اخبار داغ

معاون پژوهشی آموزش‌ و پرورش استان خبر داد؛

آغاز چهل و هشتمین جشنواره فیلم رشد از ۴ اسفند/ پخش فیلم ها در شرایط نامناسب شایسته دانش آموزان نیست

آغاز چهل و هشتمین جشنواره فیلم رشد از ۴ اسفند/ پخش فیلم ها در شرایط نامناسب شایسته دانش آموزان نیست
معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی گفت: در چهل و هشتمین جشنواره فیلم رشد در خراسان شمالی 150 فیلم از چهارم تا نهم اسفند ماه برای دانش آموزان به نمایش گذاشته می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، قنبرعلی خوش آیینه، معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌ و پرورش پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه استانی چهل و هشتمین جشنواره فیلم رشد اظهار کرد: در چهل و هشتمین جشنواره فیلم رشد در خراسان شمالی 150 فیلم از چهارم تا نهم اسفند ماه برای دانش آموزان به نمایش گذاشته می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , عصراترک, ، قنبرعلی خوش آیینه، معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌ و پرورش پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه استانی چهل و هشتمین جشنواره فیلم رشد اظهار کرد: در چهل و هشتمین جشنواره فیلم رشد در خراسان شمالی 150 فیلم از چهارم تا نهم اسفند ماه برای دانش آموزان به نمایش گذاشته می شود.,

وی با اشاره به اینکه تعداد کل دانش آموزان خراسان شمالی 160 هزار و 517 نفر هستند، گفت: در سال گذشته فیلم های رشد برای  104 هزار و 964 دانش آموز که 65 درصد از کل دانش آموزان استان را تشکیل می دهند به نمایش گذاشته شد، و امسال پیش بینی می شود این رقم به 110 هزار نفر برسد.

,

خوش آینه خاطر نشان کرد: بخش زیادی از مدارس استان امکانات پخش مناسب ندارند و شایسته دانش آموزان نیست که در شرایطی نامناسب این فیلم ها را مشاهده کنند.

,

وی افزود: باتوجه به اینکه تمرکز 30 درصد دانش آموزان در مرکز استان و مناطق حاشیه شهر بجنورد قرار دارد، بیشترین نیاز در بجنورد احساس می شود.

,

خوش آیینه ادامه داد: پرجمعیت ترین مدارس حواشی شهر در مناطق گلستان شهر، محمد علی پهلوان، باقرخان، بربرقلعه قرار دارد و  بیشترین دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول در این مناطق مشغول به تحصیل هستند که امکانات نمایشی ندارند.

,

 

,

از غیبت و عدم حضور به موقع مسئولین در جلسات گلایه مندم

, از غیبت و عدم حضور به موقع مسئولین در جلسات گلایه مندم, از غیبت و عدم حضور به موقع مسئولین در جلسات گلایه مندم,

محمدتقی آریان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی گفت:   جشنواره فیلم رشد یکی از قدیمی ترین جشنواره های فیلم ایران و جشنواره تخصصی است که با مدیریت آموزش و پرورش و سازمان پژوهش و برنامه ریزی این جشنواره در سالیان متوالی است که برگزار می شود.

,

وی با بیان اینکه این جشنواره تخصصی و برای جامعه هدف خاصی طراحی شده است، ادامه داد: اگر نتوانیم فیلم های این جشنواره را برای جامعه هدف که شامل دانش آموزان و خانواده ها هستند به نمایش بگذاریم، قطعا هزینه های زمانی و منابع برای ساخت این فیلم ها بی اثر خواهد بود.

,

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اجتماعی و فرهنگی استانداری  همچنین از غیبت نمایندگان برخی دستگاه های اجرایی و عدم حضور به موقع در جلسه در این کارگروه گلایه کرد و گفت: زمانی که جلسه ای تدارک دیده می شود، قطعا ضرورتی جهت برگزاری آن بوده است و شایسته نیست دستگاهی به دعوت دستگاه حاکمیتی پاسخ نداده و یا با تاخیر در نشست حضور یابد.

,

وی هدف از برگزاری این جلسه را زمینه سازی برای گسترش پخش فیلم ها در اکران عمومی و جامعه هدف مدنظر خواند.

,

 

,

دستگاه هایی که در جلسات خوب وعده می دهند

, دستگاه هایی که در جلسات خوب وعده می دهند, دستگاه هایی که در جلسات خوب وعده می دهند,

محمود اسدی، رئیس آموزش و پرورش بجنورد در ادامه گفت: مادامی که هنر به کمک تربیت می آید اثر بخشی چند برابر می شود و در کوتاه مدت به بهترین شکل انجام می شود.

,

وی ادامه داد:  آموزش و پرورش شهرستان بجنورد از تمام ظرفیتهایش استفاده می کند که نسبت به سال گذشته دانش آموزان زیادی از این فیلم ها بهره مند شوند و در همین راستا در روستاها نیز راهوران آموزشی وارد عمل شده اند تا در تمام روستاها فیلم ها اکران شوند.

,

اسدی اضافه کرد: ظرفیت هایی داریم اما کیفیت نامطلوب است، اگر شرایط پخش مساعد تر باشد اثر گذاری بهتری خواهد داشت.

,

وی عنوان کرد:  در سال های گذشته جلساتی برگزار شده و تاکیدات زیادی بوده که دستگاه ها کمک هایی زیادی را به اکران فیلم ها کنند و در جلسه همه قول کمک دادند اما زمانی که به مرحله اجرایی می رسد آموزش و پرورش تنها می ماند، شایسته نیست که با تاکیدات فراوان و وعده هایی که می دهند میدان عمل را خالی کنند.

,

رحمانی

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه