اخبار داغ

هرمزگان، بارانداز قاچاق دام زنده/ خوان گسترده شیوخ عرب مقصد نهایی گوسفندان دریانورد!

هرمزگان، بارانداز قاچاق دام زنده/ خوان گسترده شیوخ عرب مقصد نهایی گوسفندان دریانورد!
قاچاق دام در کنار فعالیت کشتی های صنعتی گریبانگر معیشت هرمزگان شده نیازمند ورود هرچه بهتر دستگاههای نظامی و قضائی این قائله است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛نوسان شدید قیمت ها و تب تند گرانی بخش های مختلفی از بازار را در برگرفته که به پشتوانه کاهش ارزش پول ملی قدرت خرید مردم نیز به حداقل ممکن تنزل یافته است در کنار این مساله ورود دلالان و سودجویان به آشفته بازار قیمت ها برای ماهیگیری از آب گل آلود ضربه های مهلکی را بر پیکر اقشار جامعه وارد کرده و  هر روز سفره مردم کوچکتر از پیش می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , هرمز,

با وجود ادعای مسئولان و مقامات دولتی بر نظارت و کنترل بازار، قیمت اجناس به صورت لحظه ای افزایش می یابد و بسیاری را از رویارویی با این معضل ناتوان کرده است.

,

اظهارات غیرکارشناسی و بی تدبیری مقامات ارشد دولتی و نگاه رادیکالی به بازار موجب جسورترکردن سودجویان و دلالانی کرده که با دوشاندن مردم جیب های بی انتهایشان را پر کنند.

,

انتقادات مردمی به نوسان قیمت ها و گرانی سرسام آور به مسئولان گوشزدمی شود اما توجیه مقامات در فرار رو به جلو، مقایسه قیمت های بازار با کشورهای منطقه و حاشیه خلیج فارس است.

,

داغ ترین اظهار نظر رئیس دولت به وضعیت بازار در هفته جاری به انتقاد امام جمعه بندرعباس از گرانی های گوشت و مرغ  و ناتوانی مردم برای تهیه مایحتاج و سفره است که روحانی در پاسخ به نماینده ولی فقیه هرمزگان گفت: بعضی‌ها باورشان نشده است که ما در شرایط جنگ هستیم، در شرایط جنگ هم خمپاره و هم گلوله و هم بمباران وجود دارد و ممکن است یک عده‌ای زخمی، شهید و مفقود شوند.

,

ارزانی دلایل قاچاق!

, ارزانی دلایل قاچاق!,

رئیس جمهور با بیان اینکه می‌دانیم مردم در شرایط جنگ اقتصادی امروز با مشکلاتی مواجه هستند و شرایط عادی نبوده و با فراز و نشیب‌هایی همراه است، گفت: همان دولتی هستیم که در سال ۹۲ و ۹۳ تورم بالای ۴۰ درصد را تک رقمی کردیم. چون مردم به آینده امیدوار شده بودند و می‌دانستند آینده بهتر خواهد شد.

,

رئیس جمهور با اشاره به گرانی قیمت گوشت گفت: در حالی با گرانی گوشت مواجه‌ایم که واردات گوشت و تولید آن بیش از سال گذشته بوده است. البته به خاطر گران شدن نهاده‌های دامی مقداری گرانی گوشت اتفاق افتاده اما اگر چند دلال، بازار را بهم می‌زنند این وظیفه همه ماست که با امید، یکدیگر را برای حل مشکلات کمک کنیم.

,

روحانی با اشاره به قاچاق گازوئیل، بنزین و گله گله گوسفند از کشور، گفت: همه باید در برابر قاچاق بایستند و اگر می‌خواهیم معضلات را حل کنیم، باید دست به دست هم دهیم.

,

رئیس جمهور با اشاره به اینکه یکی از دلایل قاچاق ارزانی آن جنسی است که قاچاق می‌شود، گفت: هنگامی که گازوئیل در کشور لیتری ۳۰۰ و بنزین ۱۰۰۰ تومان است و در دیگر کشورها رقمی بالاتر دارد، معلوم است که قاچاق می‌شود.

,

در برابر اعتقاد رئیس جمهور به ارزانی قیمت ها و شدت یافتن روند افزایش قیمت گوشت و مرغ موجب شده تا مصرف این اقلام توسط شهروندان به حداقل خود برسد و با وجود فعالیت گسترده دامداران و روستانشینان در زمینه پرورش دام تتوان خرید کاهش یابد.

,

قاچاق گله گله دام از هرمزگان

, قاچاق گله گله دام از هرمزگان,

خروج گله گله دام سبک و سنگین از کشور و قاچاق آن به کشورهای خلیج فارس سرفصل جدید پیش روی کشور است که با اهتمام جدی قاچاقچیان روزانه هزاران راس دام از مرزهای آبی هرمزگان به کشورهای حاشیه خلیج فارس قاچاق می شود.

,

اقدام سودجویان در ورود به بازار دام موجب شده تا در سایه غفلت مسئولان روزهانه هزاران راس دام زنده از کشور جمع آوری و با رساندن به جنوب کشور مرزهای آبی هرمزگان را به کانون قاچاق دام تبدیل کنند.

,

ورود دام به هرمزگان از استان های همجوار فارس، کرمان به هرمزگان موجب شده تا سراسر جاده های منتهی به این استان ساحلی زیر بار دام های زنده بروند که مقصد نهایی آن ها خوان گسترده شیوخ عرب است.

,

خوان گسترده شیوخ عرب مقصد نهایی دام های قاچاق

, خوان گسترده شیوخ عرب مقصد نهایی دام های قاچاق,

درست در زمانی که دام زنده و گوشت منجمد برای تامین نیاز مردم وارد کشورمان می شود قایق ها و لنج های بزرگ صدها گوسفند زنده را به صورت شبانه از کشور خارج می کنند که شهرستان های قشم و بندرعباس کانون این فعالیت ها هستند.

,

حاجی دلیگانی،عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای از معدود افرادی است که صراحتا پرده از قاچاق دام برداشته در اظهارات خود اعلام کرد:روزانه حدود سه هزار لنج از تعدادی بنادر جنوبی اقدام به قاچاق دام زنده و مولد به خارج می کنند.

, عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای از معدود افرادی است که صراحتا پرده از قاچاق دام برداشته در اظهارات خود اعلام کرد:روزانه حدود سه هزار لنج از تعدادی بنادر جنوبی اقدام به قاچاق دام زنده و مولد به خارج می کنند., عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای از معدود افرادی است که صراحتا پرده از قاچاق دام برداشته در اظهارات خود اعلام کرد:روزانه حدود سه هزار لنج از تعدادی بنادر جنوبی اقدام به قاچاق دام زنده و مولد به خارج می کنند.,

وی تصریح کرد:قاچاقچیان دام زنده رادر کشورهای حاشیه خلیج فاری به دو برابر قیمتی که از دامداران ایرانی می خرند به فروش می رسانند و یک سود دو برابری از این کار برایشان حاصل می شود.

,

بازار داغ سرقت دام در روستاهای هرمزگان

, بازار داغ سرقت دام در روستاهای هرمزگان,

بازار داغ قاچاق دام موجب شده تا در برخی از شهرستان های هرمزگان عده دست به سرقت و خالی کردن آغل گوسفند روستانشینان بزنند که تمام سرمایه شان در چند گوسفند و بز خلاصه می شود.

,

حمله شبانه سارقان به آغل گوسفندان سرفصل جدیدی از ارتکاب جرم و سرقت را باز کرده که روستاهای متعدد این بخش را دچار مشکل ساخته است.

,

دهها خانوار کم بضاعت روستایی امیدشان به پرورش و فروش گوسفندان در اوج خشکسالی ها و کمبود علوفه است تا بدین وسیله نیاز خود را تامین کنند که در عین ناباوری با دستبرد شبانه تمام هست و نیستشان بر باد می رود.

,

علی ای حال بحران قیمت ها و قاچاق به شدت گریبانگر هرمزگان و هرمزگانی ها شده که انتظار می رود با ورود هرچه بهتر دستگاههای نظامی و قضائی این قائله نیز ختم به خیر شود و همانگونه که شاهد برخورد با کشتی های صنعتی چینی در آب های خلیج فارس هستیم جلوی این معضل نیز گرفته شود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه