اخبار داغ

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری اعلام کرد:

پیش‌فروش بلیت نوروزی اتوبوس‌؛ به زودی/ ناوگان جاده‌ای برای عید آماده شد

پیش‌فروش بلیت نوروزی اتوبوس‌؛ به زودی/ ناوگان جاده‌ای برای عید آماده شد
مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور با اشاره به آماده‌سازی اتوبوس‌، مینی‌بوس‌ و سواری‌ها برای جابه‌جایی مسافران نوروزی، گفت: زمان دقیق پیش‌‌فروش بلیت نوروزی اتوبوس، حداکثر تا ۱۵ اسفند اعلام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمدرضا عامری درباره آماده‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای برای ایام نوروز و پیش فروش بلیت‌های نوروزی، ‌اظهار داشت: از ماه پیش جلسات مستمر هماهنگی سفرهای نوروزی برای ناوگان عمومی مسافری جاده‌‌ای آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

* آماده‌سازی ناوگان برای ایام نوروز

, * آماده‌سازی ناوگان برای ایام نوروز,

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم همه امکانات در ایام نوروز برای مسافران ناوگان عمومی جاده‌ای فراهم باشد، ادامه داد: برای ایام نوروز ۱۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۴۶ هزار دستگاه سواری کرایه و ۴۵ هزار دستگاه مینی‌بوس آماده سازی شده است، گفت تلاش می‌کنیم، در ایام نوروز نظارت بر ناوگان به صورت جامع و کامل انجام شود .

,

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری اضافه کرد: ظرفیت اتوبوس‌ها بسته به نوع آنها ۲۴ تا ۴۰ صندلی است، همچنین ظرفیت سواری‌های کرایه ۳ و ۴ نفر و ظرفیت ناوگان مینی‌بوسی ۱۶ تا ۳۰ نفر است.

,

* پیش‌فروش بلیت‌‌های نوروزی اتوبوس به زودی آغاز می‌شود

, * پیش‌فروش بلیت‌‌های نوروزی اتوبوس به زودی آغاز می‌شود,

عامری بیان کرد: هنوز پیش‌فروش نوروزی بلیت‌‌های ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای آغاز نشده است، ولی پیش‌بینی می‌کنیم تا ۱۵ اسفند‌ماه آغاز شود.

,

وی با بیان اینکه اعلام زمان پیش‌فروش در حیطه اختیارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، ادامه داد: پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی اتوبوس از طریق دفاتر سطح شهر، دفاتر شرکت‌های مسافری در پایانه‌های مسافربری و پایگاه اینترنتی شرکت‌های مسافربری، انجام می‌شود. 

,

* قیمت بلیت‌‌های نوروزی اتوبوس در حال بررسی است

, * قیمت بلیت‌‌های نوروزی اتوبوس در حال بررسی است,

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری اظهار داشت: قیمت بلیت اتوبوس برای ایام نوروز در حال بررسی است، اما بدانید که حمل و نقل جاده‌ای نسبت به دیگر مدل‌های حمل و نقلی مظلوم واقع شده است.

,

عامری با انتقاد از عدم همکاری دولت با تعاونی‌‌های مسافری جاده‌ای ادامه داد: دولت ترمز ما نباشد، بلبرینگ نمی‌خواهیم؛ آنها دست ما را که نمی‌گیرند، حداقل به ما پشت‌پا نزنند.

,

وی اضافه کرد: قیمت یک دستگاه اتوبوس با نوسانات اخیر ارزی تا سه برابر افزایش یافته است، قیمت لاستیک چند برابر شده است، روغن و قطعات خودرو بسیار گران شده است، اما زمانی که حرف از واقعی‌تر شدن قیمت بلیت عنوان می‌شود‌، باز عده‌ای ابراز نگرانی می‌کنند، در حالی که هزینه‌های راننده و صاحب ماشین بسیار افزایش یافته است، با این حال مردم نگران قیمت‌ بلیت‌ها نباشند‌.

,

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری اضافه کرد: برای جلوگیری از بروز هرگونه تخلف در ایام اوج سفر، نظارت کامل و جامع‌ بر عملکرد شرکت‌های مسافری داریم و با هرگونه تخلف احتمالی به‌ مورد در موضوع قیمت بلیت، به شدت برخورد می‌کنیم.

,

* مردم خرید بلیت را به پایانه‌ها موکول نکنند و از قبل بلیت تهیه کنند

, * مردم خرید بلیت را به پایانه‌ها موکول نکنند و از قبل بلیت تهیه کنند,

عامری افزود: ‌‌به مسافران توصیه می‌کنیم حتما برنامه‌ریزی سفر داشته باشند و پیش از آغاز طرح نوروزی، برای تهیه بلیت اقدام کنند و تهیه بلیت را به روزهای پایانی سال موکول نکنند.

,

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری ادامه داد: مسافران تلاش کنند زمان سفر را توزیع کنند، مشکلی که ما در‌ ایام نوروز داریم این است که در روزهای ۲۶ تا ۲۹ اسفندماه جمعیت زیادی قصد جابه‌جایی دارند، اما پس از آن چند روز تقاضای سفرهای کاهش می‌یابد که در راستای بهتر مدیریت ناوگان و خدمات‌دهی شرکت‌ها از مسافران می‌خواهیم حتما مدیریت زمان سفر داشته باشند.

,

*‌ لزوم مدیریت زمان مرخصی سربازان و پایان کلاس‌ دانشجویان ‌

, *‌ لزوم مدیریت زمان مرخصی سربازان و پایان کلاس‌ دانشجویان ‌,

‌وی از وزارت علوم و دانشگاه‌ها خواست که امتحانات ‌دانشجویان و کلاس‌های آنها را طوری برنامه‌ریزی کنند که دانشجویان بتوانند قبل از آغاز طرح نوروزی و پیش از روزهای پرتقاضای سفر (۲۵ تا ۲۹ اسفند) به شهرستان‌‌های خود بازگردند.

,

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری بیان کرد: اگر کلاس‌ها و آزمون‌های دانشجویان‌ تا روزهای آخر سال ادامه یابد و دانشجویان در روزهای آخر سال نظیر ۲۵ تا ۲۹ اسفند قصد سفر به شهرهای خود را داشته باشند با افزایش تقاضا مواجه می شویم که مدیریت تقاضا را کمی مشکل می‌کند، اما اگر دانشجویان در روزهایی که شلوغی سفر هنوز آغاز نشده است، به شهرهای خود بروند ما امکان مدیریت بهتری برای ایام پیک سفر (۲۵ تا ۲۹ اسفند) ‌داریم.

,

وی گفت: همچنین‌ از مسئولان‌ نیروهای نظامی و انتظامی و پادگان‌ها می‌خواهیم نسبت به مدیریت مناسب مرخصی سربازان اقدام کنند تا سربازان نیز پیش از آغاز پیک سفر، به شهرستان‌های خود بازگردند تا در این ایام‌ شاهد رشد تقاضای روز افزون نباشیم.

,

*  پیش‌بینی راننده جایگزین و کمک راننده

, *  پیش‌بینی راننده جایگزین و کمک راننده,

عامری بیان کرد: برای‌ ایام نوروز پیش‌بینی راننده جایگزین و کمک راننده نیز انجام شده است، زیرا رانندگان بیش از ۹ ساعت مجاز به رانندگی نیستند و در راستای ایمنی سیر، باید ساعات کاری خود را تنظیم کنند.

,

* مشکل تأمین سوخت ناوگان در نوروز نداریم

, * مشکل تأمین سوخت ناوگان در نوروز نداریم,

عامری‌ تأکید کرد: با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، برای ایام نوروز مشکلی از نظر تأمین سوخت ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای نخواهیم داشت.

,

* نظارت بر ایمنی ناوگان و سلامت فنی اتوبوس‌ها

, * نظارت بر ایمنی ناوگان و سلامت فنی اتوبوس‌ها,

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری با اشاره به برگزاری جلسات مستمر هماهنگی سفرهای نوروزی اظهار داشت از نظر ایمنی، نظارت کافی بر ناوگان وجود دارد، خودروها‌ برای دریافت صورت وضعیت مسافر باید حتما معاینه فنی داشته باشند ضمن آنکه مدیران فنی شرکت‌ها هم بر استانداردهای ناوگان‌ نظارت دارند.

,

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری بیان کرد: مدیران فنی شرکت‌ها چک‌‌لیست‌ها را قبل از آغاز سفر کنترل می‌کنند، ضمن آنکه بر ایمنی ناوگان، استاندارد بودن لاستیک‌ها، کارایی ترمز، استاندارد بودن صندلی‌ها و به طور کلی ایمنی اتوبوس‌ها، نظارت دارند.

,

به گزارش فارس طرح سفرهای نوروزی از۲۳‌ اسفندماه ۹۷ آغاز می‌شود و تا ۱۶ فروردین ۹۸ ادامه دارد.

,

انتهای پیام/

, انتهای]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه