اخبار داغ

رییس میراث فرهنگی تربت حیدریه:

فعالیت های ستاد خدمات سفر بر قابلیت های گردشگری روستایی متمرکز شده است

فعالیت های ستاد خدمات سفر بر قابلیت های گردشگری روستایی متمرکز شده است
رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: کمیته های ده گانه ستاد و نیز کمیته های فرعی تشکیل شده و رویکرد اصلی ستاد توجه به توانمندی های روستایی و قابلیت های گردشگری روستاهای اطراف شهر تربت حیدریه خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت؛ علی محمدی صبح امروز در جلسه ستاد خدمات سفر تربت حیدریه اظهار کرد: کمیته های ده گانه ستاد و نیز کمیته های فرعی تشکیل شده و رویکرد اصلی ستاد توجه به توانمندی های روستایی و قابلیت های گردشگری روستاهای اطراف شهر خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

رئیس اداره میراث فرهنگی تربت حیدریه بیان داشت: امسال در راستای معرفی بهتر میراث های معنوی و سنتی شهرستان مرتبط با نوروز برای نخستین بار جشن نوروزگاه را در هفتم فروردین ماه با مشارکت ارگانهای دولتی و غیردولتی، سمن ها و بویژه روستاها در چند بخش نمایش آئین و رسوم نوروزی، موسیقی سنتی، نمایش خیابانی، بازیهای بومی محلی، نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره غذاهای سنتی در مجموعه قطب الدین برگزار می شود.

,

 

,

وی گفت: هدف از برگزاری این مراسم علاوه بر معرفی قابلیتهای شهر به مسافرین نوروزی و همشهریان ، حفظ این میراثهای پسندیده گذشتگان است.

,

 

,

محمدی به برخی کمبود ها درسالهای گذشته اشاره کرد و افزود: کمبود واحد های اقامتی، کمبود سرویس بهداشتی، نبود حمام و ضعف اطلاع رسانی و معرفی جاذبه های گردشگری شهر تربت حیدریه از مهمترین نواقصی است که همه ساله به چشم می آید.

,

 

,

وی از متولیان امر خواست تا در زمان باقی مانده تا پایان سال نسبت به رفع این نواقص اقدامات لازم را انجام دهند.

,

 

,

راه اندازی اتوبوس گردشگری ، راه اندازی قطار گردشگری مشهد – تربت حیدریه، برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی، برپایی کاروان شادی، احداث بازارچه های عرضه سوغات و صنایع دستی، بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی و خدماتی، بازرسی و نظارت بر رستورانها و اماکن پذیرایی، برپایی ایستگاه های فوریت های پزشکی و هلال احمر و برپایی ایستگاه های سلامت برخی از برنامه های ستاد خدمات سفر شهر تربت حیدریه در ایام نوروز است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه