اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

جهاد در راه خدا از توفیقات الهی است

جهاد در راه خدا از توفیقات الهی است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: لباس رزم پوشیدن و در راه خدا جنگیدن مقام بسیار بزرگی است که از توفیقات الهی محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی صبح امروز در همایش علمداران عاشورایی نکوداشت رزمندگان روحانی استان، اظهار داشت: مقام رزمندگان و کسانی که در راه خداوند به جبهه و جنگ می روند، فوق تصور ما بوده و تعبیرات بسیاری نیز در قرآن و روایات در این رابطه وجود دارد و هرکسی توفیق رفتن به جبهه و جنگ در راه خدا را ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، با اشاره به اینکه لباس رزم پوشیدن و در راه خدا جنگیدن مقام بسیار بزرگی است، افزود: اگر از زاویه دید دیگری نگاه کنیم، در رابطه با علما نیز تعابیر قابل توجهی وجود دارد و امام صادق(ع) فرمودند که خداوند روز قیامت همگان را یکجا جمع خواهد کرد و اعمال مردم را خواهد سنجید، خون شهدا با مداد علما سنجیده خواهد شد و مرکب و قلم علما از خون شهدا صقیل تر و سنگین تر خواهد بود.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، ابراز کرد: اگر عالمی مورد قبول خداوند باشد، قلم و مداد او از خون شهدا بالاتر خواهد بود و یک ساعت از عالم که در بستر خود تکیه داده و به علم خود می پردازد، هفتاد سال اگر عابد عبادت کند، یک ساعت عالم از هفتاد ساعت او بهتر خواهد بود.

,

وی، بیان کرد: رزمندگان و عالمان مبارز از هر دو ثواب مبارزه در راه خداوند و احیای علوم اهل بیت بهره بردند و بالاترین تعبیر این است که گفته شده اگر انسان، جان یک نفر را از مرگ نجات دهد گویا جان همه افراد کره خاکی را از مرگ نجات داده است.

,

حجت الاسلام قریشی، با بیان اینکه اصل احیا، اصل باور اعتقادی و درونی است، گفت: اگر هدایت کسی را از او بگیریم او را کشته و اگر به کسی دین و اعتقادات را هدیه دهیم، او را احیا کرده ایم.

,

وی، با اشاره به برگزاری مجالس برای شهدا بیان کرد: یاد و نام شهدا و رزمندگان در اینگونه مجالس برده می شود و در نهج البلاغه نیز به وفور از شهدا نام برده شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه