اخبار داغ

یک مدرس حوزه و دانشگاه در خراسان شمالی:

صداوسیما مهم ترین نقش در تبین سبک زندگی سالم را دارد/ برنامه های غرب آرامش را ازخانواده ها می گیرد

صداوسیما مهم ترین نقش در تبین سبک زندگی سالم را دارد/ برنامه های غرب آرامش را ازخانواده ها می گیرد
یک مدرس حوزه و دانشگاه در خراسان شمالی صدا و سیما و رسانه را دارای مهم ترین نقش در تبین سبک زندگی سالم دانست و گفت: رسانه می تواند با ارائه برنامه های جذاب مخاطبان را از جذب به سمت برنامه های غربی بازدارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، طوبی ولی پور، کارشناس فقه و مبانی حقوق و مدرس دانشگاه و حوزه در خراسان شمالی در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب پیرامون موضوع  "سبک زندگی" در گفتگو با خبرنگار ما گفت: سبک زندگی مطلوب در اصل یکی از آرمان هایی است که انقلاب اسلامی ایران دارد و براساس این آرمان ها باید گام برداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی ادامه داد: براساس اعتقاداتی که داریم، فلسفه زندگی ایرانیان و مسلمانان برگرفته از آیات و روایات است و سبک زندگی اسلامی ریشه در شکوفایی ارزش های عقلی و فطری دارد و این در حیات عقلانی تجلی پیدا می کند و یک زندگی سالم اسلامی ره آورد سبک زندگی عقلانی و روش عاقلانه اجتماعی است.

,

این مدرس دانشگاه با اشاره به  اینکه بررسی مولفه های سبک زندگی در دو بعد فردی و اجتماعی است، گفت:  سلوک اجتماعی عاقلانه، شامل یک زندگی سالم انسانی است و در حیات طیبه وقتی انسانی خلق و خویی را رعایت کند می تواند در جایگاه فرد مفیدی وارد جامعه شود.

,

وی خاطرنشان کرد: همانطور که در احادیث و روایات زیادی به نقش زنان در جامعه اشاره شده، بانوان به عنوان یک الگوی انقلابی و اسلامی با درست زندگی کردن، تربیت صحیح فرزند و با پیروی از حضرت فاطمه زهرا (س) می توانند سبکی از زندگی را به جهانیان عرضه کنند و با الگوگیری از ایشان قطعا آرمان هایی که مقام معظم رهبری از بیان سبک زندگی اسلامی و دینی دارند، محقق می شود.

,

ولی پور با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) در این رابطه گفت:  اگر زنان یک جامعه فاسد باشند، جامعه فاسد می شود اما اگر زنان جامعه آرمانی عمل کنند و به ارزش ها تقدس بدهند، زندگی را براساس ارزشهای دینی سوق دهند، به سمت سعادت حرکت خواهند کرد.

,

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: لازم به ذکر است که  نقش مرد در زندگی کمرنگ نیست، اما نقش اصلی را بانوان برعهده دارند و با زندگی سالم می توانند جامعه ای سالم را بسازند وافرادی را تربیت کنند که دوستدار ائمه باشند.

,

وی بیان کرد: غرب تمام همتش براین است که زندگی سالم را از جامعه ایرانی بگیرد و به این نتیجه رسیده که اگر زندگی سالم، خانواده سالم و در نهایت زن سالم از جامعه گرفته شود، جامعه از هم پاشیده می شود، برنامه هایی با شعارهای ایجاد آرامش روانی با زرق و برق فراوان جایگزین برنامه های دینی و اسلامی می کند، در حالیکه این برنامه ها آرامش و خوشی را از خانواده ها می گیرند.

,

ولی پور عنوان کرد: غرب به دنبال این نکته است که خوراک های فرهنگی را به خورد خانواده، فرزندان و زنان ما بدهند، متاسفانه این بحث تاحدودی هم محقق شده است.

,

این کارشناس فقه و مبانی حقوق در پاسخ به سوال اینکه چه کسانی در مقابل تهاجمات فرهنگی پیش آمده مسئول هستند، گفت:  درگام اول مردم باید اطلاعات و سطح علمی خود را بالا ببرند، بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری بصیرت باید در اولویت باشد، بصیرت برای جامعه ما داخلی نیست باید بصیرت جهانی باشد و بصیرت افزایی داشته باشیم و آگاهی داشته باشیم.

,

این استاد دانشگاه و حوزه عنوان کرد: اگر خانواده ها بخصوص بانوان بصیرت شان را بالا ببرند و از فریب های دشمن آگاهی پیدا کنند، در دام  اهداف دشمن از قبیل جشن های توخالی، اختلاط های مجالس، خوارک های فرهنگی بر علیه ائمه نمی افتند و اگر اطلاعات علمی و معرفتی افراد جامعه بالا برود، قطعا دشمن نمی تواند موفق شود.

,

ولی پورادامه داد: در گام بعدی وظیفه مسئولین فرهنگی کشور است که وارد عمل شوند و همانطور که غرب خوراک غیرمجاز منتشر می کند، در مقابل باید خوراک مجاز داخلی تهیه شود، وقتی انتقاد می کنیم که این برنامه ها مشکل دارند، باید قادر به جایگزین کردن آنها با برنامه های فرهنگی سالم در خانواده، مدرسه و دانشگاه باشیم.

,

وی با اشاره به اینکه در بخش تولید خوراک فرهنگی سالم ضعف داریم، گفت: مسئولان فرهنگی باید زمینه ها را فراهم کنند و در مقابل هزینه های بی مورد در رابطه با برنامه های غیرضروری فضا و شرایط را به جلسات و برنامه های مفید داده شود و با زمینه سازی، ارائه خوراک فرهنگی سالم، خانواده ها را از معضلات اجتماعی آگاه کنند.

,

ولی پور، صداو سیما و رسانه را دارای مهم ترین نقش در تبیین سبک زندگی سالم خواند و افزود: باتوجه به اینکه ابزار رسانه به صورت شبانه روزی در دسترس مردم قرار دارد و فضای خالی را برای خانواده ها پر می کند، رسانه می تواند با ارائه برنامه های جذاب مخاطبان را از جذب به سمت برنامه های غربی بازدارد.

,

وی در انتها گفت: وظیفه رسانه این است که کارخوب را زرق و برق  و بها دهند و بزرگ کنند اما شاهد هستیم متاسفانه محتوای خوب یکبار مطرح می شود و باتوجه به اینکه تکرار نمی شود به فراموشی سپرده می شود.

,

رحمانی  

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه