اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

جشن نیکوکاری باشعار "عیدی برای همه" برگزار می‌شود

جشن نیکوکاری باشعار "عیدی برای همه" برگزار می‌شود
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: جشن نیکوکاری امسال با شعار "عیدی برای همه" همزمان با سراسر کشور در استان قزوین نیز برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ ستاد احسان و نیکوکاری به منظور هماهنگی جهت برگزاری جشن نیکوکاری پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور معاونین و مدیران ستادی و روسای ادارات اجرایی استان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


مجید مؤمنی، در این جلسه با تقدیر از تلاش‌ها و تمهیدات انجام شده برای برگزاری جسن نیکوکاری بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های مختلف و تلاش همه جانبه و هم افزا برای خدمت عادلانه و سریع به مددجویان باید اصل باشد. 

وی ادامه داد: مراکز نیکوکاری در جشن نیکوکاری سال جاری نقش پررنگ‌تری نسبت به گذشته دارند در نتیجه انتظار می‌رود با استفاده از این ظرفیت مردمی، نسبت به شناسایی خیران و نیکوکاران و افزایش مشارکت اقشار مختلف مردم برای فراهم آوردن زندگی بهتر برای مددجویان اقدام کنیم. 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: مردم نیکوکار استان قزوین براساس اعتمادی که به این نهاد دارند کمک‌های خود را به کمیته امداد امام (ره) ارائه می‌کنند و وظیفه ما به عنوان خدمت گزار و امانتدارد مردم این است که همچون سال‌های گذشته و حتی سریع‌تر، نسبت به توزیع کمک‌های مردمی برای رفع کمبودهای مددجویان در آستانه سال نو اقدام کنیم. 

وی افزود: جشن نیکوکاری در روزهای ۱۵، ۱۶ و ۱۷اسفند در تمامی مدارس استان، پایگاه‌های کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و میعادگاه‌های نماز جمعه با همکاری صدا وسیما، بسیج، سازمان دانش آموزی و مراکزنیکوکاری برگزار می‌شود. 

مؤمنی اعلام کرد: جشن نیکوکاری امسال با شعار "عیدی برای همه" همزمان با سراسر کشور در استان قزوین نیز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: روز 15اسفندماه در مدارس سراسر استان، ۱۶اسفندماه در پایگاه‌های کمیته امداد و مراکز نیکوکاری و در روز 16اسفند ماه در مصلی‌های برگزاری نماز جمعه سراسر استان کمک‌های دانش آموزان عزیز و مردم خیر و نوعدوست استان جمع آوری خواهد شد. 

این مسئول بیان کرد: علیرغم اینکه جشن نیکوکاری به صورت رسمی از 15اسفندماه آغاز می‌شود ولی کمک‌های خیران و نیکوکاران آغاز شده و عموم مردم هم می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد کمک‌های خود را اهداء کنند. 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: مردم نیکوکار می‌توانند حتی بدون حضور مستقیم و از طریق کد مهربانی # 028*8877* کمک‌های خود را به نیازمندان استان اهداء کنند تا در آغاز سال نو جوانه لبخند شادی را بر لبهای خانواده‌های نیازمند بنشانیم.

بهره‌مندی هزار و 217 مددجوی مناطق محروم از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای 
وی عنوان کرد: طی 9 ماهه سال جاری هزار و 217 نفر از مددجویان ساکن در این مناطق از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به منظور ایجاد اشتغال و کسب درآمد پایدار بهره‌مند شدند. 

مومنی با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ‌منظور ارتقاءسطح دانش مهارتی مددجویان ارائه می‌شود، افزود: کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های تابلو فرش، گلیم بافی، قالی بافی، پرورش گیاهان دارویی، پرورش ماهی، خیاطی، چرم دوزی و رایانه اجرا شده است. 

وی ادامه داد: سیاست توانمندسازی مددجویان با رویکرد رفع محرومیت و ارتقای وضعیت معیشتی مددجویان اجرا می شود تا مددجو با توانمندی اقتصادی دیگر نیازی به کمک دیگران نداشته باشد. 

این مسئول گفت: ارائه بسته تشویقی و حمایتی برای کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت این نهاد را به کار بگیرند رویکردی است که با جدیت دنبال می‌شود و هر کارفرما می‌تواند به ازای اشتغال هر مددجو برابر ضوابط، 20میلیون تومان وام قرض الحسنه دریافت کند.

وی اذعان کرد: کمیته امداد به مدت دو سال حق بیمه سهم کارفرما را برای مددجویان بکارگیری شده پرداخت می کند که این امر پیش از این تنها برای واحدهای تولیدی بود، اما هم اکنون واحدهای کوچک تولیدی و حتی اصناف نیز برای بیمه مددجویان بکارگیری شده از این تسهیلات بهره مند می‌شوند. 

مدیرکل کمیته امداد قزوین یادآورشد: اشتغال مددجویان گام جدی در توانمندسازی است چراکه زمینه ارتقای معیشت و کاهش وابستگی انها را فراهم می‌کند و این گام در سایر ابعاد زندگی آنها نیز تأثیرگذار خواهد بود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بهره‌مندی هزار و 217 مددجوی مناطق محروم از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه