اخبار داغ

در آستانه برگزاری دومین کنگره 6500 شهید استان کرمان؛

آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری ققنوس برگزار شد

آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری ققنوس برگزار شد
در آستانه دومین کنگره 6500 شهید استان کرمان آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری ققنوس برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به  نقل از راه آرمان،در آستانه برگزاری دومین کنگره 6500 شهید استان کرمان آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری ققنوس شب گذشته با حضور دکتر کاظمی دبیر کنگره، مسلمی معاون فرهنگی سپاه ثارالله استان کرمان، رضا ایرانمنش مجری و بازیگر توانا و ارزشی سینما و تلویزیون و جمعی از دانشجویان در تالار حافظ دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

در ابتدای این مراسم ناصر بهروز مسئول بسیج دانشجویی و دبیر جشنواره  فرهنگی هنری ققنوس ضمن تبریک آغاز دهه پنجم حیات طیبه انقلاب اسلامی،  اظهار داشت: خوشحالیم که مراسم خود را در ایام‌چهل سالگی و بالندگی انقلاب شکوهمند اسلامی برگزار می نماییم، انقلابی که محصول چهل ساله آن از دید مقام معظم رهبری ملتی مستقل، آزاد، مقتدر، با عزت، متدین ، پیشرفته در علم، مطمئن و امیدوار دارای تاثیر اساسی در منطقه و دارای منطق قوی در مسایل جهانی است.

,

وی جشنواره فرهنگی هنری ققنوس را در راستای کنگره بزرگداشت ۶۵۰۰ شهید استان کرمان عنوان کرد و گفت:  این مراسم به طور کامل رنگ و بوی شهدایی را به خود گرفته است.
دبیر جشنواره فرهنگی هنری ققنوس همچنین ضمن  تقدیر  و تشکر از دست اندرکاران ستاد کنگره و عوامل اجرایی و تیم داوری جشنواره اذعان داشت: بسیج دانشجویی رسالت ها و ماموریت های مختلفی بر عهده دارد که یکی از آنها حوزه فرهنگ و هنر می باشد.

,
,

بهروز عنوان کرد: بسیج دانشجویی استان کرمان همواره سعی نموده که توجه خاص و اهتمام ویژه ای به این حوزه داشته باشد.

,

وی تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری هنر در جمهوری اسلامی یک وسیله و ابزار و از شمار بهترین هاست اگر جمهوری اسلامی حرفی برای گفتن و یا ایده ای برای عرضه کردن دارد این عرضه باید با بهترین شیوه ها که همان هنر است انجام گیرد.

,

بهروز با تاکید بر اینکه ناگفته پیداست که منظور ما از هنر ، هنر متعهد و انقلابی است، تصریح کرد: هنری که به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی  (ره) دمیدن روح تعهد در کالبد انسانهاست.

,

وی افزود: هنر انقلابی باید در برگیرنده ارزش ها باشد و معرفت اسلامی را شامل شده و معرفت مخاطب را نیز بالا برده و گامی به سوی کمالات بشری باشد.

,

دبیر جشنواره فرهنگی هنری ققنوس با اشاره به اینکه هنر متعهد و انقلابی باید تلنگری بر مخاطب باشد، بیان داشت: هنر ارزشی باید ابتدا یک معرفتی در هنرمند ایجاد کند و سپس مخاطب را نیز به فکر فرو برد  تا بتواند اثرگذاری لازم را بر اطرافیان داشته باشد.

,

بهروز ادامه داد: مبنای ما در داوری آثار و انتخاب برگزیدگان جشنواره همین کلید واژه هنر متعهد و انقلابی است.

,

وی همچنین اذعان داشت: بسیج دانشجویی به دنبال آن است که در قالب چنین جشنواره هایی با زبان نافذ و ابزار برجسته هنر، مفاهیم و ارزش های  شما جوانان والای اسلامی و انقلابی را به مردم نشان دهد.

,

بهروز در پایان خاطر نشان کرد:  دانشجویان مومن و انقلابی و بسیجی، به فرموده رهبر عزیزمان قدر خود را بدانید و با قوت خداداد به سوی آینده خیز بردارید و حماسه بیافرینید.

,

سپس این آیین با برنامه های متنوعی از جمله  اجرای استنداپ کمدی، قرائت شعر و طنز دانشجویی، بازگویی خاطرات جبهه و جنگ ، اجرای نمایش سه خواهر و در انتها اهداء لوح و تقدیر از برگزیدگان  همراه بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه