اخبار داغ

رشد ۳۶ درصدی گیشه سینمای ایران در سال ۹۷

رشد ۳۶ درصدی گیشه سینمای ایران در سال ۹۷
بررسی آمار فروش فیلم‌ها در یازده ماه گذشته از سال ۹۷ نشان می‌دهد که میزان فروش فیلم‌ها و تعداد مخاطبان سینما نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ افزایش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، محمود اربابی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی اعلام کرد: سینمای ایران در ۱۱ ماه گذشته از سال ۱۳۹۷ به فروشی معادل ۲۳۱ میلیارد و ۶۱۸ میلیون و ۷۸۲ هزار تومان رسیده و طی این مدت ۲۶ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۸۲۰ نفر به تماشای فیلم‌های درحال اکران نشستند.

وی ادامه داد: میزان فروش فیلم‌های سینمایی در ۱۱ ماه نخست سال ۹۶ نیز معادل ۱۷۰ میلیارد و ۹۰۹ میلیون و ۷۸ هزار تومان و تعداد تماشاگران ۲۱ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۱۶۹ نفر بوده است.

اربابی با اشاره به افزایش مخاطبان و همچنین میزان فروش فیلم‌ها در سال ۹۷ توضیح داد: بر اساس بررسی‌های معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی میزان افزایش فروش فیلم‌ها در ۱۱ ماهه ابتدایی سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ سی و شش درصد و تعداد تماشاگران نیز در ۱۱ ماهه ابتدایی امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته بیست و دو درصد رشد داشته است.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی همچنین با اشاره به فروش بهمن ماه نیز گفت: میزان فروش سینمای ایران در بهمن ماه سال ۹۷ معادل ۱۴ میلیارد و ۸۳۰ میلیون و ۵۲۱ هزار تومان بوده و یک میلیون و ۷۵۱ هزار و ۱۲۷ نفر به تماشای فیلم‌های اکران شده نشستند.

وی با مقایسه بهمن ماه سال جاری با مدت زمان مشابه سال ۹۶ گفت: این رقم در سال گذشته ۱۲ میلیارد و ۷۱۹ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان بود و یک میلیون و ۶۵۷ هزار و ۴۸۸ نفر به تماشای فیلم‌ها نشستند که بر این اساس در بهمن ماه ۹۷ سینما ۱۷ درصد افزایش فروش و ۶ درصد افزایش بیننده را شاهد بوده است.

اطلاعات از سامانه سینما شهر استخراج شده است و به علت به روز نشدن تمامی اطلاعات تفاوت اندکی در فروش بهمن ماه پس از تکمیل اطلاعات دیده خواهد شد.

میزان فروش و تعداد مخاطبان جشنواره فیلم فجر در محاسبات دیده نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه