصویر بد از همسرتان از ذهن پدر و مادرتان حذف نخواهد شد.

,

دهنوی با بیان اینکه طلاق اشتباه‌ترین راهکار در مقابله با مشکلات خانوادگی است، گفت: ۸۰ درصد از طلاق‌ها در این مملکت به خاطر مسائل بی‌مورد اتفاق می‌افتد.

,

مشاور و متخصص امور خانواده افزود: طلاق بزرگترین آفت و بازی باخت باخت محسوب می‌شود و بانوان در این مسیر بیشترین آسیب را می‌بینند.

,

وی ادامه داد: در دنیای غرب و آمریکا نیز شخصیت‌هایی وجود دارند که با طلاق مخالف هستند و کتاب‌ها و مقالات زیادی در این خصوص منتشر کرده‌اند.

,

دهنوی بیان کرد: باید به اسلام افتخار کنید چه بسا که راهکاریی که ۱۴ قرن پیش اولیاء و انبیای الهی در دین اسلام برای تحکم خانواده ارائه کرده است را امروز بعد از گذشت سال‌ها در کشورهای پیشرفته پیش گرفته‌اند.

,

مشاور و متخصص امور خانواده در پایان ضمن دعوت از تمام بانوان به مدارا کردن در زندگی گفت: مدارا  نیمی از زندگی است و بر اساس سفارش دین اسلام اگر زن ومردی زندگی‌اش را خراب نکند ثواب حضرت آسیه و حضرت ایوب را در دنیای آخرت خواهد برد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه