اخبار داغ

جک j4 بخریم یا جیلی GC6؛ خرید کدام خودرو مناسب‌تر است؟

جک j4 بخریم یا جیلی GC6؛ خرید کدام خودرو مناسب‌تر است؟
دو کمپانی جک و جیلی هر دو از برندهای باسابقه در ایران هستند که نزدیک به 8 سال محصولات آن‌ها در ایران حضور دارد. در طول این سال‌ها هر دو این کمپانی‌ها محصولات نسبتاً خوبی را در مقایسه با دیگر برندهای چینی موجود در ایران ارائه داده‌اند که با استقبال خریداران ایرانی نیز روبرو شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کمپانی جیلی اما چند سالی بود که واردات محصولاتش به ایران متوقف شده بود. به همین دلیل در این برهه زمانی به بازار خریدوفروش جیلی تا حد زیادی آسیب وارد شد. به دلیل کمبود قطعات یدکی این خودروها و عدم پاسخگویی شرکت واردکننده، بسیاری از خریداران از خرید جیلی خودداری می‌کردند. تا این‌که سرانجام در سال 97 نمونه جدیدی از محصولات جیلی شرکت خودروسازان بم وارد ایران شد و پس از مدت کوتاهی نیز در دست مونتاژ این شرکت قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خریدوفروش جیلی,

در ادامه این مطلب قصد داریم عضو جدید خانواده جیلی یعنی جیلی GC6 را در قیاس با جک جی 4 قرار دهیم تا در این قیاس ارزش خرید هرکدام نسبت به هم مشخص شود.

,

, ,

 

,

 

,

مقایسه طراحی بدنه جیلی GC6 با جک جی 4

, مقایسه طراحی بدنه جیلی GC6 با جک جی 4,

خودروسازی‌های چینی در طراحی خودروهای خود در اکثر مواقع به‌طور گول زننده‌ای عمل می‌کنند. این کمپانی‌ها برای طراحی بدنه خودروهای خود بیشتر تمرکز را بر روی نمای جلویی خودروها قرار می‌دهند. البته که در اکثر موارد نیز این طرح‌ها کپی‌برداری‌های ناشیانه از محصولات برندهای معتبر می‌باشد. اما در مورد 2 برند جک و جیلی می‌توان این مورد را استثناء قائل شد. زیرا این دو کمپانی از ابتدای کار خود سعی در استفاده از زبان طراحی منحصر به خود را داشته‌اند.

,

برای شروع مقایسه باید به این نکته اشاره‌کنیم که هردوی این خودروها در حال حاضر با نمونه‌های مونتاژی خود در بازار ایران به‌صورت صفر موجود هستند. اما آنچه از ظاهر این خودروها پیداست نشان می‌دهد که طراحی جیلی GC6 بسیار مدرن‌تر و قوی‌تر از جک جی 4 می‌باشد. جک جی 4 هم در نمای جلو و هم در نمای پشت طراحی بسیار ساده‌ای دارد که نگاه‌ها را به خودش جلب نمی‌کند. اما جیلی GC6 با چراغ‌های جلو جدید، مه شکن‌های مدرن‌تر و خطوط صاف و خمیده کرومی بر روی جلوپنجره مشبک خود حس جسور بودن را به خریداران خود القاء می‌کند. این موضوع می‌تواند در نگاه اول نظر خریداران را برای خرید جیلی GC6 جلب کند.

, خرید جیلی GC6,

 

,

, ,

, ,

 

,

 

,

مقایسه طراحی داخلی و امکانات جیلی GC6 و جک جی 4

, مقایسه طراحی داخلی و امکانات جیلی GC6 و جک جی 4,

طراحی داخلی هر دو این خودروها در نگاه اول در سطح نسبتاً قابل قبولی قرار دارد و هرکدام به نوع خود می‌توانند سلیقه‌های مختلف را جذب نمایند. اما اگر با نگاه جزئی‌تری بررسی را انجام دهیم. باید گفت که صندلی‌ها در مدل نیوفیس جیلی GC6 از ارگونومی بالاتری برخوردار هستند. علاوه بر این در طراحی داخل کابین جیلی GC6 علاوه بر زیبایی، کاربردی بودن بیشتر هم موردتوجه قرار گرفته است.

,

قبل از مقایسه امکانات داخلی باید به این نکته اشاره کرد که در نسخه‌های مونتاژی این خودروها بعضی از آپشن های مدل‌های پایه به‌صورت آپشن های جداگانه و در ازا هزینه اضافی‌تر از طرف شرکت‌های مونتاژ کننده ارائه می‌شود. ازاین‌رو هر دو این خودروها در مدل‌های پایه خود فاقد صفحه‌نمایش لمسی هستند. اما اگر بخواهیم مدل‌های فول آپشن این خودروها را در نظر بگیریم، جک جی 4 با داشتن کروز کنترل، سنسور پارک عقب، چراغ‌های اتولایت جلو در رده جلوتری قرار می‌گیرد. در مقابل جیلی GC6 به سیستم تهویه هوای مطبوع اتوماتیک و صفحه نمایشگر بزرگ‌تر این برتری را تا حدودی جبران می‌کند. اما بازهم نبود کروز کنترل و سنسور پارک که دو عنصر مهم در سیستم‌های کمک‌راننده می‌باشند تأثیر بسیاری بر روند خریدوفروش جیلی GC6 خواهد گذاشت.

, خریدوفروش جیلی GC6,

مقایسه مشخصات فنی جیلی GC6 و جک جی 4

, مقایسه مشخصات فنی جیلی GC6 و جک جی 4,

جیلی GC6 از یک موتور 1.5 لیتری به همراه گیربکس اتوماتیک 4 سرعته بهره می‌برد. حاصل هماهنگی موتور و گیربکس این خودرو نیروی 105 اسب بخاری و گشتاور 156 نیوتون متری است. با این عملکرد بیشینه سرعت این خودرو به 165 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

,

جک J4 نیز از یک موتور 1.5 لیتری بهره می‌برد که با گیربکس CVT همراه می‌شود. این گیربکس با انتقال قدرت پیوسته خود همراه با موتور 103 اسب بخار نیرو و 146 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. حداکثر سرعت این موتور نیز به 180 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

,

هر دو این خودروها ازنظر فنی در سطح متوسط قرار می‌گیرند و با این عملکرد شتاب بسیار پایینی نیز دارند. بنابراین اگر به عملکرد فنی خودرو اهمیت زیادی می‌دهید باید بدانید که عملکرد این خودروها شما را راضی نخواهد کرد. اما به‌طورکلی در مقایسه باهم شاید بتوان گفت جک جی 4 با گیربکس مدرن‌تر خود عملکرد بهتری را در هنگام تعویض دنده سریع ارائه می‌دهد.

,

در حال حاضر قیمت جیلی GC6 و قیمت جک J4 در بازار خودرو در یک رنج قیمتی حدود 120 تا 125 میلیون تومان قرار دارند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه