اخبار داغ

خبر خوش کمیته امداد برای مددجویان

خبر خوش کمیته امداد برای مددجویان
رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در حال حاضر صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت وام ضروری با کارمزد ۳ درصد به نیازمندان پرداخت می‌کند، گفت: از ابتدای سال ۹۸ کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری مددجویان حذف می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدپرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در نخستین روز از سفر به استان سیستان و بلوچستان که به منظور بررسی وضعیت خدمت‌رسانی و سرکشی به خانواده‌های مددجویان انجام شد، با علما، ریش‌سفیدان و سران طوایف منطقه و همچنین با فرماندار و نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,



رئیس کمیته امداد در جلسه شورای اداری شهرستان سراوان از حذف کارمزد وام قرض‌الحسنه ضروری مددجویان خبر داد و گفت: در حال حاضر صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تسهیلات ضروری با کارمزد ۳ درصد به نیازمندان پرداخت می‌کند که از ابتدای سال ۹۸ کارمزد این تسهیلات ضروری حذف خواهد شد.

وی به افزایش سقف تسهیلات اشتغال مددجویان اشاره کرد و افزود: در بحث اشتغال، سقف تسهیلات ۲۰ میلیون تومان بود اما با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی، این میزان به ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه افزایش یافت که این تسهیلات از طریق مستمری مددجو ضمانت خواهد شد.

فتاح با تاکید بر ضرورت حمایت این نهاد از دانشجویان و دانش‌آموزان محروم، اضافه کرد: نباید اجازه دهیم محرومیت سبب دوری از علم و تحصیل شود و در تمام حوزه‌ها از جمله خوابگاه و هزینه تحصیل به دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان کمک خواهد شد.

رئیس کمیته امداد افزود: مسکن یک معضل برای مددجویان است اما به لطف خداوند، با امضای تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه، سال آینده مشکل مسکن مددجویان در سیستان و بلوچستان حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر یتیم در کشور به طور متوسط پنج حامی دارد، تاکید کرد: متاسفانه هنوز برخی ایتام در سیستان و بلوچستان حامی ندارند که در این زمینه علمای اهل سنت همانند حوزه زکات باید فرهنگ‌سازی بیشتری انجام دهند.

به گزارش فارس، وی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی شیعه و سنی زیر پرچم انقلاب اسلامی با صلح و دوستی زندگی می‌کنند، گفت: مسئولان باید هرچه در توان دارند به نیازمندان به ویژه به مرزدارانی که پرچم عزت جمهوری اسلامی ایران را در دست دارند، رسیدگی کنند.

, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه