اخبار داغ

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

مشارکت مردم در طرح های روستایی راهکار توسعه است/ تسریع در روند توسعه روستاها در سطح استان زنجان

مشارکت مردم در طرح های روستایی راهکار توسعه است/ تسریع در روند توسعه روستاها در سطح استان زنجان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: مشارکت مردم در طرح های روستایی راهکار توسعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; سجاد صنعتی‌منفرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همواره تمامی خدمات بنیاد مسکن استان در راستای توسعه اقتصادی و عمرانی روستاها بوده، به طوری که تلاش نموده با کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها، مردم این مناطق را برای ماندگاری در روستاها تشویق نماید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا; ,

صنعتی منفرد ادامه داد: یکی از مهمترین عوامل رشد و توسعه اجتماعی، اقتصادی در کشور به ویژه در روستایی ، نقش وحضور فعالانه روستائیان در انجام کلیه امور است، چرا که  بدون همیاری ومشارکت مردم ، توسعه مفهومی نخواهد داشت .

,

وی به ویژگی‌های خاص جغرافیایی و فرهنگی در مناطق روستایی بر ضرورت جلب مشارکت روستائیان در اجرای طرح‌های توسعه روستایی تاکید کرد .

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خاطر نشان کرد: امروزه یکی از مهمترین مشکلات، مهاجرت روستائیان و افزایش حاشیه‌نشینی در شهرهاست که تبعات منفی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به همراه دارد بنابراین همکاری دهیاران با  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان  در رونق و توسعه روستاها می‌تواند از کاهش جمعیت روستایی جلوگیری کند.

,

صنعتی منفرد با بیان اینکه، بنیاد مسکن استان، با برنامه ریزی صحیح توانسته روند توسعه روستاها را در سطح استان سرعت بخشد، ادامه داد: برای ارائه تسهیلات عمومی به روستاییان، تقویت روند توسعه اجتماعی و کشاورزی، کنترل روند مهاجرت از روستاها، حفظ امکانات زیربنایی احداث شده در این مناطق، باید همکاری و تعامل ویژه ای بین این نهاد، سایر دستگاه های اجرایی و دهیاری وجود داشته باشد.

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد: فعالیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارتباط مستقیمی با اشتغال و توسعه پایدار روستاها دارد و می توان با تقویت فعالیت های آن شاهد کاهش مهاجرت از روستا به شهر شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه