اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

اخطار توقف طرح توسعه باغات زیتون در اراضی شیبدار از سال 92 صادر شده است/ رودخانه قزل اوزن ظرفیت بارگذاری جدید را ندارد

اخطار توقف طرح توسعه باغات زیتون در اراضی شیبدار از سال 92 صادر شده است/ رودخانه قزل اوزن ظرفیت بارگذاری جدید را ندارد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با تاکید بر توقف اجرای طرح توسعه باغات زیتون شهرستان طارم در اراضی شیبدار گفت: از سال 92 هر ساله این اخطار به جهادکشاورزی داده می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف رضاپور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه منابع آب به میزان بارش‌هایی که سالانه در استان داریم مربوط می‌شود اظهار کرد: در حدود 20 سال است که در وضعیت خشکسالی قرار داریم و در طول این مدت در برخی از سالها وضعیت بارشها همانند امسال نرمال بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی بیان کرد: در مجموع در طول این مدت با کاهش بارش‌ها مواجه بودیم و این خشکسالی را تجریه کردیم و هنوز جبران کمبود آب اتفاق نیافتاده است.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان در حال حاضر ما در شهرستان طارم با کمبود آب مواجه هستیم افزود: از خرداد ماه تا شهریور ماه که فصل کشت بوده آب رودخانه قزل اوزن خشک می‌شود و در این ایام باغداران و کشاورزان به شدت با مشکل مواجه می‌شوند.

,

وی عنوان کرد: برای حل این مشکل در دو سال گذشته با مذاکرات انجام شده با وزارت نیرو توانستیم از سد آیدوغموش که در آذربایجان شرقی قرار دارد حدود 20 میلیون مترمکعب آب آزاد سازی کنیم که از این میزان 12 تا 14 میلیون مترمکعب آن به زنجان می‌رسد و این روند هر سال تا مهر ماه ادامه دارد.

,

رضاپور خاطر نشان کرد: با اقدامات مشکل کشاورزان تقریبا به صورت سر به سر توانستیم حل کنیم ولی باز هم مشکلاتی در این حوزه وجود دارد.

,

وی عنوان کرد: در سال 88 با توجه به وضعیت موجود مجوز بهره برداری از رودخانه قزل اوزن داده شده که 50 درصد از مجوز داده شده محقق شده ولی در حال حاضر وضعیت آب این رودخانه همانند سال 88 نیست و از سال 92 توسط شرکت آب منطقه‌ای به جهاد کشاورزی اخطار داده می‌شود که طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار در شهرستان طارم باید توقف شود که این رودخانه ظرفیت برای اجرا این طرح و برداشت از آن را ندارد.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان بیان کرد: آب مورد نیاز برای اجرای این طرح در حدود 12 میلیون متر مکعب است که این میزان معادل همان آبی است که از آیدقموش آزاد سازی می‌شود.

,

وی بیان کرد: این امر باعث تشدید مشکلات کمبود آب باغداران و کشاورزی می‌شود و این شرایط وضعیت منابع آبی منطقه را تشدید می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه