اخبار داغ

البرز مملو از استعداد و قهرمانی ها؛

بنیانگذاری سبک رزمی جهانی "هاپکیدو KHF" توسط ورزشکار البرزی/ وقتی ورزش، بیماری را از پای در می آورد

بنیانگذاری سبک رزمی جهانی "هاپکیدو KHF" توسط ورزشکار البرزی/ وقتی ورزش، بیماری را از پای در می آورد
«هادی اعلائی خانقاه» بنیانگذار سبک رزمی جهانی "هاپکیدو KHF" در کشور در البرز است که توانسته این رشته ورزشی را از بن بست خارج و با تربیت مربی و داوران زبده در کشور به رونق این رشته ورزشی در ایران کمک کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، هادی اعلائی خانقاه قهرمان البرزی و نمونه اخلاق و ورزش ایران از بنیانگذاران سبک رزمی جهانی "هاپکیدو KHF"درمیان هنرهای رزمی شناخته شده درجهان است که تاکنون موفق به کسب مدال‌ها و عناوین برتر در مسابقات کشوری، جهانی و بین‌المللی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

گفتگوی "تیتر یک"، با این قهرمان کرجی را بخوانیم.

,

گفتگوی "تیتر یک"، با این قهرمان کرجی را بخوانیم.

, "تیتر یک",

ابتدا خودتان را معرفی کنید؟

, ابتدا خودتان را معرفی کنید؟,

هادی اعلائی خانقاه نماینده ، بنیانگذار و رئیس سبک هاپکیدو khf در ایران از فدراسیون جهانی هاپکیدو khf از کشور کره جنوبی هستم.

,
بنیانگذار سبک رزمی جهانی
, بنیانگذار سبک رزمی جهانی ,

از چه سالی هاپکیدو را آغاز کرید و چرا به این رشته علاقمند شدید؟

, از چه سالی هاپکیدو را آغاز کرید و چرا به این رشته علاقمند شدید؟,

از اواخر سال ۱۳۷۴ در هنر رزمی و زیبا هاپکیدو فعالیتم را آغاز نمودم ،این هنر رزمی زیباترین و کاملترین هنر رزمی و دفاع شخصی صد در صد کاربردی در دنیا است که شامل حرکات یوگا ،ذن ، مدیتیشن ، تان جان هوپ (یا همان استفاده از انرژی درونی انسان ( کی) یا چاکراهای انرژی درونی انسان است )، ضربات دست و پا مبارزات رینگی، سلاح های سرد مانند چوب نانچیکو شمشیر،اکروبات ، افکتهای رزمی مانند ژیمناستیک و پارکور، دفاع شخصی و درگیری های خیابانی پلیسی دفاع در مقابل چاقو،چوب اسلحه گرم ، گراپلینگ یا تکنیکهای در خاک مانند mma و UFC ، انعطاف پذیری و آمادگی جسمانی و تناسب اندام و آرامش فوق العاده و بی نظیر روح و جسم با هنر رزمی هاپکیدو khf است.

,

بنیانگذار این سبک در ایران هستید؟ این سبک برای اولین بار در کشور در البرز کلید خورد؟

, بنیانگذار این سبک در ایران هستید؟ این سبک برای اولین بار در کشور در البرز کلید خورد؟,

بله من سال ۱۳۹۳ طی سفری که به کشور کره جنوبی داشتم به این مهم دست پیدا کردم و الان حدود چهار سال است که از نمایندگی من می گذرد، البته سیستمهای دیگری با نامهای دیگر هاپکیدو بودند که تفاوت این رشته یعنی هاپکیدو khf در این است از لحاظ اداری ، تکنیکی و جایگاه جهانی فدراسیون هاپکیدو khf زیر نظر دولت کشور کره جنوبی که بالاترین مرجع هاپکیدو جهان محسوب می شود اداره می شود برای مثال سازمان فیفا در فوتبال جهان را ثبت نمود و من نماینده این فدارسیون جهانی در ایران و خاور میانه هستم.

,

از افتخارات کشوری، استانی، ملی ، جهانی خود در این رشته بفرمایید؟

, از افتخارات کشوری، استانی، ملی ، جهانی خود در این رشته بفرمایید؟,

من به دلیل اینکه از لحاظ مالی تامین نبودم مسابقات برون مرزی شرکت نکردم اما طی این سالها در مسابقات رشته تکواندو قهرمانی های متعددی داشتم و همچنین در رشته کیک بوکسینگ چندین دوره قهرمان کشوری شدم اما در رشته هاپکیدو در مسابقات باشگاهی ،استانی ، کشوری و تورنومنت جهانی که در ایران برگزار شده بود چندین دوره قهرمان شدم و احکام قهرمانی موجود هست.

,
بنیانگذار سبک رزمی جهانی
, بنیانگذار سبک رزمی جهانی ,

از هاپکیدو و تاثیرات آن بر بدن و سلامتی فرد بگویید؟

, از هاپکیدو و تاثیرات آن بر بدن و سلامتی فرد بگویید؟,

با توجه به توضیحات که در مورد چگونگی این هنر زیبا در سوالات قبل بیان کردم این رشته مفرح و زیبا با داشتن تکنیکهای متنوع و مدون دفاع شخصی و آشنایی با آناتومی بدن انسان و آشنایی با توانمندی خود ، شناخت صفات خداوند متعال و قدرت خودشناسی به انسان میدهد و همچنین درپی بردن به جایگاه انسانی فرد کمک می کند.

,

سبک هاپکیدو برای شما چه رهاوردی داشته است؟

, سبک هاپکیدو برای شما چه رهاوردی داشته است؟,

مهمترین رهاورد این رشته برای من، ابتدا شناخت از خود و تواناییهای فردی با توجه به تجارب که در این سالها کسب کرده ام و مهمترین مسئله سلامتی و نشاط و آرامش روحی و جسمی است و اینکه من با وجود بیماری کمبود پلاکت خون، باور نکردنی است که با عنایت خداوند ، ورزش و باور ، سلامتی را جذب کردم و همچنان در حال تمرین هستم و شناخت کاملی با این سبک ورزشی روی آدمهای اطراف خودم پیدا کردم.

,

چه موانعی بر سر راه داشتید؟

, چه موانعی بر سر راه داشتید؟,

متاسفانه مسائل مالی از یک سو ،کارشکنی های برخی از مسئولین ، اطرافیان ، دوستان و از طرف دیگر موانع کار من بود ..اما فقط اهداف مقدسم برایم مهم هستند که بتوانم به همه انها دست پیدا کنم.

,
بنیانگذار سبک رزمی جهانی
, بنیانگذار سبک رزمی جهانی ,

آیا در این رشته تدریس نیز انجام می دهید؟

, آیا در این رشته تدریس نیز انجام می دهید؟,

بله حدودا ۱۹ سال هست که این هنر رزمی را با عشق و علاقه به هنرجویانم در رده سنی 5 تا 70 سال تدریس می کنم.

,

آیا شما در این رشته صاحب سبک هستید ؟

, آیا شما در این رشته صاحب سبک هستید ؟,

من صاحب سبک هاپکیدو khf در ایران و خاور میانه از فدراسیون جهانی هاپکیدو کره جنوبی هستم و با توجه به اینکه مدتی در طی دو سال سفر پی در پی به کشور کره جنوبی داشتم و تجربیات ارزشمند سالها تمرین ، تحقیق و تلاش در این زمینه موجب شد تعداد زیادی تکنیک ابداع و ثبت کنم که با پیدا شدن اسپانسر کتاب خودم را به زودی چاپ خواهم کرد.

,

برای آینده چه برنامه ای دارید؟

, برای آینده چه برنامه ای دارید؟,

برنامه ریزی های خیلی زیادی دارم ،امیدوارم بتوانم این رشته و هنر زیبای رزمی هاپکیدو khf را بسط و گسترش دهم و آدمهای اطراف خودم را با تشویق به ورزش سلامت و شاداب ببینم و هنرجویانم را در مراتب عالی و بالای این هنر زیبا ببینم و..

,

آیا از طریق این رشته ورزشی کسب درآمد می کنید؟ توضیح دهید؟

, آیا از طریق این رشته ورزشی کسب درآمد می کنید؟ توضیح دهید؟,

بله، ماهانه بین یک ونیم الی دو میلیون در آمد من است.

,

میزان استقبال شهروندان البرزی برای آموزش رشته ورزشی هاپکیدو چگونه بوده است؟

, میزان استقبال شهروندان البرزی برای آموزش رشته ورزشی هاپکیدو چگونه بوده است؟,

اغلب افراد شناخت کاملی از این هنر رزمی ندارند اما با اولین و کوچکترین آشنایی با این هنر رزمی جذب و علاقه مند آن میشوند و در این رشته شروع به فعالیت می نمایند ، البته اگر بحث مالی جهت تبلیغات در این مورد بیشتر شود قطعا سونامی افراد علاقمند را شاهد خواهیم بود.

,

صحبت پایانی؟

, صحبت پایانی؟,

من تاکنون از سوی هیچ مسئول، اداره یا ارگانی حمایت نشدم و ممنونم از تعداد اندکی از دوستانم که من را به لحاظ مالی و معنوی حمایت کردند.

,

الهه ملاحسینی

, الهه ملاحسینی,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه